Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «لیلا عبدالله اوا» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در اظهاراتی حضور نیرو‌های ثالث در نزدیکی مرز ایران و جمهوری آذربایجان را رد کرد.

این مقام ارشد جمهوری‌ آذربایجان در ابتدای سخنان خود گفت : «در ابتدا می‌خواهم بگویم که روابط میان ایران و جمهوری آذربایجان در بالاترین سطح خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط ما بر دوستی، برادری و همکاری استوار است.»

او افزود: «ما حضور شخص ثالث در مرز بین جمهوری آذربایجان و ایران و هرگونه تلاشِ تحریک‌آمیز از سوی نیرویی را رد می‌کنیم. به طور کلی، وجود هر نیرویی از جمله نیروهای تروریستی که برای جمهوری آذربایجان و همسایگانش خطرناک باشد، نمی‌تواند موضوع بحث ما باشد.»

سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان همچنین گفت: «متاسفانه در طول جنگ اخیر ۴۴ روزه ما نیز برخی طرف‌ها ادعا‌هایی مطرح کردند، ما اکنون برای چندمین بار این ادعا‌ها را رد می‌کنیم  زیرا تاکنون شواهدی به ما مبنی بر حضور نیرو‌های ثالثی ارائه نشده است.»

لیلا عبدالله اوا در بخشی دیگر با اشاره به سیاست خارجی جمهوری آذربایجان گفت: «ما همواره سیاست خارجی مستقلی را پیشه کردیم و در ۳۰ سال گذشته همواره بر آن تاکید داشتیم. توسعه روابط و ارتباط خوب اولویت ماست و در این راستا گام‌های مستمری بر می‌داریم.»

او در ادامه اعلام کرد: «جمهوری‌ آذربایجان بر مسئله همبستگی اسلامی بسیار حساس است و این را از فعالیت ما در سازمان همکاری اسلامی (OIC) می‌توان به راحتی فهمید. ما در سالیان گذشته بر مسائل تخریب، غارت و هتک حرمت به میراث تاریخ و فرهنگ اسلامی در خاک آذربایجان تمرکز ویژه داشتیم و از حمایت کشورهای عضو این سازمان قدردانی می‌کنیم.»

نیرو‌های مسلح ایران روز شنبه رزمایش گسترده‌ای را در منطقه شمال‌ غرب برگزار کردند. فرمانده نیروی زمینی ارتش در جریان این رزمایش تاکید کرد که کشورمان به هیچ وجه حضور رژیم صهیونیستی در شمال مرز ایران را نمی‌پذیرد و همچنان نسبت به حضور تروریست‌های تکفیری در منطقه قره باغ نگران است. مقامات کشورمان همچنین هشدار داده‌اند که هرگونه تغییرات حدود مرزی که موقعیت راهبردی تهران را به خطر بیندازد، محکوم است.

در همین حال پیش از این «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در اظهاراتی در جریان سفر رسمی به لیتوانی و در دیدار با نمایندگان جامعه ارمنی این کشور با بیان اینکه در دهه نود همزمان با استقلال ارمنستان از اتحاد شوروی سابق، ایران برای ایروان منبع حیات محسوب می‌شد، افزود: «ارمنستان روابط گرمی با ایران دارد. ایران و ارمنستان برای اجرایی کردن هر چه سریعتر طرح‌های مشترک اقتصادی دو کشور در تلاش هستند. در مدت کوتاهی دو بار با رئیس جمهور ایران ملاقات کردم و این مسئله نشان می‌دهد تا چه حد توسعه روابط با ایران برای ما اهمیت دارد.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان رژیم صهیونیستی تنش قره باغ جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۶۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم جنوب سیستان وبلوچستان بوده است و سیل زدگان این منطقه خدمت رسانی می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی‌ هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر اوامر فرماندهی کل ارتش، از همان روزهای اول سیل، اقدام به جمع آوری کمک‌های امدادی و ارسال آنها به مناطق سیل زده کرد.

امیر واحدی افزود: در زمان سیل، نیروی هوایی ارتش، در کنار وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور بود تا هر چه زودتر کمک‌ها را از نقاط مختلف کشور جمع آوری و با استفاده از بالگردهای ارتش به منطقه سیل زده ارسال کند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی هوایی در پاسداری از حریم هوایی کشور، تأکید کرد: سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها در کنار مردم خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ