Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، به دنبال انتشار نتایج یک نظرسنجی که اکثر پاسخ دهندگان با طرح کاهش مزایای رفاهی خانوار‌های کم درآمد مخالفت کردند، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با درخواست‌ها برای تغییر لحظه آخری طرح خود مواجه شده است.

قرار است کمک هزینه معیشتی موسوم به «اعتبار همگانی» که سال گذشته برای خانواده‌های کم درآمد به منظور غلبه بر مشکلات ناشی از همه گیری کرونا در نظر گرفته شده بود، از چهارشنبه هفته آینده لغو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نارضایتی از کاهش ۱۰۴۰ پوندی سالانه (کاهش هفته‌ای ۲۰ پوند) از درآمد‌های شش میلیون بیکار و کارگران کم درآمد انگلیس سخنرانی مهم جانسون در کنفرانس سراسری حزب محافظه کار انگلیس در منچستر را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

حزب کارگر امروز اعلام کرد هنوز برای نخست وزیر انگلیس "دیر نشده است" تا در برابر فشار‌ها برای لغو طرح کاهش مزایای رفاهی خانواده‌های کم درآمد تسلیم شود.

همچنین رهبران مناطقی که بخشی از اختیارات حکومتی به آنان واگذار شده- و نماینده چهار حزب سیاسیِ مختلف هستند- با پیوستن به مخالفان این طرح طی نامه‌ای برای جلوگیری از " فشار بی سابقه" بر معیشت خانواده‌ها خواستار تغییر این طرح شدند.

موسسات خیریه هشدار داده اند که حدود سه میلیون و پانصد هزار کودک به علت کاهش مزایای رفاهی خانوار‌های کم درآمد از بین خواهند رفت و حدود ۳۰۰ هزار کودک به زیر خط فقر خواهند رفت. همچنین بسیاری از افرادی که درآمدشان به علت این طرح کاهش می‌یابد کارگران کلیدی هستند که به علت همکاریشان در مقابله با کووید-۱۹ مورد تشویق قرار گرفتند.

ریشی سونا، وزیر دارایی انگلیس هفته گذشته اعلام کرد مبلغ ۵۰۰ پوند کمک مالی برای خانواده‌های بسیار کم درآمد برای خرید مواد غذایی، پوشاک و پرداخت قبوض اختصاص می‌یابد که در واقع یک اعتراف ضمنی به این مسئله است که طرح کاهش مزایای رفاهی خانواده‌های کم درآمد بسیاری از خانواده‌ها را در تامین نیاز‌های اساسی زندگی با دشواری مواجه می‌سازد.

اما وزیر دارایی و نخست وزیر انگلیس اعلام کردند تامین ۶ میلیون پوند مورد نیاز برای حفظ این طرح امکان پذیر نیست. همچنین نتایج نظرسنجی ساوانتا کامرز (Savanta ComRes) برای ایندیپندنت، نشان می‌دهد فقط ۱۹ درصد از رای دهندگان– یعنی کمتر از یک نفر از هر پنج نفر- از رای دهندگان از طرح کاهش ۲۰ پوندی در هفته حمایت می‌کنند.

حتی در میان رای دهندگان محافظه کار، تنها ۳۴ درصد معتقدند که لغو این طرح در کل کار درستی است. در مقابل ۴۳ درصد از رای دهندگان می‌گویند این طرح را باید حفظ یا افزایش داد و ۱۲ درصد از رای دهندگان گفتند باید نرخ کاهش یافته حفظ شود. به طور کلی، ۳۵ درصد از رای دهندگان معتقدند افزایش ۲۰ پوندی باید در همان سطح باقی بماند و ۲۴ درصد از رای دهندگان معتقدند باید سخاوتمندتر عمل شود. همچنین ده درصد دیگر گفتند این طرح باید در سطح پایین تری ادامه پیدا کند.

جاناتان رینولدز، وزیر امور خارجه و حقوق بازنشستگی گفت: نتایج این نظرسنجی میزان مخالفت مردم با برنامه‌های جانسون را آشکار ساخت. رینولدز به ایندیپندنت گفت:" نظرات عموم مردم، مسئولان موسسات خیریه و ارزیابی خود مقامات دولت همگی نشان دهنده آن است که کاهش مزایای رفاهی خانواده‌های کم درآمد فاجعه بار خواهد بود. "

همچنین سران دولت‌های اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی طی نامه‌ای هشدار دادند در شرایطی که کشور به علت افزایش قیمت سوخت و موادغذایی با بحران هزینه زندگی مواجه است، هیچ بهانه‌ای برای کاهش مزایای رفاهی خانواده‌های کم درآمد وجود ندارد. همچنین سران این دولت‌ها در این نامه خاطرنشان کردند هنوز برای لغو تصمیم برای خارج کردن پول از جیب افرادِ بسیار کم درآمد در جامعه‌ای که با بحران جدی معیشتی مواجه هستند، دیر نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس همه گیری کرونا درصد از رای دهندگان طرح کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...

به گزارش همشهری آنلاین، دختر ۳۰ ساله که برای مشورت‌های تخصصی درباره ماجرای ازدواجش به مرکز انتظامی آمده بود، به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری قاسم‌آباد مشهد گفت: پدر ومادرم بازنشسته فرهنگی هستند و حساسیت خاصی روی فرزندانشان دارند به همین دلیل همه خواهران و برادرانم مطابق سلیقه خانواده‌ام ازدواج کرده‌اند و زندگی آرامی دارند.

من به دلیل استعداد خوبی که در تحصیل داشتم، درس و مدرسه را در اولویت زندگی قرار دادم و ادامه تحصیل دادم به طوری که به خواست پدر و مادرم رشته دامپزشکی را انتخاب کردم، ولی آرام‌آرام در دوران تحصیل به این رشته علاقه‌مند شدم.

موضوع این است که پدرم درباره خواستگارانم بسیار سختگیری می‌کند و مدعی است که باید مانند دیگر خواهران و برادرانم ازدواج کنم تا به خوشبختی برسم. یک بار یکی از همکلاسی‌هایم به خواستگاریم آمد اما پدرم او را به دلیل اقامت در روستای زادگاهش رد کرد در حالی که من به او علاقه‌مند بودم.

درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری | شوهرم دیپلمه بود، من او را آقای دکتر کردم! فرار دختر جوان با پسری که او را کنیز خودش کرد | کتکم می‌زد و دست‌هایم را می‌سوزاند

در این میان، یکی از دوستان مادرم جوانی مقیم آمریکا را به من معرفی کرد که فقط می‌تواند سالی دو بار به ایران بیاید. وقتی فرید به خواستگاریم آمد، ابتدا پدر و مادرم مخالفت نکردند، اما زمانی که قرار ازدواج گذاشتیم، ناگهان پدرم شرط کرد که باید یک واحد مسکونی را به نام من سند بزند. او هم ناراحت شد و به آمریکا بازگشت.

او حتی به پدر و مادرم پیشنهاد کرد برایشان بلیت پرواز به عراق را تهیه می‌کند تا مراسم عقد را در یکی از مکان‌های مذهبی برگزار کنیم، ولی باز هم پدرم مخالفت کرد و اکنون چاره‌ای جز مخالفت با خواسته پدرم ندارم و می‌خواهم به تنهایی به سوی آمریکا پرواز کنم.

در همین حال پدر نوشابه که به دعوت مشاور در اتاق مددکاری اجتماعی حضور داشت، با بیان اینکه هیچ پدری دوست ندارد دخترش را غمگین ببیند و سرنوشت تلخ فرزندش را نظاره کند، به کارشناس کلانتری گفت: من شرط واحد آپارتمانی را فقط برای این منظور مطرح کردم که بدانم خواستگار دخترم در چه سطحی از نظر مالی قرار دارد و آیا دخترم را به اندازه یک واحد مسکونی دوست دارد یا نه.

وی ادامه داد: الان هم از این شرط صرف‌نظر کرده‌ام اما دلیل اصلی مخالفت من این است که فرید اصرار به عقد موقت دارد و حاضر نیست با دخترم به صورت دائمی و رسمی ازدواج کند. او معتقد است باید طبق فرهنگ غربی مدتی را زیر یک سقف زندگی کنند و در صورتی که بعد از چند سال به توافق رسیدند، با هم ازدواج کنند. حالا اگر او در مدت کوتاهی از دخترم سیر شد و او را در کشور غریب به حال خودش رها کرد، باید چه کنیم؟

پدر نوشابه اظهار کرد: از سوی دیگر، او حتی خانواده‌اش را به ما معرفی نکرده و حاضر نشد به همراه خانواده‌اش به خواستگاری بیاید. ما هم نمی‌توانیم برای انجام تحقیقات درباره وضعیت اجتماعی و اخلاقی او به آمریکا برویم. بنابراین به ازدواج او با دخترم رضایت ندادم چراکه نمی‌خواهم سیه‌روزی و بدبختی او را شاهد باشم.

وی افزود: با وجود این، دخترم خانه را رها کرده و با شکستن لوازم منزل، نزد یکی از دوستانش در غرب کشور رفته بود. حالا هم قصد دارد به تنهایی به آمریکا پرواز کند.

اقدامات کارشناسی و بررسی‌های روانشناختی این پرونده با دستور سرهنگ محمد بزی (رئیس کلانتری قاسم‌آباد مشهد) به مشاوران زبده دایره مددکاری اجتماعی سپرده شد.

کد خبر 848292 منبع: خراسان برچسب‌ها خبر مهم ازدواج - طلاق خانواده حوادث ایران

دیگر خبرها

  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند