Web Analytics Made Easy - Statcounter

شتابدهنده مجموعه ای است که با برگزاری دوره های فشـرده حمـایتی قصـد تسـریع موفقیـت و پیشرفت شرکتهای نوپا را دارد. بسیاری از شرکت های تازه تاسیس، در مراحل اولیه رشد، به مشاوره مدیریتی، بازاریابی، مالی و فناورانه نیازمند هستند و هدف از برگزاری این دوره ها کمک همه جانبه به آنها است.

مدیرعامل اولین شتاب‌دهنده بخش گردشگری هرمزگان در آیین آغاز بکار این مجموعه گفت:‌ بسیاری از افراد تحصیل کرده در حوزه گردشگری و یا علاقه‌مندان به صنعت سفر و گردشگری برای آغاز فعالیت خود نیاز به شناخت نسبت به ظرفیت‌ها و بخش‌های مختلف متولی و وظایف هر کدام از آن‌ها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی شیرخانی ادامه داد: این شتاب‌دهنده علاوه بر به اشتراک گذاشتن این داده‌ها به افراد دارای ایده و علاقه‌مند به فعالیت در صنعت سفر و گردشگری فضای مورد نیاز فعالیت، امکانات و تجیهزات می‌دهد و به آنان در جذب منابع مالی کمک می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برای روشن شدن ظرفیت اشتغال در بخش گردشگری و به‌خصوص گردشگری دریایی و ساحلی، ابراز کرد: ظرفیت اشتغال ۹۰۰ خانم در شناورهای مسافری در طول سواحل جنوبی کشور از خرمشهر تا چابهار وجود دارد اما تنها در هرمزگان از این ظرفیت استفاده می‌شود.

هرمزگان نیازمند شتابدهنده گردشگری بود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان هم در این مراسم اظهار کرد: این استان نیازمند چنین مجموعه‌ای که بتواند به علاقه‌مندان و دارندگان ایده برای عملی کردن آن‌ها بود.

سهراب بناوند در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: نبود شناخت کافی و تجربه لازم در زمینه گردشگری، نبود آشنایی با قانون کسب و کار در حوزه صنعت سفر و گردشگری و مسائل حقوقی مربوطه در زمینه کسب‌های این حوزه، نبود دسترسی به شبکه ارتباطی و افراد که موجب انزوای کسب و کار و محدودیت در بهره مندی از خرد جمعی و یا حتی از بین رفتن فرصت هم افزایی با آنها را موجب می‌شود، الگوی نامناسب بازار سازی و بازاریابی محصول‌ها و خدمت‌های جدید، درک نادرست از فعالان گردشگر و مخاطب خدمت‌ها و یا محصول‌ها، تأمین نشدن سرمایه در گردش و یا سرمایه لازم برای خرید سخت افزارهای لازم، هزینه‌های بالای تامین مکان برای کسب و کار، نبود آشنایی کافی با روش‌های جذب و تامین منابع مالی و نبود تاب آوری در بازار به شدت رقابتی صنعت سفر و گردشگری از چالش‌های این حوزه است.

وی ادامه داد: مراکز مشاوره تخصصی و شتابدهنده‌های گردشگری می‌تواند با تامین، تسهیل و راهبری این کسب و کارهای نوپا بسیاری از آنها را که دارای ایده و محصول نوآور، خلاق و دارای ارزش افزوده در زنجیره تامین و ارزش گردشگری هستند را تا تثبیت وضعیت و پایداری کنند و فراینده رشد آنها را از این برهه شتاب بدهند.

معرفی شدگان از سوی شتابدهند بخش گردشگری در اولویت دریافت وام بانکی قرار می‌گیرند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان هم در این آیین اظهار داشت: گردشگری به عنوان حوزه فرهنگی مرتبط با اقتصاد می‌تواند برای این استان بسیار راهگشا باشد.

هادی ابراهیمی ادامه داد: کارآفرینی برای بار کارفرمایی نیست بلکه کسی که با مدیریت ایده‌ها و نوآوری‌ها و منابع در جهت ایجاد ارزش حرکت می‌کند کارآفرین است و این ایجاد ارزش دارای اهمیت است.

وی اضافه کرد: اگر کارفرما از وضع موجود استفاده می‌کند کارآفرین با نگاه نو و تازه و با برهم زدن وضع موجود فرصت‌های جدیدی ایجاد می‌کند که تا پیش از این نبوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان کرد: حاضرم بخش زیادی از فعالیت‌های اداره خود را به چنین کسانی بدهم که نتیجه عمل‌کرد و نگاه تازه آن‌ها ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است.

ابراهیمی اشاره کرد:‌ شتاب‌دهنده ها می‌توانند رابط بین مردم و دولت برای ایجاد اشتغال باشند و کارآفرینانی که توسط شتابدهنده بخش گردشگری معرفی شوند در اولویت پرداخت تسهیلات قرار می‌گیرند.

وی تأکید کرد: مدلی از ایجاد اشتغال مورد توجه است که به جوامع محلی و محیط زیست آسیبی وارد نکند و فعالیت در بخش گردشگری یکی از مهمترین روش‌های اشتغال است و تا زمانی که این جوامع در توسعه و کسب و کار مشارکت نکنند مشکل اشتغال هرمزگان حل نمی‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطر نشان کرد: سرمایه‌های اصلی جامعه این نوع انسان‌ها و شرکت‌هایی هستند که افراد را توانمند کرده تا وارد عرصه اشتغال شوند.

شتابدهنده‌ها شبکه سازی می‌شوند

مدیرکل فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم گفت: وزارت تعاون در حال آماده سازی سامانه‌ای برای شبکه کردن شتابدهنده‌های زیر مجموعه خود است.

شهریار احمد بیگی ادامه داد: برند شدن هم در قالب آن شبکه رخ می‌دهد، اشتغال هم ایجاد می‌شود.

شهریار احمد بیگی اشاره کرد: همچنین کمیسیون فرهنگی دولت درحال تهیه منشوری است که در آن تکالیف و حقوق ضلع‌های بخش گردشگری مانند فعالان بخش گردشگری، خدمات دهنده‌، جوامع محلی و محیط زیست به صورت شفاف مشخص شده است.

وی ابراز کرد: احتمال دارد تا ۲ ماه دیگر این منشور تکمیل و پس از تصویب به اطلاع عمومی برسد.

برچسب‌ها گردشگری اشتغال زایی کارآفرینی هرمزگان اداره کل تعاون کار و امور اجتماعی استان هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری اشتغال زایی کارآفرینی گردشگری اشتغال زایی کارآفرینی هرمزگان بندرعباس کار و رفاه اجتماعی صنعت سفر و گردشگری بخش گردشگری شتاب دهنده کسب و کار دهنده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین‌بار مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی مکانیزه را در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌کنیم.

سیدعلی عبدالهی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در جلسه‌ای که میزبان مدیران عامل سازمان‌های حمل‌ونقل بار کلان‌شهرها هستیم، کارگروه ویژه بار را برگزار می‌کنیم که در آن دغدغه کلان‌شهرها و رانندگان در حوزه حمل‌ونقل بار درون شهری مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه اختصاص سوخت به این ناوگان است، افزود: به‌تازگی با کاهش سهمیه سوخت ناوگان باری دچار چالش‌هایی در حوزه حمل‌ونقل بار درون شهری شدیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از مصوبات اصلی که امروز به تصویب خواهد رسید و به جد پیگیر آن هستیم و خبر بسیار خوشی برای رانندگان است، تثبیت اختصاص سوخت گازوئیل برای ناوگان دیزلی درون‌شهری است، همینطور در حوزه هوشمندسازی امروز اولین سامانه متحرک ثبت تخلف هوشمند ناوگان درون‌شهری (خودروهای پژو ۲۰۶) را با حضور فرمانده راهور فراجا افتتاح کردیم.

عبدالهی با بیان اینکه در حوزه کنترل ناوگان بار به‌صورت هوشمند، ساماندهی و مدیریت و روان‌سازی ترافیک انجام می‌شود، گفت: خودروهای باری با مقیاس بزرگ است و تردد آن‌ها در شهر ترافیک ایجاد می‌کند که با راه‌اندازی این سامانه به روان‌سازی ترافیک در معابر شهری کمک شایانی می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدام جدید در روند معاینه فنی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی مکانیزه را در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌کنیم که امیدوارم در آینده نزدیک سایر کلان‌شهرها نیز از آن استفاده کنند.

کد خبر 749693

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • نخستین نشست سخنگوی جدید قوه قضاییه آغاز شد
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد