Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اولین نشست دفتر سیاسی جدید حماس امروز (دوشنبه) در قاهره پایتخت مصر برگزار شد.  

از جمله  اعضای دفتر سیاسی حماس که به منظور همین نشست و نیز رایزنی با مقامات مصری به قاهره سفر کرده‌اند، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی، «یحیی السنوار» رئیس حماس در غزه، «صالح العاروری» رئیس حماس در کرانه باختری، «خالد مشعل» رئیس حماس در خارج و «موسی ابومرزوق» هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

«قدس پرس» در گزارشی در همین زمینه نوشت، برگزاری اولین نشست دفتر سیاسی جدید حماس در قاهره سوالاتی را درباره برگزاری این نشست در مصر ایجاد کرده بویژه آنکه قرار است پس از آن دیداری میان هیأت حماس با «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر انجام شود.

در همین رابطه «سلیمان بشارات» مدیر مرکز پژوهشی «یبوس» گفت، این دیدارها حامل پرونده‌ها و معانی بسیاری هستند. از بارزترین پیام‌ها این است که مصر به اهمیت تقویت روابط با حماس در برهه کنونی پی برده و اجازه برگزاری نشست دفتر سیاسی جدید حماس را داده است.

وی افزود، مصر می‌خواهد که دروازه اصلی مسأله فلسطین و نوار غزه باقی بماند به نحوی که هیچ طرف منطقه‌ای و بین المللی نتواند از این دروازه عبور کند.

بشارات درباره محورهای دیدارها گفت، موضوع فراتر از پرونده انسانی و محاصره و حتی تبادل اسراست. پرونده مهم، سیاسی است و مصر به توصیه آمریکا مجدانه دنبال آن است که حالت آرامش در نوار غزه را تقویت کند تا توافق با رژیم اسرائیل شکل بگیرد.

وی در ادامه افزود، جلوه‌های این موضوع در دو امر ممکن است پدیدار شود؛ چه بسا به حماس حاشیه سیاسی بیشتری در منطقه داده شود و پرونده‌های آشتی که واشنگتن دنبال اجرای آن در غرب آسیا برای تحقق آتش‌بس است، تکمیل شود.

دوم تشویق حماس به مشارکت در صحنه سیاسی فلسطین یا برای حمایت از محمود عباس در گام‌های سیاسی آینده یا حداقل عدم مخالفت با این گامهاست.

حماس انتخابات داخلی خود به منظور تعیین اعضای دفتر سیاسی را در چند مرحله مابین ماههای  فوریه و ژوئیه گذشته برگزار کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جنبش حماس قاهره دفتر سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس

هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی های پارالمپیک 2024 پاریس صبح امروز به ریاست سیدمحمد پولادگر سرپرست کاروان ایران در بازی های پارالمپیک پاریس در محل این کمیته برگزار شد.

این نشست به ریاست سید محمدپولادگر سرپرست کاروان و با حضور مریم کاظمی پور نایب رئیس بانوان، علی اصغر حسن زاده سرپرست دبیر اجرایی و مسئول ستاد دائمی بازی ها، محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان، محمدعلی حسین پور سرپرست دبیری فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان، میثم رجبی ذیحساب، امیر ماندگار فرد بازرس، مجید نیری جانشین رئیس آکادمی ملی پارالمپیک، حامد میرزاحسینی خزانه دار، کمال هوشیار سرپرست فرهنگی، حسن سلگی سرپرست بین الملل، مجتبی محمودی سرپرست پشتیبانی و حسن شکریان سرپرست روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

در این نشست مصوبات جلسه قبل ستاد بازی ها مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی از انجام تست های سنجش ورزشکاران اعزامی ارائه شد و نقد و بررسی عملکرد روانشناسان در اردوهای تیم های ملی، اختصاص مکمل ها و نیز ارائه برنامه استفاده به فدراسیون ها از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود.

همچنین گزارشی از برگزاری دوره های آموزشی ویژه ورزشکاران و کادر فنی اعزامی به بازی های پارالمپیک پاریس ارائه و بر ایجاد شیوه های نوین جهت بهره برداری حداکثری از این فرصت آموزشی تاکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد
  • هیئتی از حماس فردا به قاهره می‌رود
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند