Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@17:14:12 GMT

لزوم اهتمام جدی به حلقه‌های صالحین

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۳۳۲۶

لزوم اهتمام جدی به حلقه‌های صالحین

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان،  آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در نشست ویدئوکنفرانس استادیاران حلقه‌های صالحین بسیج استان به قرائت و تفسیر آیات ۱۱۳ تا ۱۱۵ سوره مبارکه آل عمران پرداخت و گفت: خداوند متعال در این آیات  ایمان و اعتقاد قلبی به خداوند و روز قیامت، ارتباط ویژه با خدا و تلاوت آیات الهی، احساس مسئولیت اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر و پیشتازی در انجام کارهای خیر را از جمله ویژگی های افراد صالح عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان افزود: از ویژگی‌های دیگر این افراد، پرهیزگاری، ایمان و عمل صالح است که با اعتقاد و انگیزه زیاد به فعالیت پرداخته و تلاش‌های‌شان بی ثمر نخواهد بود و اجر فراوان دریافت می‌کنند.

آیت‌الله محامی به بیان انتظارات از شبکه صالحین و ائمه جمعه پرداخت و اظهار داشت: اهتمام جدی به حلقه‌های صالحین و گروه‌بندی‌ها، همت برای ایفای نقش و قرار دادن این امر جزء کارهای اصلی از جمله اقدامات مهم و مورد انتظار است.

وی خواستار گسترش ویژگی‌های بیان شده در سطح جامعه شد و ادامه داد: نشر هر یک از این ویژگی‌ها در سطح جامعه کلید حل آسیب‌هاست و در عملکرد ما تاثیر گذار خواهد بود.

وی گفت: باید با نگاه شناسایی نیرو در جلسات حضور یافته و روی این افراد سرمایه‌گذاری کنید سپس کادر سازی و به‌کارگیری آنها در فعالیت‌های فرهنگی از اهداف کار باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: لازمه موفقیت در کار این است که ابتدا خود پیشتاز و به صورت عملی پیشوا باشیم زیرا آنچه امام خمینی(ره) را تبدیل به پیشوا کرد اعتقاد و ایمان قلبی به خداوند، احساس مسئولیت اجتماعی و سپس طلب کردن آن از مردم بود و باید مراقبت ویژه از نفس خود داشته باشیم.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه سیستان زاهدان حلقه های صالحین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۳۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالندگی، تکاپو و رشد علمی و معنوی یک جامعه مدیون معلم است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری متن کامل پیام تبریک غلامعلی حیدری استاندارچهارمحال وبختیاری به شرح ذیل است:

جایگاه آرمانی معلم در جامعه اسلامی جایی است که رسول گران‌قدر اسلام (ص) مقام معلم را بدان جهت که پرورش روح انسان را به عهده دارد، هم‌سنگ مقام انبیاء دانسته‌اند.

بالندگی، تکاپو و رشد علمی و معنوی یک جامعه مدیون معلم است او که زکات علمش را بی‌دریغ و از عمق جان، بذل روح تشنه دانش‌آموزانش می‌کند و نهال نوپای دانش را در مزرعه ذهنشان می‌پروراند.

معلم باغبان اندیشه‌ها و نگاهبان ایمان است، الفبای عشق را در نهاد جان دانش‌آموز حک می‌کند، مشق راستی و درستی به او می‌آموزد و ضمیر پاکش را با ایمان و معرفت تربیت می‌کند، پژواک دانایی را در کشاکش قرن‌ها ماندگار ساخته و معمار جاویدان تمدن‌ها، ترسیم کننده آینده‌های درخشان بشریت، تبلور فرزانگی و نماد مُبرز فرهیختگی است.

دوازدهم اردی‌بهشت‌ماه سالروز شهادت علامه شهید آیت‌الله دکتر مرتضی مطهری و روز معلم را گرامی داشته و زحمات این عزیزان را ارج می‌نهیم، در کنف الطاف خاصه الهی، سرافراز و سلامت باشید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901660

دیگر خبرها

  • باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند
  • طرح نور یک کار جهادی و انقلابی است
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • هری کین: بازی در خانه رئال مادرید دشوار است اما ما به خودمان ایمان داریم
  • بالندگی، تکاپو و رشد علمی و معنوی یک جامعه مدیون معلم است
  • طرح نور در چارچوب اعتقاد و بصیرت جاری شده است
  • لزوم تبیین گفتمان وعده صادق توسط اساتید دانشگاه 
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • ویژگی‌های «عملیات وعده صادق» چه بود؟