Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای ارمنستانی تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد نیروهای تروریست و رژیم صهیونیستی به روابط خوب ایران با همسایگان خدشه‌ای وارد کنند.

به گزارش قدس آنلاین، «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان که به منظور یک سفر رسمی به تهران سفر کرده است، امروز (دوشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه مشترک در ابعاد دوجانبه، منطقه‌‎ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ملاقات، امیر عبداللهیان ضمن اشاره به مذاکرات مفید و سازنده رئیس جمهور کشورمان با نخست وزیر ارمنستان در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان اظهار داشت: ما مرزهای خود با ارمنستان را مرزهایی برای تعامل و همکاری از جمله در ارتباط با اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌دانیم.

وی ضمن تأکید بر عزم قطعی تهران برای گسترش همه جانبه روابط در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، ابراز امیدواری کرد با همکاری مشترک طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی بر روی زمین‌ مانده عملیاتی شده و نواقص و مشکلات مسیر جاده‌‎ای بین دو کشور به سرعت رفع شود تا تجارت بین دو کشور به سطح جدیدی گسترش یابد.

در این ملاقات وزیر امور خارجه ارمنستان نیز با تأکید بر روابط دوستانه دیرینه بین دو ملت اظهار داشت: تحولات سریع منطقه و جهان موجب شده است مقامات عالی دو کشور به تناوب و در فاصله کم با یکدیگر ملاقات کنند.

وی گفت: متاسفانه دخالت طرف‌های ثالث در بحران قفقاز موجب حضور نیروهای تروریست از عراق و سوریه در منطقه شده است.

وزیر خارجه ارمنستان اظهار داشت: ارمنستان آمادگی باز شدن مسیرهای مسدود شده را دارد، ولی برخی سنگ‌اندازی‌ها این روند را کند کرده است.

 آرارات میرزویان موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر غیر قابل قبول بودن تغییر مرزهای بین‌المللی را مورد تقدیر قرار داد و آن را بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی ضمن برشمردن اقدامات کشورش برای تسهیل در مسیر تجارت دو کشور، علاقه‌مندی دولت ارمنستان به فعالیت تجار و متخصصان فنی ایران در بازار آن کشور را مورد تأکید قرار داد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حضور تروریست‌ها در منطقه نیز تأکید کرد: متأسفانه به دنبال تنش‌ها در منطقه قفقاز جنوبی، شاهد حضور تروریست‌های خارجی و فعالیت‌های مخرب رژیم صهیونیستی در منطقه هستیم. البته تهران اجازه نخواهد داد نیروهای تروریست و رژیم صهیونیستی به روابط خوب ایران با همسایگان خدشه‌ای وارد کنند.

گفتنی است؛ «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان به منظور دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود پیش از ظهر امروز (دوشنبه) وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد و مورد استقبال علیرضا حقیقیان دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه قرار گرفت.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد که سفر میرزویان از قبل تنظیم شده بود.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران وزیر امور خارجه خارجه ارمنستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۵۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی