Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان شاهین پس از طی مسافت حدود یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتری از شمال غرب هند تا جنوب دریای عمان، بالاخره به سواحل کشور عمان برخورد کرد و پس از تضعیف شدن به طور کامل از بین رفت.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان؛ دوست محمد کلیم اظهارداشت: چهارشنبه گذشته کم فشار فعال در شمال غرب هند با ورود به دریای عرب به یک کم فشار حاره ای تبدیل شد و با دریافت انرژی لازم از دریا، به یک چرخند حاره ای تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این چرخند سپس با دریافت انرژی از آب دریا به یک طوفان گرمسیری شدید تبدیل شد و به سمت سواحل ایران و دریای عمان حرکت کرد.

 معاون توسعه و پیش‌بینی  هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: طوفان پس از نزدیک شدن به سواحل استان و عبور از مقابل آن، به سمت آبهای مرکزی دریای عمان متمایل شد و حرکتی جنوب غربی به خود گرفت.

وی ادامه داد: برآوردهای ما نشان می‌دهد که طوفان حاره ای شاهین در فاز ثانویه خود حدود یک‌هزار و ۲۰۰  کیلومتر و در فاز اولیه از خلیج بنگال تا غرب هند با نام «گلاب» بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر طی کرده است.

کلیم خاطرنشان کرد: طوفان شاهین پس از برخورد به ساحل کشور عمان در فاصله حدود ۱۶۰ کیلومتری از غرب مسقط به کم فشار تبدیل شد و در نهایت از بین رفت.

وی گفت: این طوفان سبب وقوع بارش های شدید، باد شدید و گردوخاک، سیلاب و آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه های محلی، صاعقه و افزایش شدید ارتفاع موج در مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان شد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس اعلام مسوولان محلی طوفان حدود ۷۰۰ میلیارد ریال به شبکه برق منطقه خسارت وارد کرده و خسارت سایر بخش ها همچنان درحال برآورد است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: طوفان شاهین دریای عمان هواشناسی سیستان و بلوچستان دریای عمان تبدیل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد

علی ملاشاهی  رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور ۲ اطلاعیه هشدار سطح زرد این اداره کل، از وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج بر روی دریای عمان و رگبار پراکنده بهاری در سطح استان خبر داد.

وی اظهار کرد: از بعدازظهر پنجشنبه تا شب جمعه (سیزده تا چهاردهم اردیبهشت) برای همه مناطق سیستان و بلوچستان بویژه زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، دلگان رخداد رگبار پراکنده بهاری گاهی رعدو برق، بارش تگرگ و تند باد موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: از پیش از ظهر پنجشنبه تا شب جمعه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) برای شهرستان زاهدان، مناطق مرکزی و جنوبی و سواحل وزش باد شدید به همراه کاهش دید رخ خواهد داد.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سیستان و بلوچستان ادامه داد: از صبح پنجشنبه تا شب جمعه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل استان در دریای عمان وزش باد تا حدود ۳۰ نات و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲متر پیش بینی می‌شود. در این مدت احتمال رگبار پراکنده روی دریا و برخی نقاط ساحلی نیز وجود دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد: از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند، از محصولات کشاورزی محافظت شود.

ملاشاهی عنوان کرد: دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد
  • صدور دو هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)