Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@03:04:21 GMT

وضعیت کرونایی وخیم آمریکا با وجود واکسیناسیون بالا

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۷۵۰۳

وضعیت کرونایی وخیم آمریکا با وجود واکسیناسیون بالا

به گزارش فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، بررسی‌ها نشان می‌دهد، با وجود نرخ بالای واکسیناسیون در ایالت نیواینگلند، موج افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا به این ایالت رسیده است.

ایالت‌های نیواینگلند آمریکا ناحیه‌ای از مناطق جغرافیایی و فرهنگی ایالات متحده آمریکا واقع در شمال شرق این کشور که متشکل از شش ایالت رود آیلند، کنتیکت، ورمانت، ماساچوست، مین و نیو همپشایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌رغم داشتن بالاترین نرخ واکسیناسیون در ایالات متحده، وضعیت کنونی نیواینگلند نشان می‌دهد همه‌گیری سویه دلتا تا چه حد وضعیت جدی و آسیب‌پذیری را ایجاد کرده است.

بر اساس آمارهای آسوشیتدپرس، پنج ایالت ایالات متحده با بیشترین درصد جمعیت کاملاً واکسینه شده همه در نیوانگلند قرار دارند و ورمانت در میان آنها پیشروست و پس از آن کنکتیکت، مین، رود آیلند و ماساچوست قرار دارند. نرخ کامل واکسیناسیون در شش ایالت از ۶۹.۴ درصد در ورمانت تا ۶۱.۵ درصد در نیوهمپشایر متغیر است.

با این حال، بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سراسر منطقه پر شده و  مراکز درمانی با کمبود پرسنل مواجه هستند و مقامات دولتی از افراد واکسینه نشده درخواست می‌کنند تا واکسن دریافت کنند. 

مایکل سی پیکیاک، کمیسر بخش تنظیم مقررات مالی ورمانت که بر آمارهای کووید ۱۹ در ایالت نظارت دارد، می‌گوید: «من فکر می‌کنم این وضعیت برای همه ما آزاردهنده است. ما می‌خواهیم بچه ها در مدرسه ایمن باشند و والدین نگران تحصیل و سلامت فرزند خود نباشند».

علیرغم نرخ نسبتاً بالای واکسیناسیون هنوز صدها هزار نفر در هر منطقه وجود دارند که به دلایلی واکسینه نشده و در برابر ویروس آسیب پذیر هستند. یکی از مقامات رود آیلند نیز گفته که فکر نمی‌کند هدف ۷۰ درصدی واکسیناسیون به عنوان یک میزان مطلوب برای پایان همه‌یری کافی باشد و آنچه که با همه‌گیری سویه دلتا مشخص شده  این است که برای حفاظت از مردم به واکسیناسیون بیش از ۹ درصد جمعیت احتیاج است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت

یک طوفان سهمگین در ایالت اوکلاهما آمریکا که ویرانی‌های فاجعه باری به بار آورده، سه کشته بر جای گذاشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طوفان سهمگین در شهر سالفر ایالت اوکلاهما آمریکا علاوه بر وارد آوردن خسارات بسیار زیاد، دست کم سه کشته (از جمله یک نوزاد) و 30 مجروح بر جای گذاشت.

 

.

 

مسئولین محلی هنوز در حال ارزیابی میزان خسارات وارده ناشی از این طوفان هستند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، خسارات قابل توجهی در شهرهای «سالفر» و «هولدن ویل» مشاهده شده است. در سالفور، ساختمان‌ها با خاک یکسان شده یا به طور قابل توجهی آسیب دیده‌اند.

قطع برق در 9 ایالت آمریکا در پی طوفان زمستانی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد