Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@10:12:21 GMT

اوپک: عطش جهانی برای نفت تا ۲۰۴۵ فروکش نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۶۱۸۸

اوپک: عطش جهانی برای نفت تا ۲۰۴۵ فروکش نمی‌کند

اوپک در چشم‌انداز جهانی نفت ۲۰۲۱ که این هفته منتشر شد اعلام کرد تقاضای نفت خام در چند سال آینده تحت تأثیر ریکاوری اقتصادی جهان از کووید ۱۹ به شدت جهش خواهد کرد.  

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، سازمان کشورهای صادرکننده سوخت، اوپک، در چشم‌انداز جهانی نفت ۲۰۲۱ که این هفته منتشر شد اعلام کرد تقاضای نفت خام در چند سال آینده تحت تأثیر ریکاوری اقتصادی جهان از کووید ۱۹ به شدت جهش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش اوپک مصرف نفت خام در سال ۲۰۲۳ حدود ۱.۷ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به ۱۰۱.۶ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. اوپک قبلاً برای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ هم رشد تقاضای قابل‌توجهی را پیش‌بینی کرده بود.

دبیر کل اوپک، محمد بارکیندو، گفت: تقاضای انرژی و نفت خام پس از سقوط سنگین در سال ۲۰۲۰ در سال ۲۰۲۱ با رشد قابل‌توجهی روبرو شد و ما پیش‌بینی می‌کنیم رشد تقاضا برای بلندمدت ادامه داشته باشد.

اوپک پیش‌بینی کرد تقاضای نفت خام جهان تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۶.۶ میلیون بشکه در روز برسد. البته این میزان ۶۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به پیش‌بینی سال گذشته و ۱۱ میلیون بشکه در روز نسبت به پیش‌بینی سال ۲۰۰۷ برای سال ۲۰۳۰ کاهش یافته است.

همچنین پیش‌بینی تقاضای نفت برای سال ۲۰۴۵ هم ۹۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به پیش‌بینی سال گذشته کاهش یافت و به ۱۰۸.۲ میلیون بشکه رسید.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان اوپک نفت خام نفت نفت خام جهان میلیون بشکه در روز تقاضای نفت پیش بینی نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۶۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت

به گزارش خبرگزاری مهر، پرهام پارسانژاد، نسبت به تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد و عوام فریبی و سوءاستفاده از تقاضای بسیار زیاد جوانان جویای کار انتقاد کرد و گفت: در حالی که فیزیوتراپی یکی از رشته‌های علوم پزشکی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فقط از طریق کنکور سراسری در این رشته دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه آزاد در اقدامی کاملاً تجاری و عوام فریبانه با سوءاستفاده از تقاضای بالای تحصیل و کار جوانان در این رشته و به رغم اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی وزارت بهداشت و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن آن، طی دوره‌های کوتاه مدت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تابعه خود، فیزیوتراپیست تربیت می‌کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: مدارک صادره هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند و به هیچ وجه مجوزی برای اشتغال افراد صاحب مدرک در امر درمان بیماران نیستند و تنها میلیون‌ها تومان سرمایه جوانان بیکار و خانواده‌های آنها را به جیب دانشگاه آزاد سرازیر می‌کند.

کد خبر 6088839 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت