Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@20:02:49 GMT

میوه‌هایی که سرشار ویتامین هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۶۱۷۰

میوه‌هایی که سرشار ویتامین هستند

انار سرشار از ویتامین C است و به همین دلیل مصرف آن در دوران سرماخوردگی مفید است.

به گزارش برنا؛ غالباً مردم منابع خوب ویتامین C را با مرکبات مانند پرتقال مرتبط می‌دانند. با این حال، میوه‌های دیگری نیز وجود دارند که سرشار از ویتامین C و بسیاری از مواد مغذی حیاتی دیگر هستند.

انار و آب آن سرشار از ویتامین C، ویتامین K و پتاسیم و تعدادی دیگر از مواد مغذی مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک انار حدود ۲۸ میلی گرم ویتامین C، تقریبا ۵۰ درصد از مقدار توصیه شده روزانه را تأمین می‌کند. طبق مطالعه انجام شده توسط PubMed Central، این میوه همچنین فواید زیادی از جمله توانایی کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را دارد.

انار و دانه‌های خوش رنگ آن، ویتامین‌های حیاتی، فیبر و حتی پروتئین لازم برای بدن را تأمین می‌کند. یک فنجان دانه انار حاوی حدود هفت گرم فیبر، سه گرم پروتئین، حاوی مقدار کافی ویتامین C، ویتامین K، اسید فولیک و پتاسیم است.

با این حال، خوردن دانه‌های خام انار تنها راهی نیست که از این مواد مغذی بیشترین بهره را ببرید. به لطف طعم طبیعی شیرین انار، می‌توان از این میوه یک آب میوه خوشمزه تهیه کرد.

آب انار نه تنها به افزایش میزان ویتامین‌ها کمک می‌کند، بلکه به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز عمل می‌کند. این به دلیل سطح بالای Punicalagins موجود در انار است.

به گزارش وب سایت MediForum، پونیکالاگین‌ها آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی‌ای هستند؛ به گونه‌ای که تصور می‌شود انار دارای خواص آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به چای سبز است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مرکبات ویتامین چای میوه و سبزیجات تغذیه سالم ویتامین C ویتامین C

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت

به گزارش خبرآنلاین، «خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که بیشتر کمبود کدام ویتامین در کشور وجود دارد گفت: کمبود ویتامین B۱ در کشور بیشتر دیده می‌شود. با الگوهای مصرفی که وجود دارد باید آن را در غلات گنجاند. مثلا نان‌ها باید برای دریافت این ویتامین تصفیه نشده باشند، اما متلاسفانه بیشتر نان‌های ما تصفیه شده است و برای همین ویتامین B۱ دریافت نمی‌شود.

تاثیر ویتامین B بر خلق و خو

به گزاش ایلنا، رحمانی درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو نیز توضیح داد: ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به‌ دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B۱۲ باشد، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند. به ویژه B۱۲ در کاهش خستگی شناخته شده است.

وی افزود: ویتامین B۳ نیز که در تولید سروتونین نقش دارد بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، سطح سروتونین آنها پایین است. توزیع ویتامین B۳ در مواد غذایی زیاد است و عمدتا کمبود آن کمتر پیش می‌آید. مگر کسی مشکلات گوارشی داشته باشد. اما جذب ویتامین B۱ و B۲ از طریق مواد غذایی کمتر است. B۲ بیشتر در شیر و لبنیات یافت می‌شود. اگر به این دست لبنیات حرارت زیاد داده نشود و در معرض نورآفتاب قرار نگیرند، چون نور آفتاب آنها را از بین می‌برد، ممکن است با این شرایط بیشتر جذب بدن شوند. چون ویتامین گروه B نسبتا ناپایدارند و در مراحل پخت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آنها از بین می‌رود برای همین کمبود آن بیشتر حس می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902665

دیگر خبرها

  • ۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی
  • با 7 بمب منیزیم آشنا شوید
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی 
  • سبزی‌های بی‌نظیر برای کنترل قند خون