Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: بهبود شرایط اقتصادی در استان خوزستان در گرو همکاری، تعامل و نشست های کاربردی بین بخش خصوصی و دولت است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق خلیلیان در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اینکه همواره گفت‌وگوی میان متولیان دولتی و فعالان اقتصادی کارساز و راهگشا است، اظهار کرد: متولیان دولتی در استان باید به شنیدن صحبت ها و اظهار نظرهای بخش خصوصی عادت کنند تا در نهایت نتیجه مطلوب آن توسعه استان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: توسعه سرمایه گذاری و تجارت خارجی باید محورهای اصلی این گفت و گوها باشد تا موانع پیش روی تولید و رشد اقتصادی در استان خوزستان رفع شوند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه بهره وری از ظرفیت های معدنی موجود استان با محور فرآوری نیازمند آموزش های دانشگاهی است، افزود: در این راستا از دانشگاه چمران خواسته می شود که در گروه زمین شناسی، اقدام به پذیرش دانشجو در رشته معدن کند.

خلیلیان بیان کرد: پیش بینی می شود با توجه به ظرفیت معدنی استان، پذیرش این دانشجویان به میزان یک تا دو دوره پاسخگوی نیاز خوزستان در رشته معدن باشد.

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: در این زمینه، پارلمان بخش خصوصی می تواند به طور مستقیم با مسوولان دانشگاه شهید چمران اهواز وارد مذاکره شود تا در صورت توافق، فرآیند پذیرش دانشجو در این مرکز دانشگاهی آغاز شود.

او با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری صورت گرفته در طرح پرورش متراکم ماهی در استان، تاکید کرد: سازمان آب و برق خوزستان هزینه اشتراک حقابه اینگونه طرح ها را با تعرفه کشاورزی محاسبه نماید.

خلیلیان افزود: به دلیل محدودیت های سازمان آب و برق خوزستان به منظور اختصاص آب از محل حقابه کشاورزی به پروژه های پرورش ماهی به صورت متراکم، این سازمان آب مورد نیاز این پروژه ها را از محل حقابه صنعت پیش بینی کرده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: این سازمان معتقد است که به واسطه اختصاص حقابه صنعتی به اینگونه پروژه ها، متناسب با محاسبه ها نیز باید هزینه اشتراک این حقابه بر اساس تعرفه صنعتی اخذ شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان هزینه اشتراک حقابه پروژه پرورش متراکم ماهی در شهرستان گتوند که از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی آغاز شده است را ۷۰ میلیارد ریال برشمرد و بیان کرد: این طرح به عنوان یک پروژه پایلوت در استان خوزستان آغاز شده و متقاضیان دیگری در شهرهای بهبهان و شوشتر نیز برای انجام آن اعلام آمادگی کرده اند.

او اضافه کرد: محاسبه هزینه اشتراک این پروژه ها بر اساس تعرفه صنعتی باعث شکست سرمایه گذاران خواهد شد؛ لذا از سازمان آب و برق خوزستان خواسته می شود که علیرغم اینکه اختصاص حقابه از محل منابع صنعتی صورت می گیرد، هزینه اشتراک آب این پروژه ها بر اساس تعرفه کشاورزی محاسبه و دریافت شود.

خلیلیان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر اینکه همواره بخش کشاورزی باید مورد حمایت قرار گیرد افزود: به نظر می رسد که بخش کشاورزی در ایران باید در مسیر شکوفایی و توسعه صنعتی قرار گیرد تا پس از آن معافیت هایی مانند معافیت مالیاتی از این بخش متوقف شود.

او با اشاره به اینکه در بخش اقتصاد کلان، درآمد و هزینه از تاثیر گذاری متقابلی نسبت به یکدیگر برخوردار هستند ادامه داد: مالیات از جمله درآمدهای مهم دولت و به عنوان یکی از اساسی ترین منابع بودجه در کشور محسوب می شود.

استاندار خوزستان افزود: معافیت های مالیاتی باعث شده که هزینه های مورد نیاز برای ایجاد زیرساخت های توسعه ای کشور از دیگر منابع محقق نشود و یا از محل فروش نفت تامین شود.

او با تاکید بر اینکه معافیت کشاورزی در شرایط فعلی امری ضروری است، گفت: این بخش باید در آینده به واسطه توسعه و توانمندی هایی که پیدا خواهد کرد به سهم خود در پرداخت مالیات مشارکت کند.

خلیلیان در بخش دیگری از سخنان خود به اعتراض فعالان اقتصادی استان خوزستان در زمینه واگذاری اختیارهای وزارت بهداشت به مراکز خدمات سلامت اشاره کرد و افزود: این مراکز به واسطه دریافت هزینه، به نمایندگی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر فعالیت واحدهای صنفی که متقاضی دریافت و یا تمدید پروانه کسب هستند، نظارت می کند.

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: مستندات قانونی مبنی بر واگذاری این اختیارها به مراکز خدمات سلامت برای بخش خصوصی با ابهاماتی همراه است که نیاز است مطابق با قانون و آیین نامه های ابلاغی بررسی لازم در این زمینه انجام شود.

استاندار خوزستان در پایان افزود: در صورتی که دستورالعمل های اجرایی ابلاغ شده برای واگذاری این اختیارات، با قوانین جاری تداخل داشته باشند، قطعا فرآیند فعلی در روند نظارت بر واحدهای صنفی باید اصلاح و بازنگری شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بخش خصوصی تجارت سرمایه گذاری استانداری خوزستان برنا خوزستان استاندار خوزستان استان خوزستان هزینه اشتراک بخش خصوصی سازمان آب پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان

رئیس انجمن ملی مزارع پرورش ماهی تاجیکستان در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران همزمان با برپایی نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با مدیران برخی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، بازرگانان و فعالان بخش‌های تولیدی و تجاری تاجیکستان که برای بازدید از نمایشگاه ایران اکمسپو ۲۰۲۴ به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آمده‌اند، در بازدید از غرفه‌های مختلف عرضه محصولات شرکت‌های دانش بنیان در آی‌هیت (خانه نوآوری و فناوری ایران) استقبال قابل توجهی از تولیدات این شرکت‌ها داشتند و اکثر بازدیدکنندگان تحت تاثیر دستاوردهای دانش‌بنیان بخش کشاورزی قرار گرفتند.

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کار تاجیکستان در بخش کشاورزی کار می‌کنند و فرسوده بودن و کمبود ادوات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی در تاجیکستان میزان تولید را در این کشور که بخش عمده آن به کشاورزی مشغول است، بسیار کاهش داده است.

تاجیکستان بستر بسیار مناسب و آماده‌ای برای عرضه ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی ایران است و تاجیک‌ها نیز در این نمایشگاه نشان دادند که از محصولات ایران به دلیل کیفیت بالا و سازگاربودن با شرایط کشاورزی تاجیکستان به گرمی استقبال می‌کنند.

به گفته باراتو، رئیس انجمن ملی مزارع پرورش ماهی جمهوری تاجیکستان برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی تاثیر مستقیمی در روند افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور دارد.

باراتو با تاکید بر اینکه ما به دنبال تجارت و توسعه همکاری‌ها میان ایران و تاجیکستان هستیم، اظهار کرد: امیدوار هستیم بازدید امروز ما موجب آشنایی بیشتر تجار و بازرگانان تاجیک با دستاوردهای ایران و معرفی توانمندی‌های تولیدی و صنعتی ایرانیان شود.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، وی در ادامه به جذابیت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در حوزه پرورش ماهی اشاره کرد و افزود: ما در خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) با مدیرعامل یک شرکت پرورش ماهی که دارای بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در مناطق غیــرساحلی ایران است، مذاکراتی انجام دادیم. این شرکت با پیشرفتــه‌ترین تکنولوژی روز، سالانه ۱۲۰ تن گوشت و سه تن خاویار را به بازار عرضه می‌کند که این قابلیت و توانایی برای ما بسیار جذاب و کاربردی است. امیدوار هستیم در آینده نزدیک بتوانیم با این شرکت همکاری‌های خوبی را رقم بزنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • محاسبه هزینه حمل بار بین المللی
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات