Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@15:37:10 GMT

راه پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری تهران چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۳۲۱۱

راه پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری تهران چیست؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران چگونگی پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری تهران را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، درباره بدهی‌های دولت به شهرداری تهران، اظهار کرد: زاکانی شهردار تهران روز گذشته در جلسه مشترکی که با اعضای شورای شهر داشت اعلام کرد آقای رئیسی به صورت جدی به یکی از معاونان شهردار تهران تأکید کرده حتما از مدیریت شهری حمایت خواهد کرد بر این اساس امیدواریم موضوع مطالبات شهرداری از دولت نیز مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: انتصابات شهرداری تهران تا پایان مهر ماه به اتمام می‌رسد

وی ادامه داد: حناچی شهردار سابق تهران در آخرین جلسه‌ای که با زاکانی داشت، مطلبات شهرداری از دولت را ۵۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که ظاهرا ۳۰ هزار میلیارد تومان آن قطعی و ثبت شده است؛ اگر همین مبلغ مبنا قرار گیرد هم رقم قابل توجهی است و می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات مدیریت شهری مانند پروژه‌های نیمه تمام و مترو و اتوبوسرانی که در وضعیت خوبی نیستند را حل کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: ظاهراً راه‌اندازی کارگروه‌های مشترکی بین دولت و شهرداری در برنامه شهردار تهران قرار دارد تا تعاملات لازم بین آنها صورت پذیرد و به موضوعات مختلفی مانند بدهی‌های دولت به شهرداری پرداخته شود.

وی با اشاره به چگونگی پرداخت مطالبات شهرداری از سوی دولت، گفت: از راه‌های مختلفی می‌توان بدهی به شهرداری را پرداخت کرد؛ طبیعتاً اگر پرداخت بدهی به صورت نقد باشد برای شهرداری بهتر است اما دولت این توان را ندارد بنابراین می‌تواند از راه‌هایی مثل فاینانس و تهاتر این بدهی را بپردازد.

امانی خاطرنشان کرد: همانطور که شهرداری مدعی مطالباتی از دولت است، برخی دستگاه‌ها مانند سازمان تأمین اجتماعی نیز مدعی مطالباتی از شهرداری است، علاوه بر این شهرداری به بانک‌های دولتی بدهی‌هایی دارد که جریمه دیرکرد آنها رقم قابل توجهی است. دولت می‌تواند در این زمینه نیز به شهرداری تهران کمک کند و از بار مالی شهرداری بکاهد.

وی گفت: بنابراین دولت می‌تواند با تسویه بدهی به بانک‌ها، تهاتر، اوراق قرضه و وغیره در پرداخت بدهی‌های خود به شهرداری کمک کند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان علیرضا زاکانی شورای شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران شهرداری دولت ناصر امانی سازمان تامین اجتماعی سید ابراهیم رئیسی بدهی های دولت به شهرداری شهرداری تهران پرداخت بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۳۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدجواد آذری‌ جهرمی، وزیر سابق ارتباطات در کانال تلگرامی خود نوشت:

صنعت خودروسازی در ایران با زور انحصار و ممنوعیت واردات است که زنده مانده است، هزینه‌اش هم از جان و مال مردم پرداخت می شود.

دلیل تحمل و تحمیل این هزینه ها از دید سیاستگذار، احتمالا نقش غیرقابل انکار این صنعت در تولید ملی و اشتغال است.

یکی از دالان‌های باریک امکان احیای صنعت خودرو در ایران، فراموشی تدریجی تولید انحصاری خودروهای سوخت فسیلی و آزادسازی تدریجی واردات آن و تمرکز بر نگاه کارآفرینانه در تولید خودروی برقی با تکیه بر تجدید ساختار صنعت خودروسازی و رقابت پذیر کردن آن بود - رگه هایی از این سیاست بعضا در سخنان آقای علی آبادی وزیر فعلی صمت دیده می شد- که در حال حاضر با پرداخت دو میلیارد یوروی ناقابل به یک شرکت ساختمانی شرقی برای اختصاص بازار ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی شهر تهران، در حال از بین رفتن است.

سکوت جناب آقای میرسلیم هم در این فقره جالب است!

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902138

دیگر خبرها

  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • آزادی زندانی با مستمری بازنشستگی
  • سود ۳.۶۰۰ میلیارد یوروی بدهی بابک زنجانی را بخشیدند؟
  • سهم شهرداری سنندج در اراضی الحاقی به شهر پرداخت شود
  • پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد