Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناطق نادری روز سه شنبه به ایرنا افزود: خشکسالی که امسال شهرستان پاوه با آن مواجه شده سبب کاهش آبدهی تنها منبع آب شرب شهر باینگان گردیده است.

وی تصریح کرد: آبدهی چشمه باینگان به عنوان تنها منبع تامین آب شرب این شهر در سنوات گذشته به ۲۰ لیتر در ثانیه می رسید که متاسفانه کاهش نزولات جوی در سال آبی ۹۹_۱۴۰۰ موجب کاهش آبدهی چشمه به ۹ لیتر در ثانیه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان پاوه ادامه داد: با آغاز فصل گرم سال این میزان نیز کاهش یافته و در حال حاضر به سه لیتر در ثانیه رسیده و چنانچه سال آبی جاری با بارش های خوبی همراه نباشد تنها منبع آب شرب شهر را از دست خواهیم داد.

نادری با اشاره به برنامه های شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در خصوص رفع مشکل تامین آب شرب شهر باینگان گفت: برای رفع این مشکل اقداماتی مانند حفر یک حلقه چاه که در حال حاضر کارهای مطالعاتی آن به پایان رسیده و جایگزینی شناور عمودی با یک دستگاه الکتروموتور افقی (سانتریفیوژ) برای استفاده حداکثری از ظرفیت پمپاژ انجام شده است.

وی گفت: همچنین امور آبفا شهرستان پاوه برای کاهش تبعات این مساله برنامه پ آبرسانی سیار به محلات شهر را در دستور کار دارد که هماهنگی های لازم نیز در این مورد صورت گرفته است. 

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان پاوه لایروبی چشمه تامین آب شهر باینگان جهت افزایش آبدهی با مشارکت شورا و شهرداری این شهر را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

نادری از مشترکین شهرستان خواست تا خشکسالی و تبعات آن را جدی گرفته و تا حد امکان از مصارف غیر ضروری پرهیز نمایند.

شهر باینگان با ۵۹۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر در ۲۸ کیلومتری شهر پاوه قرار دارد.

شهرستان مرزی پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.

برچسب‌ها کم آبی آب و فاضلاب باینگان خشکسالی پاوه پروندهٔ خبری بحران خشکسالی در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی آب و فاضلاب باینگان کم آبی آب و فاضلاب باینگان خشکسالی پاوه شهرستان پاوه شهر باینگان آب و فاضلاب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آبفای هرمزگان، آخرین وضعیت پروژه‌های آبرسانی شهرستان خمیر، بستک و قشم با حضور ذوالفقار مهدی زاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان بررسی شد.

در این بازدید وضعیت پیشرفت فیزیکی دو پروژه بزرگ و تأثیرگذار آبرسانی شامل خط انتقال آب از آب شیرین کن خلیج فارس به بخش‌های کهورستان و رویدر و خط انتقال آب از آب شیرین کن چارک به شهرستان بستک مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و پروژه‌های تکمیل شده با هدف تأمین آب شهرای لافت و درگهان و روستاهای مسیر مورد ارزیابی قرار گرفت.

مهدی زاده در بازدید از شهرستان خمیر، اهمیت تسریع در آبرسانی به بخش‌های کهورستان و رویدر مورد تاکید قرار داد و افزود: لوله‌های این پروژه خریداری و در مسیر پروژه تخلیه شده است.

وی وضعیت ایستگاه در حال احداث کهورستان را مطلوب عنوان کرد و گفت: کیفیت احداث این پروژه بالاست و با تکمیل فاز دوم خط انتقال آب از آب شیرین کن خلیج فارس وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه با سفر به شهرستان بستک از روند پروژه آبرسانی به شهرستان بستک بازدید کرد و گفت: این پروژه نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا را تأمین خواهد کرد و باعث پایداری وضعیت آب در این شهرستان می‌شود.

وی گفت: این پروژه به صورت ۱۰ پیمان و با اعتبار ۱,۲۰۰ میلیارد تومان فعال است.

مهدی زاده ادامه داد: نیاز آبی این شهرستان از آب شیرین کن واقع در چارک با اجرای ۴۲ کیلومتر خط انتقال به شهر جناح تأمین می‌شود که با اجرای ۲۸ کیلومتر باقیمانده تا شهر بستک آبِ آب شیرین کن چارک به شهر بستک خواهد رسید.

به گفته معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، طرح آبرسانی از چارک به جناح و بستک با توجه به مشکلات موجود و کم آبی یک ضرورت است که امیدواریم به سرعت تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

در ادامه این بازدید، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به تشریح جزئیات خط انتقال آب از چارک به بستک پرداخت و گفت: در اجرای خط انتقال، ۵ باب ایستگاه پمپاژ، ۶ باب مخزن با حجم ۱۱ هزار متر مکعب و ۲۲ کیلومتر شبکه برق پیش بینی شده است.

وی افزود: برای تأمین نیاز آبی بستک و روستاهای مسیر، یک باب آب شیرین کن با ظرفیت ۸ هزار متر مکعب در شبانه روز پیش بینی شده است.

مدیرعامل آبفا، پیشرفت فیزیکی کل پروژه را ۴۰ درصد عنوان کرد که با تکمیل آب شیرین کن، اتفاق بزرگی در زمینه آبرسانی به شهرستان بستک صورت خواهد گرفت.

کد خبر 6089450

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح