Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن  در تماسی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد. 

بایدن در این گفتگو به ژاپن وعده داد از ادعاهای این کشور درباره جزایر مورد مناقشه با چین در دریای چین جنوبی حمایت کند. همچنین دو طرف توافق کردند همکاری‌های لازم برای رسیدن به یک منطقه آزاد در منطقه اقیانوس هند - آرام را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیشیدا درباره این تماس تلفنی گفت: ما قبلاً تاکید کردیم که برای رسیدن به منطقه آزاد و مستقل در اقیانوس آرام و هند با یکدیگر همکاری‌های همه جانبه داشته باشیم. ما همچنین قرار است درباره اختلافات چین و کره شمالی هم با یکدیگر همکاری‌های لازم را انجام دهیم.

وی پس از این تماس تلفنی تصریح کرد: رییس جمهور آمریکا قویاً قول داد به موجب ماده ۵ معاهده امنیتی آمریکا و ژاپن از کشور ما در اختلافات سیاسی دفاع کند.

ژاپن به شدت نگران تنش‌های سال‌های اخیر میان چین و تایوان بر سر جزایر دریای چین شرقی است و هموراه به دنبال جلب نظر آمریکا برای پشتیبانی از خود در این زمینه است.

در پایان این گفتگوی تلفنی رهبران دو کشور ژاپن و آمریکا بر همکاری‌های نزدیک برای استقرار صلح، امنیت و ثبات در اقیانوس آرام و هند و نیز در سراسر جهان تاکید کردند.

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی ظهور چین را بزرگترین تهدید امنیتی برای آمریکا می داند. وی بر این باور است دریای چین جنوبی، جزایر مورد اختلاف با ژاپن و نیز تایوان از مناطقی هستند که احتمال درگیری نظامی میان آمریکا و متحدانش با چین درباره آن وجود دارد. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نخست وزیر ژاپن جو بایدن دریای چین جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر درباره توافق پیشنهادی برای آزادی گروگان‌ها(تبادل اسرا) و آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا  در گفت‌وگو با امیر قطر تاکید کرد که واشنگتن با مصر و قطر برای تضمین اجرای مفاد توافقنامه آزادی گروگان‌ها و آتش بس در غزه همکاری خواهد کرد.

این بیانیه افزود: دو طرف‌ آمریکایی و قطری در مورد ابتکارهای جاری برای افزایش ارسال کمک‌ها به غزه گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن از تلاش‌های امیر قطر و مقامات دوحه برای آزادی همه گروگان‌ها(اسرا) تشکر و قدردانی کرد.

این بیانیه تاکید کرد که بایدن و امیر قطر بر ادامه هماهنگی مستقیم و نیز از طریق تیم‌های مربوطه طی روزهای آینده توافق کردند.

فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماسدیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزهحماس: تسلیم هیچ فشار آمریکایی در مذاکرات نمی‌شویمرسانه عبری طرح جدید پیشنهادی به حماس را رسانه‌ای کرد

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد