Web Analytics Made Easy - Statcounter

‏به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وانگ یو، سفیر چین در کابل حضور نظامیان این کشور در پایگاه بگرام را تکذیب کرد و آن را شایعه خواند.

وانگ یو در توئیتی نوشت: کسانی که شایعاتی مبنی بر حضور نیروهای چینی در پایگاه هوایی بگرام را ساختند، هدف مخفی خود را دارند.

پس از آنکه تصاویری از فعال‌شدن نورافکن های پایگاه بگرام در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، برخی ساکنان محل ادعا کردند که هواپیماهای نظامی ناشناس در بگرام فرود آمده‌اند که احتمالا از ارتش چین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا روزنامه انگلیسی دیلی میل نیز در گزارشی به نقل از منابعی نوشت که این هواپیماها چینی است، زیرا تصور نمی‌شود که طالبان دارای تخصص لازم برای تامین نیروگاه یا نگهداری و پرواز چندین هواپیمای نظامی باشند.

ادعای حضور نظامیان چینی در حالی مطرح می‌شود که یون سان، مدیر برنامه چین در اندیشکده مرکز استیمسون گفته بود که چین به دنبال پایان اشغال پایگاه بگرام از سوی آمریکا، علاقه زیادی به حضور در این پایگاه هوایی دارد.

نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان در ماه جولای پایگاه بگرام را شبانه رها کردند. این پایگاه، بزرگ ترین پایگاه نظامیان آمریکایی در افغانستان بود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وانگ یو پایگاه بگرام چین پایگاه بگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه

رسانه‌های عبری زبان از تمرد ۳۰ نظامی احتیاط از دستورات آمادگی برای حضور در عملیات رفح خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این عده به بهانه ناتوانی از ادامه جنگ اعلام کردند در عملیات رفح شرکت نخواهند کرد.

شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم با اعلام این خبر تاکید کرد، این 30 نظامی احتیاط به فرماندهان خود اعلام کردند که حاضر به حضور در رفح نخواهند بود.

فرمانده تیپ چتر باز که این نظامی جمعی آن هستند اعلام کرد در حالی بررسی این مسئله است، اما تاکید کرد علت این تمرد به دلیل حضور مستمر آنها در جنگ و مسایل شخصی بوده است.

در این بین فرمانده یکی از گروه هان هم از رسیدن ده‌ها نامه و درخواست از سوی نظامیان صهیونیست برای خروج از جنگ سخن گفت و افزود، من به خاطر اینکه از سلاح خوشم می‌آید در اینجا حضور ندارم، من فقط می‌خواهم به نزد خانواده و همسرم بروم، من اینجا به خواست شخصی خود نیستم، این کار را می‌کنم چون مجبور هستم.

اما امیر بوحبوط خبرنگار نظامی واللا نیوز شمار این نظامیان را 23 نفر اعلام کرد و افزود: این نظامیان در واکنش به فراخوان صورت گرفته برای آنها اعلام کردند به تازگی خدمت نظامی را به پایان رسانده و نمی‌توانند فورا به خدمت احتیاط بپیوندند.

مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل استصهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدنداحتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیلرسانه‌ عبری: کناره‌گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زد

به نوشته این رسانه، مسئولین ارتش اعلام کردند در حال حاضر به دنبال بر طرف کردن کمبود نیرو از طریق فراخوانی تعداد بیشتری از نیروهای احتیاط هستند و اکنون نوبت به نیروهایی رسیده است که بین ماه‌های اکتبر و فوریه گذشته در ارتش حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر