Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای اجرای آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه برای آگاهی از توانایی ها و آمادگی های قبلی دانش آموزان/هنرجویان برای ورود مناسب به فرایند تعلیم و تربیت و برنامه ریزی برای جبران نارسایی ها و کاستی های احتمالی آنها از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، شیوه نامه «اهداف ارزشیابی ورودی» (آغازین) به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز دوشنبه وزارت آموزش و پرورش،بر اساس این شیوه نامه، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با همکاری معاونت آموزش متوسطه، نسبت به ارزشیابی ورودی (آغازین) به صورت متمرکز و برخط (آنلاین) در سطح کشور اقدام کرده و گزارش های لازم را در اختیار دبیران/هنرآموزان و دست اندرکاران نظام آموزشی قرار می دهد.

طبق این شیوه‌نامه ، پس از ارائه گزارش به دست‌اندرکاران نظام آموزشی ، بر اساس تحلیل های انجام شده، راهبردها و برنامه های عملیاتی تدوین و درخصوص تعمیق یادگیری دانش آموزان/هنرجویان و پیگیری اهداف تصریح شده در دستور العمل «بسته تعمیق یادگیری و جبران افت تحصیلی ناشی از وقفه آموزش های حضوری در دوران شیوع کرونا و پس از آن» اقدام می‌شود.

برچسب‌ها آزمون ریاست مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون وزارت آموزش و پرورش آزمون وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان آموزش و پرورش شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۴۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

میثم حیدر‌هایی مدیر آموزش و پرورش دامغان ایجاد فضای آموزشی در مسکن مهر را یکی از دغدغه‌ها دانست و گفت: طبق آمارها، مسکن مهر دامغان دارای ۱۶۰۰ دانش آموز است و در حال حاضر ۲ فضای آموزشی و یک سالن ورزشی در این منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر جمعیت هر مدرسه را ۴۰۰ دانش آموز درنظر بگیریم، مسکن مهر دامغان به ۲ فضای آموزشی دیگر نیاز دارد که یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه با پیشرفت حدود ۴۰ درصد در این محدوده در حال ساخت است و باید یک فضای آموزشی دیگر ساخته شود.

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

حیدر‌هایی ضمن گرامیداشت هفته معلم، اظهار داشت: قدرشناسی از معلمان و احترام به فرهنگیان رسالتی بر دوش همه اقشار جامعه است و در این راستا، هفته معلم امسال ۲ فرهنگی نمونه استانی و ۹ فرهنگی نمونه در شهرستان دامغان معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی به چالش نیروی انسانی در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید، مجموعه آموزش و پرورش دامغان در زمینه مدیریت موفق بود، اما نیاز است که این کمبود‌ها برطرف شود.

حیدر‌هایی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی فعلی، ۲ هزار ساعت کمبود نیروی انسانی وجود دارد که شامل حدود ۱۰۰ نیروی دور متوسطه اول و دوم می‌شود که امیدواریم با توجه به جذب سال تحصیلی آینده آموزش و پرورش، این معضل و کمبود برطرف شود.

مدیر آموزش و پرورش دامغان گفت: طی ۱۰ سال اخیر این شهرستان در زمینه امتحانات نهایی رتبه اول استان سمنان را به خود اختصاص داد و تلاش می‌شود تا این رتبه حفظ شود.

حدود ۱۴ هزار دانش آموز دامغانی زیر نظر یکهزار و ۱۰۰ فرهنگی از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم، به تحصیل مشغول هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است