Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۰ هزار و ۸۹۴ پرونده در کلانتری‌های استان تشکیل شده است که اختلافات خانوادگی، نزاع، تصادفات، سرقت و مواد مخدر به ترتیب بیشترین فراوانی را به خود اختصاص دادند.

سردار علی ابراهیمی در نشست خبری با اهالی رسانه که امروز دوشنبه ۱۲ مهر در محل فرماندهی انتظامی استان قزوین، برگزار شد، اظهار کرد: هفته ناجا از ۱۷ تا ۲۳ مهر با شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» برگزار می‌شود و برای این مدت ۳۰۰ برنامه مختلف با عنوان ابلاغی، تکلیفی، ابداعی و استانی برنامه‌ریزی‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشریح کرد: برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، حضور فرماندهان در مصلی نماز جمعه، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، دیدار با علما و مراجع عظام، اجرای برنامه‌های اقتدار پلیس، تولید کلیپ‌های آموزشی و روان‌شناختی، تجلیل از حافظان نظم و امنیت، نشست علمی و تخصصی با اساتید و افراد صاحب‌نظر، تجلیل از نمونه‌های ترافیکی، رزمایش شهری موتورسیکلت‌سواران قانونمند، برگزاری مسابقات رادیویی، برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری همیاران پلیس و اجرای برنامه‌های نمایشی ازجمله برنامه‌های هفته ناجا در استان قزوین است.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: در کنار هوشمندسازی پلیس به چابک سازی توجه خواهیم کرد برای همین امر باید زیرساخت‌های لازم برای هوشمندسازی فراهم شود؛ زمینه ایجاد پلیس هوشمند از پنج سال گذشته در حال فراهم شدن است و هوشمند شدن پلیس صرفه‌جویی در هزینه‌ها و سرعت و دقت در عمل، ایجاد و افزایش اعتماد به شهروندان و افزایش بهره‌وری را در پی خواهد داشت.

وی اشاره کرد: تحلیل آماری کمک شایانی به برنامه‌ریزی می‌کند؛ در مقوله سرقت ۱۸ نهاد مسئول و پاسخگو وجود دارد که بایستی به پلیس کمک کنند تا آمار سرقت کاهش پیدا کند.

شناسایی ۴۱ باند سرقت در استان قزوین

ابراهیمی تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۹۵۹ فقره سرقت شناسایی و ۱۵۰ سارق دستگیر شدند. ۴۱ باند سرقت نیز در استان شناسایی شده است؛ مالخران اموال مسروقه نقش ویژه‌ای در گسترش سرقت دارند برای همین امر ۱۲۰ مالخر متخلف نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی اعلام کرد: ۶۱۴ سارق شناسایی و ۸۵۴ فقره سرقت کشف شده است که ارزش ریالی اموال مسروقه بالغ‌بر ۱۴ میلیارد تومان بوده است. ۳۵ سارق حرفه‌ای منازل نیز به ۲۲۰ فقره سرقت اعتراف کردند. مردم باید به هشدارهای پلیسی توجه کنند؛ پنج باند سارق قطعات خودرو متشکل از ۱۵ نفر شناسایی و ۲۳۶ فقره سرقت از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: در سرقت به عنف استان قزوین سی‌ویکمین استان کشور، در سرقت بیست‌ویکمین، در مسائل امنیتی سی‌ودومین، در جرائم مالی پنجمین، در جعل هشتمین و در تصادفات بیست‌وسومین استان کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۰ هزار و ۸۹۴ پرونده در کلانتری‌های استان تشکیل شده است که اختلافات خانوادگی، نزاع، تصادفات، سرقت و مواد مخدر به ترتیب بیشترین فراوانی را به خود اختصاص دادند؛ ۷۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری‌ها به‌واسطه مشاورین حاضر در این مراکز حل‌وفصل شده‌اند.

ابراهیمی افزود: در پلیس فتا ۷۲۱ پرونده قضایی تشکیل و ۷۵۷ پرونده قضایی کشف شده است، کلاهبرداری، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، مزاحمت و برداشت اینترنتی به ترتیب بیشترین فراوانی جرائم پلیس فتا را به خود اختصاص دادند.

وی بیان کرد: در تصادفات فوتی درون‌شهری با ۲۲ نفر فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۳ درصدی را شاهد هستیم؛ در تصادفات برون‌شهری با ۱۰۲ نفر فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هیچ تغییری را شاهد نبودیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین در پایان گفت: طی ۶ ماه نخست سال جاری در محدودیت‌های کرونایی برای اعمال قانون ۲۰۰ هزار تومانی ۶۲ هزار و ۴۴۰ فقره، ۵۰۰ هزار تومانی ۱۲۵۸ مورد و یک میلیون تومانی ۲۸۱۳ مورد جریمه شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قزوين ناجا پرونده سرقت دستگيري جريمه فرمانده انتظامی استان قزوین نخست سال جاری فقره سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خنده‌دارترین پرونده سرقت از زبان یک کارآگاه

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900399

دیگر خبرها

  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • ببینید | خنده‌دارترین پرونده سرقت از زبان یک کارآگاه
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • دستگیری ۳ سارق با ۷ فقره سرقت در یزد
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان