Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۰ پرونده حوزه وقف استان در محاکم قضایی به دلیل پرداخت نکردن اجاره بها و یا دخل و تصرف در موقوفات در محاکم قضایی در دست پیگیری است.

او با اشاره به ضرورت سنددار کردن موقوفات و رقبه‌ها گفت:برای کاهش تعرض و دست‌اندازی به موقوفات،۷۰ درصد رقبه موقوفات استان سنددار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام امیری افزود: هم اکنون هزار و ۷۰۰ موقوفه با سه هزار و ۷۰۰ رقبه در استان ثبت شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۷۴۱ رقبه سنددار شده‌اند.

او اظهار داشت: در ۲ سال گذشته ۱۰۰ هکتار از اراضی وقفی حوزه کشاورزی استان از دست متصرفان خارج و به اوقاف و امور خیریه استان واگذار شده تا این اراضی برای کشاورزی، در اختیار مردم قرار داده شود.

 حجت‌الاسلام امیری با تاکید بر اینکه برخی موقوفات حق یتیم و یا افراد نیازمند واقعی و بیماران است، گفت: پرداخت اجاره و به روز رسانی اجاره بها و هزینه کردن درست اجاره دریافتی در راستای نیت وقف در دستور کار اوقاف و امور خیریه استان قراردارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه گردشگری مذهبی در استان نباید مورد غفلت و کم لطفی قرار گیرد، گفت: هم اکنون ۱۰۱ امامزاده در استان ثبت شده که از این ظرفیت می‌توان برای توسعه گردشگری مذهبی و توسعه اقتصاد استان استفاده کرد.

او اظهار داشت:هم‌اکنون برای توسعه گردشگری مذهبی در استان، بقاع متبرکه زیرساخت‌های اولیه را ندارند.

حجت‌الاسلام امیری، به فعال شدن مراکز افق در بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح خادمان افتخاری و شبکه خادمان افتخاری نیز در استان راه‌اندازی شده است.

اوبا اشاره به اینکه از ۲ سال گذشته اجرای وقف مشارکتی حضرت زهرا (س) در استان آغاز شد، گفت: تاکنون وقف خاص با نیت حضرت زهرا (س) در استان وجود نداشت و این وقف مشارکتی با هدف تامین درآمد برای برنامه‌های مختلف در خصوص برگزاری مراسم شهادت و ولادت حضرت زهرا (س)، اعزام مبلغ برای تبیین سیره فاطمی، ترویج فرهنگ فاطمی احداث خواهد شد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه حوزه وقف سنددار اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۳۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه های صلح در محاکم اردبیل ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو بعدازظهر پنجشنبه در جمع قضات محاکم عمومی و حقوقی شهرستان اردبیل با قدردانی از عملکرد مطلوب قضات این محاکم در سال گذشته اظهار کرد: براساس ارزیابی کارشناسان اعزامی به استان قبل از سفر رئیس قوه قضائیه به استان وضعیت استان مطلوب ارزیابی شد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان در مسیر رشد سعی می کنند تا با آسیب شناسی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خدمتگزاری بهینه و در خور شأن مردم ارایه کنند.

رییس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به سیاست های قوه قضائیه مبنی بر ایجاد صلح و سازش در پرونده ها از تشکیل دادگاه های صلح در روزهای آتی در محاکم خبر داد.

کثیرلو بیان کرد: مسلما این موضوع سبب ترویج و گسترش صلح و سازش مضاعف در پرونده ها خواهد شد.

وی با تاکید بر تسریع و صدور آرای متقن قضایی گفت: تکریم بیش از پیش ارباب رجوع و رعایت شأن و کرامت انسانی مراجعین، استفاده از ظرفیت های فناوری های نوین و قانونمداری برنامه های پیش روی ما در دادگستری اردبیل است.

کد خبر 6095296

دیگر خبرها

  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند
  • نزدیک به ۳ میلیارد تومان وقف پول انجام شده است + فیلم
  • برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • کاهش پرونده‌های قضایی چهارمحال و بختیاری
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • دادگاه های صلح در محاکم اردبیل ایجاد می شود