Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل و برخی کشورهای منطقه انفجار روز گذشته در مقابل مسجد عیدگاه در کابل که دستکم ۲۸ کشته و زخمی برجا گذاشت را محکوم کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل (یوناما) با انتشار بیانیه‌ای حمله روز گذشته در نزدیکی مسجد عیدگاه که منجر به کشته شدن 8 نفر و زخمی شدن دستکم 20 تن شد را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انفجار درحالی رخ داد که مراسم تحریم مادر «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و معاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در مسجد عیدگاه جریان داشت.

همچنین گفته می‌شود که شماری از اعضای ارشد طالبان نیز در این مراسم حضور داشتند.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله کابل، این انفجار را اقدامی «غیرانسانی» خواند و با بازماندگان قربانیان این حمله ابراز غم‌شریکی کرد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در نشست خبری امروز ضمن محکوم کردن حمله گفت: تروریسم در هر شکل و رنگی مردود و محکوم است و موضع جمهوری اسلامی ایران در این خصوص ثابت است.

وی همچنین تاکید کرد: افغانستان از جنگ و خشونت و افراطی‌گری خسته است و همه باید کمک کنیم یک افغانستان با صلح و ثبات داشته باشیم.

انتهای پیام/.

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد

سازمان همکاری اسلامی گزارش کمیته مستقل بررسی درباره آنروا را پاسخی روشن به برخی اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینیدانست.

به گزارش ایسنا، کمیته مستقل بررسی عملکرد آنروا به این نتیجه رسید که آژانس به اصل انسانی بی‌طرفی پایبند بوده و نقش محوری در حمایت از امدادرسانی‌ها و اقدامات انسانی برای میلیون‌ها پناهجوی فلسطینی ایفا می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن استقبال از نتیجه گزارش کمیته مستقل بررسی درباره عملکرد آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، تاکید این گزارش بر این نکته که آنروا مکانیزم‌ها و اقداماتی موثری را برای تقویت ارزش‌های سازمان ملل و اصول انسانی در پیش می‌گیرد، به منزله پاسخی روشن به برخی اقدامات از جمله تحریک اسرائیل علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینی است که اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر به اتخاذ آنها عادت کرده است.

به گزارش سایت «النشره»، سازمان همکاری اسلامی در ادامه بیانیه خود، ضمن تقدیر از موضعگیری کشورهایی که از کمک‌های مالی جدیدی به آنروا خبر دادند، از تمامی کشورهایی که توقف حمایت‌های مالی‌شان از آنروا را اعلام کردند، خواست در تصمیمات خود تجدیدنظر کرده و کمک‌ها را از سر بگیرند تا تضمین شود آنروا می‌تواند به انجام وظیفه خود در ارائه خدمات اساسی به میلیون‌ها فلسطینی ادامه دهد.

همچنین این سازمان بار دیگر تاکید کرد، وجود آژانس آنروا و تداوم نقش آن با اولویت امداد و کمک گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی و یکی از عناصر ثبات در منطقه است.

سازمان همکاری اسلامی در پایان بار دیگر بر پایبندی‌ به حمایت کامل از نقش آژانس آنروا بر اساس موضعگیری ثابت خود در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت، حق تشکیل کشور مستقل‌شان بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا