Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمجتبی منتظری، دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این معابر منتهی به حرم مطهر را شامل مسیر میدان فردوسی تا حرم به طول ۶ کیلومتر، میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر به طول سه کیلومتر و محور خیابان طبرسی تا حرم منور رضوی به طول ۶ کیلومتر عنوان کرد.

وی افزود: شهرداری مشهد به‌منظور خدمت‌رسانی سلامت‌محور، با حدود ۲۰ هزار نفر نیروی خدمت‌رسان در ایام پایانی ماه صفر در کنار دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دیگر دستگاه‌ها خواهد بود تا با رعایت پروتکل های بهداشتی، بیشترین خدمت توام با سلامت را به زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) ارائه شدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین ۴۰ ایستگاه زیارت رضوی در خیابان های پیرامونی حرم مطهر برپا شده‌ است تا زائران، بی نیاز از حضور در حرم، بتوانند از راه دور به آن حضرت عرض ارادت کرده و زیارت خود را انجام دهند و برای کاهش ازدحام زائران در حرم، صدای مراسم و آیین های عزاداری حرم مطهر رضوی نیز به‌ صورت متمرکز در خیابان‌ها و نواحی اطراف حرم پخش خواهد شد.

منتظری افزود: با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان در ۱۲ نقطه شهری، که فضایی باز دارد، مراسم عزاداری برگزار می‌شود تا تردد شهروندان و زائران در سطح شهر، برای بهره گیری از آیین های عزاداری به حداقل برسد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری مشهد گفت: همچنین شهرداری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی هشت ایستگاه خدمت، سلامت و واکسیناسیون در مسیر زائران پیاده در مبادی ورودی شهر در مناطق هشت‌گانه مشهد مقدس ایجاد کرده‌ است که تمامی کسانی که وارد شهر مشهد مقدس می‌شوند، غربالگری شده و در صورت وجود علائم مشکوک، از آنان تست سریع کرونا گرفته شود و نیز خدمات واکسیناسیون و توزیع اقلام بهداشتی و ماسک به زائران صورت گیرد.

وی گفت: شهرداری مشهد در پایانه مسافربری و ایستگاه راه‌آهن هم ایستگاه های سلامت پیش بینی کرده‌ است و همکاران شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ارائه خدمات درخور به مسافران در آنجا مستقر خواهند بود.
وی با اشاره به فضاسازی شهر مشهد متناسب با ایام پایانی ماه صفر، گفت: برپایی پنج ایستگاه عزاداری و اقامه نماز جماعت در میدان شهدا در شیرازی سه، ایجاد سیستم صوت مرکزی از میدان شهدا تا حرم مطهر و از میدان پانزده خرداد تا حرم مطهر و چهار دستگاه خودرو مجهز به سیستم صوت به‌صورت سیار از میدان شهدا تا میدان فردوسی، ۲۸۱ معبر با مشارکت هیات های مذهبی، از دیگر برنامه های شهرداری مشهد در روزهای پایانی صفر است.
منتظری افزود: ایجاد ۸۸ ایستگاه خدمت و سلامت در سطح شهر مشهد با مشارکت تشکل‌ها و هیات‌های مذهبی به همراه ارائه خدمات سلامت شامل مشاوره، غربالگری و تب سنجی و همچنین توزیع ماسک و محلول ضدعفونی و توزیع نذور بسته‌بندی، برگزاری ۵۰۰ مراسم عزاداری در جلو درب منازل به عنوان روضه‌های خیابانی، برگزاری مراسم پنج روز آخر صفر با مشارکت هیات‌ها، اجرای طرح "هر کوچه یک حسینیه" با فضاسازی ۵۰ کوچه به همت شورای اجتماعی محلات از دیگر برنامه های دهه پایانی صفر است.
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگ‌سراها، استقرار ۷۳ موکب در چهار محور منتهی به حرم امام رضا(ع)، برپایی ۸۰ بیرق و نصب ریسه در چهار محور منتهی به حرم امام رضا(ع)، حمایت از تشکل‌ها و هیات مذهبی با انعقاد ۱۲ تفاهم‌نامه به ارزش سه میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال، آماده‌سازی و پیش‌بینی هفت مرکز اسکان اضطراری با ظرفیت ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از دیگر برنامه هایی است که در دهه پایانی ماه صفر برنامه ریزی شده است.
 

برچسب‌ها شهرداری مشهد مشهد حرم امام رضا ماه صفر ۲۸ صفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد محدودیت های کرونا مراسم عزاداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مشهد حرم امام رضا شهرداری مشهد مشهد حرم امام رضا ماه صفر ۲۸ صفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد محدودیت های کرونا مراسم عزاداری دانشگاه علوم پزشکی پایانی ماه صفر شهرداری مشهد حرم مطهر تا حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد

مسیر پرواز تهران_زاهدان_مشهد تغییر کرد.

روابط عمومی فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان اعلام کرد: پرواز تهران - زاهدان - مشهد ساعت ۱۹:۰۵ امشب بعلت رگبار شدید باران، تگرگ و رعد و برق از ۴۰ مایلی جنوب غربی زاهدان به فرودگاه کرمان رفت.

دیگر خبرها

  • دو صلیبی دیگر پرسپولیس در مسیر بازگشت
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • نوبت اول کنکور۱۴۰۳ به ایستگاه پایانی رسید / داوطلبان مرداد منتظر نتایج باشند
  • نوبت اول کنکور به ایستگاه پایانی رسید/ داوطلبان مردادماه منتظر نتایج باشند
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد
  • حریق در آشپزخانه هتل در اطراف حرم مطهر رضوی
  • هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت