Web Analytics Made Easy - Statcounter

لارس ویلکس، کاریکاتوریست سوئدی که به پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود، در سانحه رانندگی کشته شد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاریکاتوریست سوئدی که در کارهایش به پیامبر اسلام (ص) هتک حرمت کرده بود، در تصادف رانندگی کشته شد.

لارس ویلکس ۷۵ ساله که به دلیل کشیدن کاریکاتوری از پیامبر به مرگ تهدید شده بود، در اثر برخورد کامیون با خودرویی که در آن حضور داشت، کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از اهانت به پیامبر تحت حفاظت پلیس سوئد بود.

به گفته رسانه ها، در این تصادف یک کامیون با خودروی پلیس برخورد کرد. لارس ویلکس و محافظانش که در ماشین پلیس حضور داشتند، کشته شدند. علت این حادثه در دست بررسی است.

ویلکس که قبل از هتک حرمت به پیامبر اسلام در خارج از سوئد تا حد زیادی ناشناخته بود، به واسطه اهانت به پیامبر اسلام، مورد خشم مسلمانان جهان قرار گرفته بود.

لارکس ویکس از زمانی که یکی از کاریکاتورهایش که توهین به پیامبر اسلام (صلوات الله علیه و آله) بود و مسلمانان را به شدت خشمگین کرد، تحت حفاظت زندگی می‌کرد. سازمان القاعده آن زمان جایزه‌ای صد هزار دلاری برای کسی تعیین کرده بود که وی را بکشد.

کاریکاتور‌های لارکس ویکس همچنین باعث تنش‌های دیپلماتیک بین سوئد و برخی کشور‌ها شد. فردریک راین فلت نخست وزیر وقت سوئد آن زمان با سفیران کشور‌های اسلامی دیدار کرد تا تنش‌ها را کاهش دهند.

این کاریکاتوریست سوئدی سال ۲۰۱۵ در کنفرانسی در کپنهاگ در حادثه تیراندازی که به کشته شدن یک کارگردان دانمارکی منجر شد، از مرگ جان به در برده بود. کالین لاروز، زن آمریکایی که خود را به همراه هفت نفر دیگر در آمریکا «جهاد جین» می‌نامیدند، در سال ۲۰۰۹ به اتهام برنامه ریزی برای کشتن این کاریکاتوریست دستگیر شدند./باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: لارس ویلکس کاریکاتوریست هتاک پیامبر اسلام کشته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۴۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف پژو پارس و کامیون در بم / ۲ کشته و ۶ مصدوم

آفتاب‌‌نیوز :

این حادثه رانندگی ساعت ۲۰:۵۴ شامگاه شنبه در بم، روبه‌روی پمپ بنزین صوفی آبادی رخ داده است.

به گزارش مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تعداد ۲ دستگاه آمبولانس برای کمک به مصدومان این حادثه اعزام شد و مصدومان به بیمارستان پاستور بم انتقال یافتند.

مرکز شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق شهر کرمان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ببینید | تصادف وحشتناک خودرو تیگو ۷ پرو و تاکسی پژو ۴۰۵
  • عاقبت تصادف وحشتناک خودروی ایرانی با تیگو ۷؛ این چه وضعشه؟! | فیلم
  • 3 کشته در تصادف پژو - کامیون
  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس
  • تصادف در محور فارس به یاسوج با ۶ کشته و زخمی
  • کشته شدن سه نفر در برخورد پژو با کامیون
  • تصادف پژو پارس و کامیون در بم / ۲ کشته و ۶ مصدوم
  • برخورد خودروی ال نود با پراید یک کشته و ۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • تصادف تارا و پراید در بویین میاندشت 4 کشته و 3 زخمی برجای گذاشت