Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از اظهارات مقامات تایوان مبنی بر پرواز جنگنده نظامی و هواپیما‌های نیروی هوایی چین بر فراز آسمان بخش‌هایی از تایوان، پکن اعلام کرد این مانور به مناسبت جشن روز ملی چین انجام شده است.

چین سالهاست تایوان را جز قلمرو خود می‌داند، ولی دولت تایوان می‌گوید این منطقه مستقل است و از استقلال خود به هر قیمتی دفاع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات تایوان می‌گویند پرواز هواپیما‌های نظامی چین بر فراز آسمان این کشور نوعی "جنگ در سایه" است که از سوی دولت پکن برای آزمودن توان نیرو‌های نظامی تایوان و احتمال پاسخ متقابل انجام شده است.

سو تسنگ چانگ، نخست وزیر تایوان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تایوان در آماده باش کامل برای پاسخگویی به چین قرار دارد. جهان شاهد نقض مکرر صلح منطقه‌ای از سوی چین و فشار بر تایوان است. ما باید با هم متحد شویم و توان خود را تقویت کنیم.

تسای اینگ ون، رییس جمهور تایوان هم مدرن سازی نیرو‌های مسلح را در روز‌های اخیر در اولویت برنامه‌های دولت قرار داده است و از استفاده از سلاح‌های مدرن و به روز در صورت هر گونه تعدی از طرف دولت پکن خبر داده است.

آمریکا سالهاست در اختلافات سیاسی میان چین و تایوان یکی از متحدان نظامی اصلی تایوان است و روز گذشته هم جو بایدن بر تعهدات واشنگتن بر دفاع همه جانبه از تایوان و جزایر مورد مناقشه میان دو کشور تاکید کرده است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید خطاب به خبرنگاران گفت: ما به طور خصوصی با رهبران تایوان در تماس هستیم و پیام‌های واضحی را از طریق دیپلماسی برای دولت چین ارسال کرده ایم. ما در قبال صلح در منطقه و امنیت تایوان متعهد هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشور تایوان هواپیماهای چین جو بایدن دریای چین جنوبی آماده باش نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۷۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش

ایسنا/هرمزگان محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش در سالن پایانه جدید مسافربری فرودگاه کیش به بهره برداری رسید.

 ابوالفضل اسناوندی مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش با قدردانی از آماده شدن و تجهیز سریع و به موقع محل جدید اعزام و آماده سازی پروازها (دیسپچ) در کیش، گفت: امیدواریم با جابجایی انجام شده، تاخیر پروازها کاهش پیدا کند و تشریفات پیش از پرواز و بررسی پروازها افزایش یابد.

در این مراسم مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش و جمعی از معاونین و مدیران شرکت هواپیمایی کیش حضور داشتند.

دیسپچ به مراحل اعزام و آماده سازی یک پرواز گفته می‌شود و دقیقا همراه با رعایت دقیق مقررات و قوانین فنی و ایمنی به همراه رعایت نکات سازمان‌های بین المللی برای پرواز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غروب زیبا از فراز ییلاق سوباتان، رو به دریای خزر
  • غریوب زیبا از فراز ییلاق سوباتان، رو به دریای خزر
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا