Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:49:24 GMT

دهه وقف 117 عنوان برنامه در استان سمنان اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۵۹۴۵

دهه وقف 117 عنوان برنامه در استان سمنان اجرا می شود

ایسنا/سمنان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به آغاز دهه گرامیداشت وقف در استان سمنان گفت: به منظور گرامیداشت این دهه 117 عنوان برنامه در سطح استان سمنان اجرا می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی اظهار کرد: وقف یکی از سنتهای حسنه، احسانی بی منت و باقیات الصالحاتی است که از گذشته در فرهنگ ما وجود داشته و افراد خیر اندیش همواره با در نظر گرفت وضعیت اجتماعی و اقتصادی حاکم بر جامعه نسبت به وقف بخشی از اموال و دارایی های خود با هدف رفع پاره ای از مشکلات و معضلات اجتماع پیرامونی خود اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امسال هم همچون سنوات گذشته دهه گرامیداشت این آیین حسنه، از 12 مهر ماه آغاز شده و تا 21 مهر ماه ادامه دارد.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی عنوان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه به دلیل انتشار بیماری کرونا البته امسال نیز مانند سال گذشته، در برگزاری برنامه های حضوری محدودیت هایی وجود دارد که امیدواریم هر چه زودتر شاهد شاهد رفع این بیماری در جامعه باشیم و بتوانیم مانند گذشته برنامه ها را به صورت حضوری و با حضور حداکثری جامعه هدف برگزار نمائیم.
وی به بخشی از برنامه های اداره کل و ادارات تابعه در این ایام اشاره کرد و افزود: برنامه های متنوعی در این ایام با رعایت دستورالعملهای بهداشتی از جمله توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان از محل موقوفات مرتبط، برگزاری مراسم عزاداری ۲۸ صفر و شهادت امام رضا (ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه استان، دیدار با خانواده واقفین و شهدا، برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم در امامزادگان و بقاع متبرکه در شهرستانهای مختلف، دیدار با ائمه محترم جمعه و فرمانداران محترم، غبارروبی امامزادگان و بقاع متبرکه،  نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه، نشست با معتمدین روستاها در مورد احیاء موقوفات و برگزاری همایش وقف اشاره کرد.
گلباران مزار شهداء گرانقدر، نشست با جامعه قرانی، جلسه آموزشی برای هیئت امناء و اصحاب وقف، نشست با پرسنل بیمارستان ها و مدافعان سلامت، برگزاری جلسه با ادارات مرتبط، برگزاری یادواره شهدا، کلنگ زنی پروژه تجاری و مسکونی موقوفات، توزیع بسته های لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند و برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی ویژه امنای موقوفات از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه در دهه وقف امسال بود که حجت الاسلام و المسلمین تدینی به آنها اشاره کرد.
 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری وقف سمنان استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود

سید محمد موسوی مدیر آموزش و پرورش شاهرود گفت: در این جشنواره در مقطع متوسطه ۴۰۰ دانش آموز در قالب ۲۰ تیم و در مقطع ابتدایی هزار دانش آموز در قالب ۴۰ گروه با هم رقابت کردند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و کمک به شکوفایی استعداد دانش آموزان عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • انجام ۵ عملیات پلیسی در استان سمنان/ طرح امنیت محله محور اجرا شد
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • برگزاری یادواره شهدای کارگر در سمنان
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود