Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@15:49:36 GMT

دست‌کم ۱۶ هزار شغل توسط اوقاف البرز ایجاد شده است

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۳۰۸۹

دست‌کم ۱۶ هزار شغل توسط اوقاف البرز ایجاد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام علی دشتکی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز همزمان با دهه وقف در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه اجتماعی سازی وقف در راستای گام دوم انقلاب در اولویت قرار گرفته است، گفت: همچنین در نظر داریم تا امور مربوطه مردمی تر دنبال شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه سپردن مدیریت وقف و مراکز دینی به مردم در یک سال گذشته، مهم ترین اولویت اوقاف البرز بوده است، اظهار کرد: یکی از مصادیق آن سپردن موقوفات به مردم برای اداره آن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار کرد: اگر چه اصل نظارت بر موقوفات حاکمیتی است اما بخش اجرایی آن بر عهده مردم گذاشته شده است و به عنوان امین در ماده ۵ قانون اوقاف واگذاری‌ها را انجام می دهیم و در گام اول ۱۰۰ امین پیش بینی شد.

حجت الاسلام دشتکی تصریح کرد: در حال حاضر در راستای انجام امور اجرایی موقوفات ۷۰ نفر مشغول به کار شده‌اند، در نتیجه باید نگاه به موقوفه متمایز از گذشته باشد. متاسفانه تا کنون نتوانسته ایم وقف را برای درامد عمومی، ارتقا اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی ترویج دهیم.

وی با اشاره به اینکه وقف با محوریت مالکیت عمومی و منفعت الی الابد است، یادآور شد: وقف یک امتیاز اجتماعی بوده و یکی از محوری‌ترین امور اجتماعی برای ارتقا درامد عمومی و در نتیجه رفاه مردم خواهد بود.

حجت السلام دشتکی با اشاره به اینکه ۱۶۰۰۰ رقبه در البرز داریم و اگر در هر رقبه ۱ نفر شاغل باشد، حداقل شانزده هزار اشتغال زایی صورت گرفته است، افزود: اگرچه برخی رقبه‌ها برای ۲۰ نفر هم شغل ایجاد کرده است.

وی گفت: یک رقبه شرکت دانش بنیان در البرز ۴۰۰ نفر را مشغول به کار کرده است، وقف ملکیت حقوق عامه و تقویت رفاه عمومی را به دنبال دارد و درحال حاضر دارایی موقوفات در استان بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در البرز است.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان البرز اضافه کرد: در راستای بازگشت زندانیان به آغوش خانواده همزمان با هفته وقف ۱۲ زندانی معسر با همکاری اداره امور زندان های استان البرز آزاد می شوند.

منبع: فارس

کلیدواژه: البرز شغل وقف رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۳۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک در سنندج

ایسنا/کردستان فرماندار سنندج، کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل و نقل عمومی متناسب با نیاز شهر را از مشکلات اصلی ایجاد ترافیک در سنندج بیان کرد و گفت: احداث پارکینگ‌های طبقاتی و ارتقای ناوگان عمومی نیازمند برنامه‌ریزی لازم است.

 حسن عسکری، امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در نشست اعضای شورای اسلامی شهر با استاندار که با حضور شهردار سنندج و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری سنندج در حوزه توسعه فضای سبز، پرداخت به موقع حقوق پرسنل، نهضت آسفالت و غیره، اظهار کرد: اقدامات خوبی طی ۲ سال اخیر در این حوزه‌ها انجام گرفته که امیدواریم امسال نیز این روند با قدرت استمرار پیدا کند.

وی با بیان اینکه وظیفه هیئت تطبیق، تطبیق مصوبات با قانون است، افزود: هیئت تطبیق با اعضای شورای شهر نهایت همکاری را دارد این در شرایطی است که مسئولیت این مصوبات متوجه اعضای هیئت تطبیق است.

فرماندار سنندج، کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل و نقل عمومی متناسب با نیاز شهر را از مشکلات اصلی ایجاد ترافیک در سنندج بیان کرد و ادامه داد: احداث پارکینگ‌های طبقاتی و ارتقای ناوگان عمومی نیازمند برنامه‌ریزی لازم است.

وی به اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در ۱۵ اردیبهشت ماه جاری توسط شهرداری هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح توسط شهرداری و با همراهی دستگاه‌های مختلف شاهد رفع بخشی از مشکلات ترافیک در سطح شهر باشیم.

وی رفع مشکل اراضی قولنامه‌ای در سنندج را ضروری خواند و گفت: اختصاص سهمی برای تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری سنندج که طیف قابل توجهی را شامل می‌شود به عنوان یکی از مصوبات سفر رییس جمهور دنبال شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک سنندج
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک در سنندج
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف