Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@09:00:46 GMT

اجرای طرح الگوی کشت برای اراضی اطراف درودزن

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۳۱۴۶

اجرای طرح الگوی کشت برای اراضی اطراف درودزن

ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: طرح الگوی کشت برای محصولات گندم، جو و گلرنگ در سال زراعی جاری در اراضی زیر شبکه سد درودزن در این شهرستان اجرایی می‌شود.

کاووس همتی دوشنبه ۱۲ مهرماه با بیان جزئیات اجرای این طرح به خبرنگاران گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در شورای کشاورزی شهرستان و به دستور فرماندار ویژه مرودشت، بهره برداران تنها مجاز هستند، ۳۰ درصد زمین‌های خود را به کشت محصولات شتوی اختصاص دهند و در صورت عدم  توجه، هر گونه عواقب ناشی از خشکسالی متوجه بهره بردار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه ۳۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان از شبکه سد درودزن مشروب می‌شوند، اظهار کرد: در اولین اقدام فرم قرار داد به منظور کشت شتوی در اراضی مذکور تهیه و در اختیار بهره برداران متقاضی قرار خواهد گرفت.

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نیازمند الزامات قانونی است، عنوان کرد: همه بهره برداران ملزم به رعایت سطوح ابلاغی از سوی جهاد کشاورزی هستند و برای افراد متخلف تصمیمات ویژه‌ای از سوی شورای تامین شهرستان گرفته خواهد شد. 

همتی همچنین با اشاره به اینکه مطابق با نقشه‌های هواشناسی و پیش بینی‌های انجام شده میزان بارندگی در پائیز پایین تر از حد نرمال پیش بینی شده است، گفت: بهره برداران باید وضعیت کشت و کار خود را در سال زراعی جاری با شرایط اقلیمی منطقه تطبیق دهند تا زیان ناشی از خشکسالی به حداقل برسد.

او از بهره برداران زیر شبکه سد درودزن خواست، قبل از هر اقدامی مبنی بر کشت شتوی به منظور کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم قرارداد به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها سد درودزن جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس خشكسالي کشت برنج كشت جايگزين جهاد کشاورزی بهره برداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد

شهریار مرشدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت اشاعه دانش و یافته‌های تحقیقاتی به منظور ارتقا بهره وری عوامل کشاورزی استان طرح جهاد میدانی محققان با مشارکت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و پژوهشکده میگوی کشور در راستای عملیاتی کردن شعار سال و باهدف اشاعه دانش و یافته‌های تحقیقاتی به منظور ارتقای بهره وری عوامل تولید، بهبود کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و حفاظت و احیا و بهره برداری از منابع پایه در سطح استان با حضور ۲۷ محقق معین اجرا می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان بوشهر و دبیر اجرایی طرح افزود: در این طرح با ابلاغیه ریاست سازمان به واحدهای تابعه برای ارائه اولویت‌های محصولی -موضوعی، مسائل مبتلا بر اساس سیاست‌های ملی و اولویت‌های استانی مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: سپس اولویت‌های زیر بخشی و محصولی و موضوعی واحدهای اجرایی بررسی و تعیین اولویت و سپس طبق زمانبندی مشخص شده برای اجرای طرح برای اعزام محققان کارگاه‌های حل مساله در مزرعه با رویکرد تسهیلگری و به کارگیری روش‌های مشارکتی در سطح استان اجرا می‌شود.

وی گفت: در تقویم آموزشی ترویجی طرح حداقل ۳۷ کارگاه آموزشی ترویجی حل مساله در مزرعه تشکیل که بیشترین کارگاه‌ها (۱۵ کارگاه) در شهرستان دشتستان اجرا می‌شود.

مرشدی بیان کرد: در اجرای این طرح همه ذی نفعان بخش کشاورزی (محققان، مروجان، کشاورزان، کارشناسان، …) مشارکت دارند.

کد خبر 6098305

دیگر خبرها

  • دو بنای غیر مجاز در بهشهر قلع و قمع شد
  • تدوین الگوی توسعه زنجیره متانول هم‌زمان با اجرای مراحل تکمیلی طرح پتروشیمی دنا/ پیشروی با تکیه بر توان داخل
  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است
  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد