Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل آمریکا گفت: الان توپ در زمین آمریکایی‌هاست و باید تصمیم بگیرند اگر واقعا می‌خواهند مذاکراتی صورت بگیرد، حتی مذاکرات غیرمستقیم در قالب مذاکرات وین، خواست ایران مطرح شده و باید به آن تن بدهند.

«امیرعلی ابوالفتح»، کارشناس مسائل آمریکا، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص اظهارات اخیر امیرعبدالهیان درباره برجام گفت: مهمترین بخش مصاحبه امیرعبدالهیان این بود که ایران از زبان وزیر خارجه تاکید کرد آماده گفتگو است و روی این نکته تمرکز داشت که دولت جدید، دولت عملگراست زیرا در مورد نگاه دولت آقای رئیسی هم در داخل کشور و هم خارج از کشور، ابهاماتی وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: آقای امیرعبدالهیان تلاش کرد آن شائبه‌ها را پاک کرده و به عمل گرایی و مطالبه گری از طرف مقابل تاکید کند. آقای امیرعبدالهیان اشاره داشتند که رئیس جمهور آمریکا ابراز تمایل و اعلام آمادگی کرده برای اینکه با ایران به توافق برسد، وزیر خارجه ایران گفته اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند حسن نیت نشان دهند حداقلش این است که 10 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران را آزاد کنند تا مذاکرات انجام شود.

ابوالفتح تصریح کرد: این به نظر من یک حرف جدیدی است. البته ایران پیش از این هم می‌گفت باید تحریم‌ها برداشته شود اما با این شفافیت و با این جزئیات تا به حال سابقه نداشته است. یک عددی را وزیر خارجه مطرح کرد، 10 میلیارد دلار و این خواسته ایران است حالا باید منتظر بود که آمریکایی‌ها چه می‌کنند.

او اضافه کرد: البته به نظر نمی‌رسد آمریکایی‌ها به این موضوع تن بدهند چون روی آنها فشارهای زیادی است و اینکه پیش از مذاکره بخواهند بخشی از تحریم را بردارند و پولها را آزاد کنند حتما با اعتراضات، واکنش‌ها و مخالفت‌های شدیدی مواجه می‌شوند. الان توپ در زمین آمریکایی‌هاست و باید تصمیم بگیرند که اگر واقعا می‌خواهند مذاکراتی صورت بگیرد، حتی مذاکرات غیرمستقیم در قالب مذاکرات وین، خواست ایران مطرح شده و باید به آن تن بدهند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان گفت: به نظر می‌رسد ایران دیگر علاقه وافری به اینکه مذاکرات شروع شود و به نتیجه برسد، ندارد و بیشتر از طرف آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تمایل و عجله دیده می‌شود که این قضیه زودتر به سرانجام برسد. شاید تا چند ماه پیش ایران علاقمند بود که زودتر به نتیجه برسد الان وضعیت برعکس شده و ایران بنا به دلایلی علاقه ندارد. برعکس آمریکا و اروپا خیلی مایل هستند زودتر این گفتگوها انجام شود و به نتیجه برسد و دائم هم می‌گویند ما خیلی نمی‌توانیم منتظر بمانیم و وقت ممکن است بگذرد و در بسته شود و ایران را تشویق می‌کنند که زودتر مذاکرات را شروع کنند تا شاید به نتیجه برسند.

گفتنی است؛ امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه، در گفتگوی ویژه خبری درباره برجام گفت: ما در حال مرور پرونده مذاکرات هستیم و به زودی به مذاکره برمی‌گردیم و مذاکرات را قبول داریم. آمریکایی‌ها تلاش کردند با ایجاد کانال با من در نیویورک ارتباط بگیرند، به همان کانال گفتم آمریکا نیت واقعی دارد، اگر این طور هست بخشی از دارایی‌های ما را (۱۰ میلیارد دلار) آزاد کند تا بفهمیم ترامپ با بایدن فرق دارد.

انتهای پیام/ 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مصاحبه ایران وزیر خارجه دولت رئیس جمهور آمریکا دلار پول زمین نیویورک امیرعبداللهیان برجام نتیجه برسد میلیارد دلار آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران

فاطمی استاندار یزد در نشست شورای مسکن استان یزد با اشاره به اینکه با سه نوع شرط برای خانه دار شدن کارگران تدابیری اندیشیده شده است، گفت: کارگرانی که زمین دارند ولی آورده اولیه، برای شروع ساخت و ساز ندارند مقرر شده تا تسهیلاتی در اختیار آنها قرار گیرد تا به محض پیدا کردن تمکن مالی شروع به ساخت مسکن کنند.

وی افزود: کارگرانی هم که شرایط ساخت را دارند، ولی زمین ندارند که برای این افراد هم مقرر شده تا زمین طرح نهضت ملی مسکن در قالب مسکن کارگری به آنها تعلق بگیرد و کار ساخت نیز برای آنها صورت گیرد.

فاطمی خاطرنشان کرد: برای کارگرانی هم که دارای زمین هستند و نیاز به تسهیلات دارند مقرر شده همان تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی در اختیارشان قرار گیرد تا شروع به ساخت کنند.

 استاندار با اشاره به اینکه بزودی فرایند اجرایی تهیه و واگذاری و ساخت مسکن کارگری در استان یزد اعلام می‌شود، افزود: قرار است در کارگروهی با حضور معاونت عمرانی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و خانه کارگر جمع بندی‌های لازم صورت گیرد تا بتوانیم همه کارگران واجد شرایط مسکن کارگری را ساماندهی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران
  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • شروع مذاکرات بایرن مونیخ و لروی سانه؛ پیش ما بمان!
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است