Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@21:26:57 GMT

پوستر سومین نمایشگاه بزرگ کتاب کیش رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۳۳۲۲

پوستر سومین نمایشگاه بزرگ کتاب کیش رونمایی شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سومین دوره از نمایشگاه بزرگ کتاب کیش با وسعت هفت هزار متر مربع و عرضه بیش از ۱۵ هزار عنوان کتاب از ۳۰۰ ناشر، اواسط آبان سال جاری برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست کتاب و کتابت را مهمترین و اثر گذارترین مولفه رشد و توسعه فرهنگی جامعه اعلام کرد و افزود: طبق نظر اندیشمندان توسعه کیفیت زندگی به رشد همزمان فرهنگ و اقتصاد در کنار هم بستگی دارد، آنگونه که اگر اقتصاد از بن مایه فرهنگ برخوردار باشد پیامدش کیفیت زندگی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر آهنگران با اشاره به پایین بودن میزان مطالعه در کشور افزود: بی گمان بسیاری از ناملایمات اجتماعی و ناگواری های زندگی کاری به فاصله گرفتن هر یک از ما با کتاب مرتبط است و جزیره کیش به شدت به امر کتاب و کتابخوانی نیازمند است و زمانی زیبا ترمی شود که از فضای فرهنگی مطلوب سرشار باشد.

وی استقبال غیر قابل تصور از ۲ نمایشگاه گذشته را نوید دهنده اتفاقات خوب و استقبال بی نظیر از نمایشگاه پیش رو اعلام کرد و از اصحاب رسانه خواست با توجه به اهمیت این موضوع در رسانه های مکتوب، برخط و شبکه های اجتماعی به خوبی به آن بپردازند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم تقویت و توسعه امر کتاب و کتابخوانی در جزیره را یکی از سیاست های این سازمان اعلام کرد  و گفت: طبق آخرین مطالعه انجام شده سرانه مطالعه جزیره کیش در هفته ۱۴۰ دقیقه بوده و برای افزایش و ارتقا این میزان برخی اقدامات در دستور کار سازمان قرار دارد.

سعید پورعلی  با اشاره به اینکه نخستین دوره نمایشگاه کتاب در سال ۹۷ برپا شد گفت: در جزیره کیش با حضور ناشران مطرح کشور و همکاری موسسه کتاب و نمایشگاه های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه دوره نمایشگاه بزرگ کتاب برگزار می شود.

وی یادآور شد: سال ۹۸ دومین دوره نمایشگاه کتاب برگزار شد، سال  ۹۹ به دلیل شرایط کرونا موفق به برگزاری نمایشگاه نشدیم و امسال با بهبود شرایط جزیره برای برگزاری فعالیت های فرهنگی با همکاری خانه کتاب و موسسه نمایشگاه ها سومین دوره نمایشگاه را به شکل حضوری تجربه شاهد خواهیم بود.

به گفته معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در دو دوره گذشته نمایشگاه برای تسهیل دسترسی ساکنان کیش به کتاب، تخفیف ۵۰ درصدی خرید کتاب برای تمامی اقشار منظور و برای رفاه  حال دانش آموزان و افزایش ظرفیت کتابخانه های دانش آموزی نیز سهمیه پیش بینی و کتاب نیز اهدا شد، امسال نیز تخفیف ۵۵ درصدی را برای علاقمندان در نظر گرفته ایم.

پورعلی یادآور شد: در کنار فعالیت های اینچنینی، در صدد برپایی نشست های نقد کتاب هستیم و مسابقات کتابخوانی نیز در اشکال مناسبتی و تقویمی در حال انجام است، همچنین فرهنگسراها و کتابخانه های کیش در دوره جدید پس از بهبود شرایط به صورت مجدد خدمات امانت دادن کتاب را آغاز کرده اند.

وی در تشریح چگونگی برگزاری نمایشگاه کتاب سال جاری گفت: امسال سومین دوره نمایشگاه کتاب اواسط آبان با تنوع بیشتر آثار و افزایش تعداد ناشران در سالن نمایشگاه های بین المللی جنب فرودگاه به مدت ۱۰ روز در فضایی بالغ بر ۷ هزار متر مربع  و عرضه بیش از ۶۰ هزار عنوان کتاب برپا خواهد شد.

پورعلی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی امضا یک تفاهمنامه با سازمان منطقه آزاد کیش با هدف حمایت از این رویداد اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان برای توسعه کتابخوانی به این منطقه آزاد اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب کیش با فراگیری ۲۵ هزار بازدید کننده در سال های گذشته نخستین و مهم ترین رویداد فرهنگی جزیره به لحاظ استقبال بوده و حدود یک میلیارد تومان کتاب نیز در آن خریداری شده است افزود: پیش بینی می شود که امسال نیز با استقبال بینظیر ساکنان و اقشار مختلف جامعه جمعیت زیادی برای حضور در نمایشگاه را شاهد باشیم بنابراین مقررات بهداشتی به صورت کامل در طول برگزاری نمایشگاه رعایت خواهد شد و همه عزیزان را نیز به این امر توصیه می کنیم.

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش نیز با اشاره به رویکرد و توجه جدی به مقوله فرهنگسازی و جلب مشارکت عمومی برای بهبود فضای شهری اظهار داشت : شهروندان مهم ترین سرمایه های اجتماعی شرکت  هستند و به همین دلیل در چار چوب مسوولیت اجتماعی خود تلاش می کنیم تا در کنار فعالیت های عمرانی و توسعه ای در جهت  ارتقاء سطح آگاهی عمومی و فرهنگسازی هم برنامه های مدونی را طراحی و اجرا کنیم.
عبدالنبی شرفی گفت : طبق این رویکرد، تدوین و چاپ یک مجموعه ۵ جلدی کتاب فرهنگ کیشوندی در دستور کار شرکت قرار گرفت که با کمک گرفتن از کارشناسان بومی مراحل مختلف این طرح از جمله مطالعه و پژوهش، ساخت سناریو، نگارش و ویرایش داستان و تصویر گری اختصاصی این کتاب ها انجام شد.
وی افزود : موفق شدیم تا با اخذ شابک اختصاصی و شناسه فلیپا مجوز رسمی چاپ را هم از وزارت ارشاد دریافت کنیم تا ۲ هزار جلد از این مجموعه کتاب های فرهنگ کیشوندی چاپ شود و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.
شرفی با بیان اینکه این مجموعه  ۵ داستان را با موضوع های کاربردی روایت می کند تصریح کرد: قصه ای برای دریا با موضوع تفکیک پسماند و تلاش های پاکبانان خوب جزیره کیش، قصه ای برای خاک با هدف ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی، قصه ای برای درخت با موضوع حفاظت از محیط زیست و فضای سبز و تجلیل از زحمات باغبانان پرتلاش و دست اندرکاران فضای سبز ، قصه ای برای باد در زمینه  فرهنگ ترافیک شهری و رانندگان خوب جزیره و قصه ای برای خورشید در خصوص مسائل ایمنی و آتش نشانی و مرور زحمات آتش نشانان فداکار کیش عناوین داستان های این مجموعه است که در جهت ارتقاء فرهنگ شهروندی به چاپ می رسد.
وی یادآور شدهفتم مهر مصادف با روزآتش نشانی و ایمنی هم از کتاب ضوابط اجرایی سامانه های اطفاء حریق رونمایی شد، که با هدف نظام بخشی و استانداردسازی طراحی و اجرای سامانه های اطفاء حریق و ارتقای سطح آگاهی افراد از اصول ایمنی و ایمن سازی ساختمان ها برای نخستین بار به همت مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش تدوین و چاپ شد.
شرفی ضمن توجه به اهمیت ترویج فرهنگ بازیافت در جزیره کیش شرکت عمران، آب و خدمات با هدف جلب مشارکت عمومی در جمع آوری بهینه پسماندهای خشک گفت: برنامه ای را ترتیب داده ایم تا افرادی که به طور مستمر مواد قابل بازیافت را جمع آوری کرده و به ماموران شرکت تحویل دهند با رسید های دریافتی بتوانند بن کارت هدیه گرفته و به طور رایگان از نمایشگاه کتاب خریداری کنند.

مدیر آموزشی فرهنگی معاونت اجتماعی این سازمان نیز در نشست خبری رونمایی از پوستر سومین دوره نمایشگاه کتاب کیش با اشاره به اهمیت مطالعه، کتابخوانی و صنعت نشر را زیرساخت توسعه هر کشور و مطالعه را منشا اندیشه برای رسیدن جامعه به بالندگی برشمرد.

رضا اردلانن نمایشگاه های کتاب را از جمله رویداد های فرهنگی عنوان کرد که مورد توجه بسیاری از جوانان و نوجوانان قرار گرفته است و در پیشرفت جامعه اثر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه مطالعه شتاب دهنده فرهنگی جامعه برای ارتقا فرهنگ و مقیاسی برای سنجش دانش پژوهی است جامعه کیش را جوان، دارای سطح سواد بالا و آگاه به مسائل علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی برشمرد.

اردلان گفت: ایجاد فرصت برای چرخه نشر از اهداف بزرگ برگزاری سومین دوره نمایشگاه کتاب کیش و استفاده حداکثری از صنعت نشر کشور در جزیره می باشد.

اردلان مدیر آموزشی فرهنگی معاونت اجتماعی این سازمان نیز در نشست خبری رونمایی از پوستر سومین دوره نمایشگاه کتاب کیش با اشاره به اهمیت مطالعه، کتابخوانی و صنعت نشر را زیرساخت توسعه هر کشور و مطالعه را منشا اندیشه برای رسیدن جامعه به بالندگی برشمرد.

برچسب‌ها کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان کتاب سومین دوره نمایشگاه کتاب سازمان منطقه آزاد کیش نمایشگاه کتاب کیش نمایشگاه ها کتاب کیش قصه ای یادآور شد جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، مسلم شجاعی مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: «رویداد» یکی از محصولات اصلی صنعت گردشگری کشورهاست. رویداد از جنس محصولاتی است که انسان محور و تعامل محور است. نمایشگاه کتاب همچون دیگر رویدادها از منظر گردشگری جذاب است.

وی به آمار بازدید نمایشگاه کتاب در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: بازدید چند میلیونی از نمایشگاه در ۱۱ روز عددی قابل توجه است. این رویداد برای ما ارزشمند است چرا که کمک می‌کند تا گردشگران خارجی را نیز جلب کنیم.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: برخی از کشورهای همسایه و منطقه نظیر عراق، عمان، کویت، بحرین، هند، روسیه، چین و… که برای ما بازار هدف گردشگری هستند، در نمایشگاه کتاب حضور دارند. حضور کشورها به عنوان مهمان ویژه یا جذابیت آثار ناشران ایرانی، باعث می‌شود تا نمایشگاه کتاب تهران به رونق گردشگری خارجی کمک کند.

شجاعی انتشارات میراث فرهنگی را که به صورت تخصصی کتاب منتشر می‌کند، عامل ترویج گردشگری در بستر نمایشگاه کتاب خواند و افزود: در این مجال می‌توان فرصت‌های گردشگری از طریق کتاب را به بازدیدکنندگان خارجی نمایشگاه معرفی کرد. به این ترتیب هم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به توسعه گردشگری از طریق کتاب‌های تخصصی کمک می‌کند و به نوعی زمینه تعامل نمایشگاه کتاب و گردشگری محسوب می‌شود.

وی برگزاری تور بازدید گردشگران خارجی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را عامل توسعه گردشگری رویداد محور برشمرد و گفت: برای سال‌های آتی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، می‌توان با همکاری بخش خصوصی تور بازدید گردشگران خارجی از این رویداد را برگزار کرد؛ می‌دانم مردم کشورهایی نظیر تاجیکستان علاقه بسیاری به نمایشگاه کتاب تهران دارند. همینطور کشورهای عرب و فرهیختگان کشورهای فارسی زبان به نمایشگاه کتاب تهران علاقه‌مندند.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افزود: می‌توانیم با برنامه‌ریزی ساده تورهای گردشگران خارجی را در بازه زمانی برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برگزار کنیم؛ اینطور گردشگران خارجی علاوه بر بازدید از مناطق تاریخی و دیدنی ایران از نمایشگاه کتاب هم بازدید می‌کنند. این یعنی تقاطع‌هایی که نمایشگاه کتاب می‌تواند با صنعت گردشگری کشور ارتباط برقرار کند.

شجاعی با طرح این موضوع که آمار دقیقی از حضور گردشگران خارجی در ادوار گذشته نمایشگاه کتاب تهران در دسترس نیست، گفت: امسال می‌توانیم رصد کنیم و متوجه شویم که چه میزان گردشگر خارجی به نمایشگاه کتاب می‌آیند. دوره‌های قبل حضور تعداد قابل توجهی گردشگر خارجی را در نمایشگاه کتاب شاهد بودم. به جرأت می‌توانم بگویم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کننده خارجی دارد و بخشی از این بازدیدها از مسیر گردشگری محقق شده است.

وی هماهنگی بین بخشی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را برای استفاده بیشتر از موقعیت نمایشگاه کتاب تهران برای گردشگری خارجی را مهم خواند و ادامه داد: می‌توان با نگاه فرهنگی به مقوله گردشگری ادبی و گردشگری رویدادمحور منافع اقتصادی برای کشور ایجاد و بخش خصوصی را در این حوزه به خوبی فعال کرد. آنها که به طور حرفه‌ای اصول جذب گردشگر خارجی به کشور را می‌دانند می‌توانند نظر گردشگر خارجی را برای بازدید از نمایشگاه کتاب تهران، جلب کنند.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: می‌توانیم میان معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و معاونت امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست مشترک برگزار کرد. همچنین بخش خصوصی نیز تورهای گردشگری کتاب و گردشگری ادبی و… را فعال کند. می‌توان این مهم را برای دوره‌های بعدی نمایشگاه کتاب ریل‌گذاری کرد. لازم است سیاست جدیدی برای سال‌های آینده درباره این امر مهم اتخاذ کرد.

شجاعی در رابطه با شعار امسال نمایشگاه کتاب با عنوان «بخوانیم و بسازیم» گفت: با کتاب خواندن می‌توان گردشگری ایران را ساخت. من کتاب «در سرزمین مردمان نجیب» را برای مطالعه پیشنهاد می‌کنم؛ این کتاب نوشته هرؤیه روپچیچ، موسیقیدانی از کشور کرواسی است و داستان آن ۲ بار سفر مرد کروات به تمام نقاط ایران را روایت می‌کند. این موسیقیدان حس خود را از هر آنچه در ایران و از مردم ایران دیده توصیف کرده و مهمترین توصیفی که مرد کروات از ایران در ذهنش ثبت شده مهمان نوازی است که به آن معروفیم.

کد خبر 6096279 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید
  • شمارش معکوس آغاز نمایشگاه کتاب تهران و درگذشت پل آستر
  • از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد
  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • «رنگین‌کمان تمدن‌ها» رونمایی می‌شود
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود