Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از پایان سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عبدالله بحرالعلومی امروز  در اختتامیه دومین سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» در مشگین‌شهر، اظهار داشت: دومین سوگواره ملی شعر عاشورایی  با موضوع ابعاد زندگی، مقام علمی، معرفت و ادب، شجاعت و دلاوری، ولایت و کرامت و شهادت آقا اباعبدالله‌الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در قالب‌های مختلف شعری کلاسیک و شعر نو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با برگزاری اختتامیه دومین سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» در اردبیل برگزیدگان این دوره معرفی شدند، افزود: دبیرخانه دومین جشنواره ماه منیر در مورخه یکم تیرماه سال 1400 با هدف اشاعه فرهنگ عاشورایی و تبیین مکتب امام حسین(ع) با اطلاع رسانی وسیع و ملی آغاز به کار کرد و تا 15شهریور ماه با استقبال چشمگیر شعرا مواجه شد که در نهایت 283 اثر از 19 استان میهن عزیزمان به دبیرخانه رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد:  283 اثر از 19 استان و 41 شهر کشور به هر چهار زبان فارسی، ترکی، عربی و کردی به این سوگواره ارسال و بر این اساس، 77 شعر ترکی، 176 شعر فارسی، 2 شعر عربی، یک اثر به زبان کردی و یک شعر فارسی و ترکی و نیز 26 شعر کودک و نوجوان در این رقابت مشارکت کردند.  

دومین سوگواره عاشورایی «داستان کوتاه ده» برگزیدگان خود را شناختبرگزیدکان کنگره شعر عاشورایی قروه معرفی شدندامام حسین(ع) در آینۀ بهترین آثار/ مطالعۀ کدام کتاب‌های عاشورایی معرفت‌بخش است؟

بحرالعلومی ادامه داد: در این سوگواره غزل‌های خوبی با بار ادبی و متن زیبا، شعرهای شاخص و شعرای شاخص از استان‌های شمال‌غرب کشور، شعرهای به‌روز در سبک و سیاق جدید و سپید و دارای نوآوری در بطن شعرها مورد تأئید هیئت داوران قرار گرفت. 

اسامی نفرات برتر دومین سوگواره شعر عاشورایی ماه منیر به شرح زیر است:

نفرات اول تا سوم در بخش زبان فارسی: رضا اسمخانی از زنجان/ علیرضا امانی مجد از اردبیل/ مهران اسکندرزاده از اردبیل/ قابل تقدیر اسماعیل مهریورز از مشگین‌شهر.
 
نفرات اول تا سوم در بخش زبان ترکی: عارف ساسانی از آذربایجان شرقی/ سهیلا باقریان از آذربایجان شرقی/ قادر ایمان‌زاده از اردبیل/ قابل تقدیر عادل تنظیفی از اردبیل.
 
نفرات اول تا سوم در بخش کودک و نوجوان: آیسان محمدپور از اردبیل/ زهرا ناصری از اردبیل/نیما بساط از اردبیل.
 
گفتنی است؛ اجرای نمایش عاشورایی توسط گروه ساوالان مشگین‌شهر، شعرخوانی استاد عسگر شاهی و استاد سیفی و رونمایی پوستر مجموعه اشعار برگزیده این دوره، از دیگر برنامه‌های اختتامیه دومین سوگواری ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» بود.

همچنین  تجلیل از استاد سیدتقی سیفی اردبیلی (خالق اشعار ماندگاری چون «زینب زینب» که با صدای ملکوتی فخرالذاکرین مرحوم سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی جاودان شد)، سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در خصوص قیام عاشورا، اجرای نمایش عاشورایی توسط گروه ساوالان مشگین‌شهر، شعرخوانی استاد عسگر شاهی و استاد سیفی و رونمایی پوستر مجموعه اشعار برگزیده این دوره، از دیگر برنامه‌های اختتامیه دومین سوگواری ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» بود.

انتهای‌پیام/131/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوگواره ملی شعر عاشورایی اختتامیه دومین دومین سوگواره مشگین شهر ماه منیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات بوکس در ملایر در حال برگزاری است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حضور بیش از ۲۰۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور و انتخابی تیم ملی که به میزبانی ملایر در حال برگزاری است.

این مسابقات با حضور ۳۳ تیم از ۳۱ استان کشور به میزبانی ملایر در حال برگزاری ایست و تا دهم اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل به پایان رسید
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ در استان اردبیل
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • مسابقات بوکس در ملایر در حال برگزاری است
  • برگزاری دومین رویداد جمعیت در پایان اردیبهشت
  • پیروزی تیم هندبال جوانان در دومین دیدار تدارکاتی مقابل سپاهان نوین
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است