Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوشنگ جزی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:هم‌اکنون در ۳۳ میلیون هکتار از اراضی کشور مطالعات تفصیلی و اجرای طرح آبخیزداری انجام شده است که با تامین اعتبار، اقدامات آبخیزداری در این اراضی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از این میزان اراضی دارای طرح تفصیلی ۱۵ میلیون هکتار طرح آبخیرداری در دست اجراست، گفت: امسال تاکنون اعتبارات صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری اختصاص داده نشد و برای اجرا طرح‌های آبخیرداری باید از ردیف‌‍‌های دیگر استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی،در سه سال گذشته از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی در ۹۰۰ حوضه آبخیز اجرای طرح آبخیرداری آغاز شد که هنوز اجرای طرح در برخی از این حوضه‌ها در دست اجراست.

جزی افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری با هدف حفاظت از آب، خاک و جلوگیری از سیلاب، جلوگیری از بیابان‌زایی اجرا می‌شود که اجرای این طرح‌ها در کاهش میزان فرسایش خاک و افزایش نفوذ آب در خاک تاثیرگذار است تا منبع آبی برای پایین دست حوضه تامین شود .

وی گفت:این طرح‌ها بر اساس شاخص‌های از جمله فرسایش، رسوب، جمعیت اجرا می‌شود و اولویت اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطقی است که این شاخص‌ها در وضعیت بحرانی قرار دارد و حوضه دارای طرح تفصیلی باشد.

مدیرکل دفتر  آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری اظهار داشت: جامع نگری و انسجام سازمانی در قالب مدیریت جامع حوضه آبخیز از سیاست‌های اصلی سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور است که نیاز به جامع نگری و برنامه‌ریزی منطقه‌ای دارد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر  آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری به منظور شرکت در کارگاه آموزشی مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون بزرگ به استان چهارمحال وبختیاری سفرکرد.

این کارگاه با حضور معاونان آبخیزداری و کارشناسان هماهنگ‌کننده ملی و استانی استان‌های هدف طرح شامل چهارمحال و بختیاری، اصفهان، فارس، خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی و تبیین سند پروژه ظرفیت‌سازی  برای اجرای مدیریت جامع در حوضه آبخیز کارون و هم‌اندیشی در خصوص یکسان‌سازی  روند اجرای طرح در استان‌ها مرود نظر به مدت ۲ روز در شهرکرد برگزار شد.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور مراتع و آبخیزداری حوضه آبخیز اجرای طرح طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه