Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@19:04:54 GMT

هشدار در مورد خوردن سیب

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۷۱۸۷

خوردن سیب ترش با معده خالی موجب افزایش واکنش در بدن می‌شود، زیرا سیب‌های تازه مملو از اسید هستند که متابولیسم بدن و معده را تسریع می‌کند.

خبرگزاری میزان - برترین ها نوشت: النا سولوماتینا، متخصص تغذیه در روسیه در مقاله‌ای می‌نویسد که خوردن سیب در مقادیر زیاد چقدر خطرناک است. بنابراین، این میوه می‌تواند در افرادی با معده‌ای با اسیدیته بالا ناراحتی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی معتقد است که اگر سیب ترش با معده خالی خورده شود، واکنش در بدن افزایش می‌یابد. دلیل آن این است که سیب‌های تازه مملو از اسید هستند که متابولیسم بدن و معده را تسریع می‌کند.

سولوماتینا می‌افزاید: "کسانی که دستگاه گوارششان با مشکل مواجه شده است، سیب را باید با احتیاط مصرف کنند و برخی افرادا که اصلاً غذا نمی‌خورند، یا فقط غذای پخته می‌خورند نیز نباید به گوارش خود با خوردن سیب اسیب برسانند".

اما به گفته یک متخصص، سیب‌های شیرین برای دیابتی‌ها خطرناک هستند، زیرا حاوی ساکارز هستند. با این وجود، این متخصص خاطرنشان کرد که سیب یک محصول کم کالری و سالم است که حاوی ویتامین‌ها و فیبر زیادی است.

ریما مویسنکو در ادامه معتقد است که، بیش از حد سیب نخورید تا فشار به معده وارد نشود. بهتر است در نیمه اول روز سیب بخورید تا زمان کافی برای هضم آن وجود داشته باشد. میزان معمول روزانه خوردن سیب به عنوان میوه تازه در اواخر تابستان - اوایل پاییز، تا به میزان ۳۰۰ گرم است.

"در زمستان و بهار، ۱۰۰ گرم سیب کافی است. در روز‌ها و فصل‌هایی که سیب تازه وجود دارد، ۳۰۰ گرم سیب کافی است که می‌توانید این مقدار سیب را بخورید و سلامتی خود را افزایش دهید".

پیش از این در خبر‌ها امده بود که یک مطالعه که در ژورنال آمریکایی تغذیه بالینی، با شرکت ۴۰ فرد میانسال انجام شد، نشان می‌دهد که نیمی از این افزاد روزانه دو عدد سیب می‌خوردند و نیمی از آن‌ها به مدت دو ماه آب سیب می‌نوشیدند. بعد از مدتی گروه‌ها جای خود را عوض کردند. حداکثر کلسترول در میان شرکت کنندگانی که سیب می‌خوردند (۵.۸۹) و آن‌هایی که هفته‌ها آب سیب می‌نوشیدند دارای کلسترول ۶.۱۱ بودند.

 

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: خواص خوراکی ها سیب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خواص خوراکی ها سیب خوردن سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده قاچاقچی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ سعید زینلی در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۶ امامشهر هنگام گشت زنی به یک نفر مشکوک و او را با هماهنگی قضایی به کلانتری انتقال دادند.  فرمانده انتظامی شهرستان یزد افزود: در بازرسی از متهم مقدار ۴۱۷ گرم هروئین که به صورت بلع و انباری در معده او جاساز شده بود، کشف شد.  فرمانده انتظامی شهرستان در پایان افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده قاچاقچی
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی در یزد
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟