Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه؛ «ساسان علی رمجی» نماینده دادستانی کرج با قرائت کیفرخواست متهمان این پرونده یعنی مهرداد بهاری، بهزاد میرزایی، شهاب آیرملو، مهدی حاتم آبادی فراهانی خواستار اشد مجازات برای آن‌ها شد.

وی با قرائت کیفرخواست، اتهام مهرداد بهاری را مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای، توزیع واکسن تقلبی کرونا و خیانت در امانت عنوان کرد؛ نماینده دادستان همچنین اتهامات سایر متهمان را به ترتیب برای بهزاد میرزایی، مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای، توزیع واکسن تقلبی کرونا و جعل مهر مرکز شهید بهشتی و استفاده از آن؛ شهاب آیرملو، مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای، توزیع واکسن تقلبی کرونا و تأسیس مؤسسه و مرکز تزریقات برای تزریق واکسن کرونا؛ مهدی حاتم آبادی فراهانی، معاونت در کلاهبرداری شبکه‌ای و توزیع واکسن تقلبی کرونا برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«علی رمجی» گفت: مهرداد بهاری متهم ردیف اول که کارمند بخش خدمات بیمارستان کوثر بوده و دسترسی به پوکه‌های ویال واکسن کرونا را داشته است؛ با توجه به نبود نظارت کافی حراست بیمارستان برای اجرای عملیات امحای ویال‌ها، اقدام به خارج کردن ویال‌ها نموده و بعد از تهیه دستگاه پلمب، آب مقطر و داروی «متوکاربامول» اقدام به تهیه واکسن تقلبی و فروش آن‌ها به بهزاد میرزایی می‌کند.

وی افزود: متهم میرزایی ویال‌های واکسن تقلبی کرونا را که هر ویال شامل ۱۰ دوز واکسن بوده را به مبلغ سیزده میلیون تومان از متهم ردیف اول خریداری کرده و با مبالغی بالاتر از چهل و پنج میلیون تومان می‌فروخته است؛ حجم مبادلات نشان می‌دهد وی بیش از ۱۸ میلیارد کسب کرده و مبلغ ۵ میلیارد و چهارصد میلیون تومان به حساب متهم ردیف اول واریز کرده است.

نماینده دادستان عمومی و انقلاب کرج در خصوص اتهامات «شهاب آیرملو» که پزشک عمومی بوده است اضافه کرد: وی نیز با وجود مسئولیت پزشکی، ۸۰۰ دوز واکسن تقلبی کرونا را به مبلغ ۴ میلیون و پانصد هزار تومان خریداری و به مبلغ ۵ میلیون و پانصد هزار تومان تا ۶ میلیون تومان فروخته است و بیش از ۸۰۰ میلیون تومان درآمد نامشروع داشته است.

وی در خصوص اتهام دیگر متهم این پرونده نیز گفت: «حاتم آبادی فراهانی» در ازای تزریق هر دوز واکسن تقلبی کرونا مبالغی در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کرده و همچنین حساب بانکی خود را در اختیار بهزاد میرزایی قرار داده بود.

نماینده دادستان عمومی و انقلاب کرج از وجود ۱۱۰ شاکی در این پرونده خبر داد و با توجه به خدشه وارد شدن به اعتماد عمومی به وزارت بهداشت خواستار اشد مجازات و تعیین مجازات تکمیلی شد.

در این جلسه تعدادی از شاکیان پرونده با بیان دلایل و نحوه خرید واکسن از متهمان از اعتماد به نظام پزشکی یکی از متهمان و کارت واکسیناسیون گفته و خواستار احقاق حقوق خود شدند.

یکی از متهمان با اشاره به واکسیناسیون خود و خانواده وی توسط این گروه گفت: محل واکسیناسیون محافظت شده و با حضور نیروی نگهبانی بوده و ظواهر همه چیز را درست نشان می‌داد.

حسین اعظمی چهار برج مستشار دادگاه کیفری یک استان البرز نیز درباره روند رسیدگی به این پرونده با گردش بیش از ۲۸ میلیارد تومانی بیان کرد: بر اساس آنچه که در کیفرخواست ذکر شده است در اوج شیوع ویروس کرونا تعدادی از ویال‌های واکسن کرونا از یکی از بیمارستان‌های کرج خارج شده بود و با یک داروی دیگری پر شده و به تعدادی از هم وطنان تزریق کرده بودند که پس از کشف موضوع و دستگیری متهمان، پرونده در دادسرا با عنوان کلاهبرداری شبکه‌ای منجر به صدور کیفر خواست شد که اولین جلسه آن برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه تمام دفاعیات متهمان شنیده شد و ادله اعلامی دادسرای کرج مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که نیاز به تحقیقات و بررسی تکمیلی نباشد پس از شور، تصمیم گیری نهایی در این مورد در مهلت قانونی اتخاذ خواهد شد.

کد خبر 5320136 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگاه کیفری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا شهرداری تهران سالمندی واکسن کرونا کمیته امداد امام خمینی سازمان آتش نشانی علیرضا زاکانی سازمان محیط زیست ویروس کرونا گردشگری شورای شهر تهران جلال ملکی غلامحسین محسنی اژه ای هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کیفیت هوای تهران توزیع واکسن تقلبی کرونا کلاهبرداری شبکه ای بهزاد میرزایی میلیون تومان ویال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۴۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دو سارق با ۳۰ میلیارد تومان سرقت در اشتهارد

ایسنا/البرز فرمانده انتظامی البرز گفت: دو سارقی که در یک فقره سرقت از یک کارگاه صنعتی اقدام به سرقت اموالی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال کرده بودند، توسط پلیس آگاهی شهرستان اشتهارد شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش  ایسنا، سردار حمید هداوند روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت از شرکت صنعتی در اشتهارد و به سرقت رفتن اموالی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی محل وقوع سرقت و با استفاده از اقدامات فنی و پلیسی، دو نفر در این رابطه که از مدیران و کارکنان این شرکت صنعتی بودند، شناسایی و پس از چندین روز کار عملیاتی محل اختفاء متهمان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: ماموران پس از اطمینان از حضور متهمان در محل ردزنی شده،  به محل اختفاء آنها  اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

این مقام ارشد  انتظامی تصریح کرد: با اعتراف متهمان به جرم خود، با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سردار هداوند در پایان خاطرنشان کرد: با اشرافیت اطلاعاتی و توان عملیاتی بالای پلیس، سخت ترین پرونده‌ها در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام می رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • سارقان اموال ٣٠٠ میلیارد ریالی در البرز دستگیر شدند
  • از پلمب کارگاه مواد شوینده تا سرقت از باغ ویلاهای مشهد
  • بازداشت دو سارق با ۳۰ میلیارد تومان سرقت در اشتهارد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال