Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، «آرارات میزوریان» وزیر امور خارجه ارمنستان که به منظور یک سفر رسمی به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه مشترک در ابعاد دوجانبه، منطقه‌‎ای و بین‌المللی گفتگو کرد.

در این ملاقات، امیرعبداللهیان ضمن اشاره به مذاکرات مفید و سازنده رئیس‌جمهور کشورمان با نخست‌وزیر ارمنستان در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان اظهار کرد: ما مرزهای خود با ارمنستان را مرزهایی برای تعامل و همکاری از جمله در ارتباط با اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تأکید بر عزم قطعی تهران برای گسترش همه‌جانبه روابط در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، ابراز امیدواری کرد با همکاری مشترک طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی بر روی زمین‌ مانده عملیاتی شده و نواقص و مشکلات مسیر جاده‌‎ای میان دو کشور به سرعت رفع گردد تا تجارت میان دو کشور به سطح جدیدی گسترش یابد.

در این ملاقات وزیر امور خارجه ارمنستان نیز با تأکید بر روابط دوستانه دیرینه میان دو ملت اظهار کرد: تحولات سریع منطقه و جهان موجب شده است مقامات عالی دو کشور به تناوب و در فاصله کم با یکدیگر ملاقات کنند.

وی گفت: متأسفانه دخالت طرف‌های ثالث در بحران قفقاز موجب حضور نیروهای تروریست از عراق و سوریه در منطقه شده است.

«آرارات میزوریان» گفت: ارمنستان آمادگی باز شدن مسیرهای مسدود شده را دارد ولی برخی سنگ‌اندازی‌ها این روند را کند کرده است.

وزیر امور خارجه ارمنستان ، موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر غیرقابل قبول بودن تغییر مرزهای بین‌المللی را مورد تقدیر قرار داد و آن را بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی ضمن برشمردن اقدامات کشورش برای تسهیل در مسیر تجارت دو کشور، علاقه‌مندی دولت ارمنستان به فعالیت تجار و متخصصین فنی ایران در بازار آن کشور را مورد تأکید قرار داد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حضور تروریست‌ها در منطقه نیز تأکید کرد: متأسفانه به دنبال تنش‌ها در منطقه قفقاز جنوبی، شاهد حضور تروریست‌های خارجی و فعالیت‎‌های مخرب رژیم صهیونیستی در منطقه هستیم. البته تهران اجازه نخواهد داد نیروهای تروریست و رژیم صهیونیستی به روابط خوب ایران با همسایگان خدشه‌ای وارد کنند.

کد خبر 5320214

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان ایران سازمان همکاری شانگهای رژیم صهیونیستی مجلس شورای اسلامی نیروی زمینی ارتش سیدابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم رژیم صهیونیستی وزارت امور خارجه حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رزمایش فاتحان خیبر نزاجا ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی هوایی ارتش محمد باقر قالیباف جمهوری اسلامی ایران دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۵۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیرخارجه اردن: نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند

آفتاب‌‌نیوز :

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد: ما به دنبال یک صلح مبتنی بر راه حل دو کشور هستیم و اسرائیل باید پایبندی خود به صلح عادلانه و جامع را اعلام کند.

به گزارش الجزیره، وی افزود: جامعه بین‌الملل اتفاق نظر دارد که تنها راه تضمین امنیت و صلح راه حل دو کشور است.

وزیرخارجه اردن تاکید کرد: فاجعه انسانی در غزه عمیق‌تر می‌شود و کودکان غزه در حال جان دادن از گرسنگی هستند. نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به سمت نابودی بکشاند.

وی افزود: تعداد شهرک‌های صهیونیستی اکنون به ۷۰۰۰ شهرک رسیده و شهرک‌سازی راه حل دو کشور را از بین می‌برد. نتانیاهو صلح را به تعطیلی کشانده و اوضاع را به سمت جنگ منطقه‌ای پیش می‌برد.

ایمن الصفدی تاکید کرد: نتانیاهو اکنون شکست خورده و اسرائیل به دولتی منحوس تبدیل شده است. کاملاً مشخص است که نتانیاهو به دنبال صلح نیست.

وی تاکید کرد: حماس آغازگر جنگ و نزاع نبوده و این را نمی‌توان انکار کرد. اسرائیل شرایط لازم را برای تشکیلات خودگردان جهت انجام وظایف خود فراهم نکرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • همسایگان ایران مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح در حراست از خلیج فارس را می‌ستایند
  • وزیرخارجه اردن: نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه