Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر در آئین تودیع خود، بر اهمیت تأمین ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت تأکید کرد و گفت: هم‌اکنون ۱۵۰ میلیارد دلار پروژه در سطح شرکت ملی نفت ایران وجود دارد که باید با تکیه بر توانمندی و تجربه شرکت‌های داخلی و از طریق سرمایه‌گذاری با محوریت زنجیره تأمین ایرانی به انجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه لازم است انجام پروژه‌ها از سطح پیمانکاری وارد فاز سرمایه‌گذاری شود، گفت: برای نیل به این هدف باید تدابیری درباره متنوع‌سازی و ایجاد جذابیت بیشتر در پروژه‌های شرکت ملی نفت ایران در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران دستیابی به اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت را در گرو زنجیره تأمین ایرانی دانست و اضافه کرد: این زنجیره سازندگان، مهندسان مشاور، پیمانکاران، شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش‌های مربوط به توسعه فناوری را در بر می‌گیرد.

وی توسعه همه میدان‌های مشترک نفت و گاز و میدان‌های مستقل گازی را از جمله اولویت‌های کنونی شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون اجرای برنامه‌های تقویت فشار میدان‌های گازی نظیر پارس جنوبی و کنگان از مهم‌ترین طرح‌های شرکت ملی نفت ایران است که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن طرح‌های مربوط به آن را ساماندهی و اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر اینکه بخش عمده‌ای از توسعه زنجیره ارزش در کشور، مرهون بخش بالادستی صنعت نفت است، گفت: در این باره چنانچه موفق شویم تأمین خوراک صنایع پایین‌دستی در صنعت نفت را بهبود بخشیم، می‌توانیم در تأمین بخش قابل‌توجهی از ثروت ملی اثرگذار باشیم.

دعوت از شرکت‌های صاحب‌صلاحیت ایرانی برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت

خجسته‌مهر همچنین از برنامه‌ریزی برای استفاده از توان شرکت‌های صاحب صلاحیت و معتبر در طرح‌ها و پروژه‌های آتی صنعت نفت یاد کرد و افزود: بنا داریم در اجرای این پروژه‌ها از منابع مورد اطمینان و قابل دسترس در حوزه سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: بدون شک سرمایه‌گذاری در صنعت نفت بیشترین میزان بهره‌وری سرمایه را در اختیار دارد، بر همین اساس، از همه شرکت‌های متخصص ایرانی در داخل و خارج کشور که توانایی انجام کار حرفه‌ای در صنعت نفت را داشته باشند، دعوت می‌کنیم در اجرای پروژه‌های صنعت نفت وارد شوند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به ظرفیت یک هزار میلیارد بشکه‌ای معادل نفت خام در کشور گفت: با میانگین ضریب برداشت ۲۵ درصد، امکان استحصال حدود ۳۴۰ میلیارد بشکه معادل نفت خام در کشور وجود دارد که خود به معنای آن است که ایران تا ۱۰۰ سال آینده می‌تواند با میزان تولید کنونی معادل نفت خام، منابع هیدروکربوری تولید کند. این موضوع افزون بر اینکه می‌تواند تضمینی بر بهره‌وری و رونق اقتصادی در صنعت نفت باشد، اهمیت تدوین برنامه‌های جامع چشم‌انداز توسعه در کشور را بیش از گذشته نمایان می‌کند.

نیروی انسانی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است

خجسته‌مهر در ادامه، نیروی انسانی را سنگ بنای توسعه همه‌جانبه صنعت نفت بیان کرد و گفت: نیروی انسانی بحق یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است و لازم است برای ارتقا و توان‌افزایی آن در صنعت نفت برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم روحیه آسیب‌دیده نیروی انسانی صنعت نفت را التیام ببخشیم و حقوق ازدست‌رفته و احترام را به آنان بازگردانیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: در ایران مشکلی در تدوین برنامه وجود ندارد، اما جایی که قرار است تا یک برنامه وارد فاز اجرایی شود و با مسئله نیروی انسانی برخورد می‌کنیم، گاهی دچار مشکلات زیادی می‌شویم.

خجسته‌مهر تأکید کرد: بهره‌گیری از افراد با مشخصات حرفه‌ای و توانایی‌های خاص برای پروژه‌های صنعت نفت اهمیت بالایی دارد و ما تمام توان خود را در این حوزه به‌کار خواهیم بست.

کد خبر 5320108

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت نفت شرکت ملی نفت ایران وزارت نفت ایران صادرات غیرنفتی قیمت دلار اقتصاد چین قیمت جهانی نفت قیمت گاز شاخص کل بورس افزايش شاخص بورس قیمت طلا بانک مرکزی قیمت جهانی طلا ذوب اهن اصفهان طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گمرک ایران قیمت نفت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاری نیروی انسانی صنعت نفت صنعت نفت خجسته مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۴۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید گفت: یکی از مشکلات اساسی صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ که «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده، تأمین خوراک پایدار است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برای تحقق راهبرد تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری در این مسیر حرکت کنیم، افزود: تقاضا دارم شرکت‌های ملی نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به‌منظور تحقق جهش تولید کمک‌حال صنعت پتروشیمی باشند.

معاون وزیر نفت با اشاره به سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم در بالادست صنعت نفت به‌ویژه جمع‌آوری گازهای همراه نفت، گفت: هم‌اکنون طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه نفت در قالب چهار طرح برای جمع‌آوری گازهای غرب و شرق کارون از سوی شرکت پالایش بیدبلند خلیج‌فارس، شرکت هویزه خلیج‌فارس، ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و شرکت پتروشیمی مارون در حال اجراست تا از سوزاندن گازهایی که در دهه‌های پیش سوزانده می‌شد، جلوگیری شود.

جمع آوری ۱.۴ میلیارد فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون

شاهمیرزایی تأکید کرد: حداکثر تا سه سال آینده در مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون توسط صنعت پتروشیمی جمع‌آوری می‌شود که گاز متان آن به شبکه سراسری تزریق و C۲+ آن خوراک پتروشیمی‌ها می‌شود.

وی امروز را روزی تاریخی دانست و بر همکاری تنگاتنگ دولت و بخش خصوصی برای اجرای هرچه سریع‌تر طرح‌های توسعه میدان‌های گازی تأکید کرد و گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به‌عنوان شرکت مادر تخصصی، در این مسیر در کنار هلدینگ‌ها خواهد بود.

شاهمیرزایی، تکمیل زنجیره ارزش را مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی برشمرد و گفت: باید با شتاب بیشتر به‌سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم و از وابستگی به خارج بی‌نیاز شویم، بنابراین صنعت پتروشیمی، با سرمایه‌گذاری در بالادست، از تکمیل زنجیره ارزش غافل نمی‌شود.

شاهمیرزایی از شرکت‌های پتروشیمی درخواست کرد به پرداخت بهای خوراک و سوخت دریافتی مطابق قرارداد متعهد باشند.

کد خبر 6092949 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • قراردادهای مهمی در صنعت نفت ایران در راه است
  • لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی