Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملکرد دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران و راهکار‌های پیشگیری از وقوع جرایم و مفاسد اقتصادی بر مبنای پرونده‌های مطرح شده در آن دادسرا، در جلسه‌ای با حضور دادستان تهران و سرپرست و قضات آن دادسرا، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. خبرگزاری میزان – علی القاصی‌مهر، دادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه بررسی عملکرد دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران بر مدیریت صحیح و تسریع در رسیدگی قضایی به پرونده‌های اقتصادی بر اساس موازین قانونی و اهداف و مأموریت‌های دستگاه قضایی در رسیدگی به جرایم و مفاسد اقتصادی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دادستان عمومی و انقلاب تهران در این جلسه که عصر روز شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ در ساختمان عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران برگزار شد، با اشاره به اهداف، مأموریت‌ها و فلسفه تشکیل دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، بر اهمیت و حساسیت رسیدگی به جرایم و تخلفات اقتصادی و مسئولیت سنگین قضات و بازپرسان این دادسرا در بازتاب عملکرد دستگاه قضایی در جامعه تأکید کرد و در عین حال خواستار تقویت عملکرد بخش‌های نظارتی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات اقتصادی و کمک به کاهش ورودی پرونده‌های جرایم اقتصادی به قوه قضاییه شد.

احمد رحمانیان، معاون اول دادستان تهران، در ابتدای این جلسه، با ارائه گزارش عملکرد ۶ ماه نخست سال جاری آن دادسرا در حوزه‌های مختلف، بر لزوم آسیب شناسی وقوع جرایم و تخلفات اقتصادی با رویکرد پیشگیرانه و بررسی محتویات پرونده‌های جرایم اقتصادی تأکید کرد و از قضات و بازپرسان دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی خواست پیشنهادات خود را در این خصوص به دادستانی تهران اعلام کنند.   بیشتر بخوانید: دادستان تهران: در بسیاری از پرونده‌ها مطالبات بانکی بدهکاران در دادسرا وصول شده و پرونده به مرحله دادگاه نرسیده است در ادامه جلسه نجفی، سرپرست دادسرای جرایم اقتصادی و قضات و بازپرسان آن دادسرا به ارائه مسائل و مشکلات موجود در زمینه رسیدگی به پرونده‌های جرایم اقتصادی پرداختند و در پایان دادستان تهران نکاتی را در خصوص مدیریت پرونده‌ها در مسیر رسیدگی صحیح و قانونی، بهبود عملکرد و تقویت رسیدگی‌های قضایی و کاهش آمار پرونده‌های معوقه و مسن در این دادسرا متذکر شد.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادستان تهران علی القاصی جرایم اقتصادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان تهران علی القاصی جرایم اقتصادی رسیدگی به جرایم اقتصادی دادستان تهران آن دادسرا پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«یسنا» پیدا شد / ورود دادستان به موضوع

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، دادستان عمومی و انقلاب کلاله اعلام کرد که تحقیقات درباره مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای تا زمان شناسایی و دستگیری همه عوامل ادامه دارد.

سیدجواد میردوستی، دادستان عمومی و انقلاب کلاله گفت: بلافاصله پس از اعلام مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای با تشکیل پرونده قضایی عملیات جستجو و اقدامات قضایی، پلیسی و اطلاعاتی برای بررسی موضوع آغاز شد.

سیدجواد میردوستی گفت: در ادامه بررسی‌ها با توجه به شواهد و قراین ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن کودک تقویت شد و در پی تحقیقات با دستور بازپرس پرونده چند نفر به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شدند. 

میردوستی افزود: در ادامه تحقیقات، ساعتی پیش این کودک در یکی از مزارع کشاورزی نزدیک محلی که مفقود شده بود، پیدا شد.

وی با بیان این که خوشبختانه یسنا در سلامت به سر می‌برد گفت: تحقیقات قضایی این پرونده در حال تکمیل است.

دادستان کلاله از تلاش شبانه روزی اهالی شریف منطقه و همچنین نیروی هلال احمر و عوامل انتظامی و اطلاعاتی برای بازگرداندن کودک مفقود شده کلاله‌ای قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • «یسنا» پیدا شد / ورود دادستان به موضوع
  • بازدید دادستان کل کشور از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • تاکید سخنگوی قوه قضائیه بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردمی
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • احضار  فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطلب درباره نیکا شاکرمی
  • لزوم توجه جدی دادستان‌ها به عملکرد حوزه‌های تحت امر/ اهمیت رسیدگی سریع توأم با دقت به پرونده‌ها
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش