Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهاد‌های حقوق بشری و بین المللی بسیاری تاکنون اقدامات رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین را آپارتاید توصیف کردند.

خبرگزاری میزان – اخیرا چندین فعال حقوق بین المللی حقوق بشری با ارسال نامه‌ای سرگشاده به سازمان ملل، تاکید کردند که اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان آپارتاید است.

پایگاه «آسیا نیوز» در گزارشی با عنوان «سیاست اسرائیل استفاده از آپارتاید علیه ملت فلسطین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»، به این موضوع پرداخته است.

جمعی از فعالان حقوق بشری و گروه موسوم به «مبارزان صلح» نامه‌ای سرگشاده به سازمان ملل در خصوص اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری نوشته اند.

نامه گروه مبارزان صلح تاکید می‌کند که وضعیت در منطقه سی کرانه باختری بسیار بحرانی‌تر از دیگر مناطق است؛ جایی که هزینه خدمات آب در آن ۸ برابر دیگر مناطق بوده و فلسطینی‌ها تنها مجاز به استفاده از ۱۵ درصد ذخایر آب این منطقه هستند.

آسیا تایمز می‌نویسد «اسرائیل تعهدات بین المللی خود را نقض می‌کند و حقوق اولیه بشری را به ویژه برای ساکنان منطقه سی که از دسترسی به آب منع شده اند، نقض می‌کند.»

این نامه خواستار پایان دادن رژیم صهیونیستی به «اقدامات غیرقانونی و غیر اخلاقی» منع دسترسی ساکنان منطقه سی در کرانه باختری به آب آشامیدنی شده است.

بر اساس استاندارد‌های سازمان جهانی بهداشت روزانه ۱۰۰ لیتر آب برای مصرف شخصی و خانوادگی نیاز است؛ این رقم در کرانه باختری ۹۰ لیتر و در منطقه سی به ۲۰ لیتر کاهش یافته و این در حالی است که سرانه مصرف آب در اراضی اشغالی ۳۰۰ لیتر است.

بیشتر بخوانید: جنایت رژیم صهیونیستی در عدم ارائه واکسن کرونا به فلسطینیان گزارش دیده بان حقوق بشر از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در حمله به غزه

بر اساس گزارش اداره آمار فلسطین، شهر‌های کرانه باختری از کمبود ذخایر آب رنج می‌برند؛ تا سال ۲۰۱۸ این میزان حدود ۵۸ میلیون متر مکعب با واقعیت‌های بسیار بحرانی در جنین، طولکرم و توباس بود و طی سال‌های اخیر و با تشدید اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی، وضعیت بدتر نیز شده است.

استخراج آب از منابع زیرزمینی در منطقه سی به طور متوسط روزانه ۷۵۰ میلیون متر مکعب است و این در حالی است که فلسطینیان ساکن منطقه سی تنها مجاز به استفاده از ۱۵ درصد این آب یعنی حدود ۱۱۸ میلیون متر مکعب هستند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: رژیم صهیونیستی فلسطین حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی فلسطین حقوق بشر کرانه باختری رژیم صهیونیستی منطقه سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد

به نقل از پایگاه خبری «عمون» اردن، «محمود عباس» امروز (یکشنبه) طی سخنانی در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض درباره هر گونه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح هشدار داد.

وی با تاکید بر اینکه اگر اسرائیل به رفح حمله کند، بزرگ‌ترین فاجعه در تاریخ ملت فلسطین اتفاق می‌افتد، از آمریکا خواست تا مانع یورش رژیم صهیونیستی به رفح شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره اوضاع کرانه باختری نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: بیم آن می‌رود که اسرائیل به کوچاندن فلسطینیان کرانه باختری به سمت اردن روی آورد، اما ما تحت هیچ شرایطی کوچاندن اجباری فلسطینیان از وطنشان را نمی‌پذیریم.

وی افزود که اردن و مصر قاطعانه با کوچاندن فلسطینیان به این کشور‌ها مخالفت کرده‌اند.

محمود عباس ضمن درخواست از جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، تأکید کرد: ما برای دستیابی به حل و فصل سیاسی و تجمیع غزه و کرانه باختری در یک کشور مستقل فلسطین تلاش می‌کنیم.

از سوی دیگر منابع رسانه‌ای امروز (یکشنبه) از موافقت «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۵ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۵ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری