Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد چپردار روز دوشنبه در حاشیه آیین غبارروبی آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) مهرشهر کرج که همزمان با نخستین روز از دهه وقف انجام شد در جمع خبرنگاران افزود: حرم شریف اهل بیت(ع)، آستان مقدس امام زادگان، مساجد و یادمان شهدا به کرامت وقف همواره چراغ هدایت شیعیان، مسلمین و بشریت خواهند بود که توسلات به آن در تنگ نا های عالم گشایش می آفریند و دل های گرفتار انسان ها را از بند می رهاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسوولیت اوقاف بسیار سنگین است چون صیانت از اموال و املاک وقف به میزان  اعتماد و امانتی که سپرده اند، تعهد آور است، اظهار داشت: وقف جدا شدن از مال دنیا و اتصال به برکات معنوی قیامت است.

وی بیان داشت: خوشا به حال آتان که در این میدان توفیق حضور و امکان عاقبت به خیری را برای خود و جامعه اسلامی به ارمغان می آورند.

تعامل اوقاف و مدیریت شهری باعث تسریع در روند توسعه شهرمی شود

 رییس کمیسیون فرهنگی،هنری،اجتماعی،ورزشی و جوانان شورای اسلامی شهر کرج نیز در این آیین به خبرنگاران گفت: تعامل اداره اوقاف و امور خیریه و مدیریت شهری باعث تسریع در روند توسعه شهرمی شود، وقف در همه زمینه ها وارد شده و به کمک جامعه آمده و دهه وقف بهترین فرصت برای بیان این برکات است.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سعیدی وقف را یکی از ابتکارات جهان اسلام و نبی اسلام (ص) دانست و افزود: وقف منجر به پایداری خدمات در حوزه مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: من معتقد هستم اگر شهروندان را به موضوع وقف ارجاع  دهیم و هدایت شوند ضمن اینکه باقیات صالحات برای خود ایجا کرده اند خدمات در این حوزه هم پایدار تر خواهد بود و یک اثر ماندگار از خودشان به جای خواهند گذاشت.

سعیدی با اشاره به اثرات فرهنگی و اجتماعی وقف بیان کرد: شهری که وقف در آن جریان داشته باشد نشان می دهد این شهر شهروندانش به فکر آیندگان هستند و نشان می دهد اوج ایثار و شاخصه های تعالی انسانیت در آن شکل گرفته است.

از ۱۲ تا ۲۱ مهرماه سال جاری به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.

برچسب‌ها کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر کرج شورای اسلامی شهر کرج استان البرز وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر کرج شورای اسلامی شهر کرج استان البرز کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر کرج شورای اسلامی شهر کرج استان البرز وقف شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074931 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم باز شد
  • باز شدن گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • «پای تختی هستیم»
  • از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام
  • اجرای پویش «پای تختی هستیم» در پایتخت
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری