Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، مستند «چشم به راه» با نگاهی به سرگذشت مادر شهید جاویدالاثر فضل الله خوید در یاسوج کلید خورد.

رباب پیشان که از ابتدای جنگ تحمیلی فرزند خود را در یکی از عملیات‌های دفاع مقدس از دست داده با گذشت 35 سال هنوز چشم انتظار است.

این مادر شهید عکس شهید به دست در مراسم‌ها، تجمعات، تشییع شهدای گمنام و دیگر مناسبت‌ها دنبال فرزندش می‌گردد و از مردم می‌پرسد فضل الله مرا ندیدید؟قاب عکس هیچ گاه از دست مادر جدا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد علوی مدت زمان این فیلم را ۳۰ دقیقه اعلام کرد و افزود: در این فیلم سختی‌های این مادر برای پیدا کردن پیکر فرزندش به تصویر کشیده شده است.
علوی با بیان این در این فیلم خانم رباب پیشان مادر شهید فضل الله خوید همکاری کرده است، اضافه کرد: این مادر شهید  با در دست داشن قاب عکس فرزند خود در خیابان ها، مکان‌های پر تردد، آیین‌های سوگواری و شادی از مردم می‌پرسد که فرزندم فضل الله را ندیده اید؟
وی با بیان اینکه شهید فضل الله خوید چهارم دی ماه سال ۶۵ در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد و تاکنون هیچ اثری از وی بدست نیامده است ادامه داد: این شهید والامقام هفتم اسفند سال ۱۳۴۰ در روستای سادات مشهدی شهرستان کهگیلویه چشم به جهان گشود و در سن ۱۷ سالگی با یکی از بستگان خود ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک فرزند پسراست.
محمد علوی کارگردان جوان این فیلم سابقه ساخت مستند‌های سرداران شهید عنایت الله بازگیر و شهید سید مرتضی شیرودی، مستند غواص گمنام، فیلم کوتاه کافه سزار و مستند قابله را در کارنامه فیلمسازی خود دارد.

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید خوید مادر شهید چشم انتظاری مادر شهید مادر شهید فضل الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه اندیشه شهید آوینی، مستند «مسئله حجاب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا آزادخاطر همزمان با سالگرد شهادت شهید مرتضی مطهری، امشب ساعت ۱۸:۴۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مستند محصول مشترک موسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما است که تلاش دارد ضمن بازخوانی دیدگاه‌های شهید مطهری نسبت به مقوله حجاب، نسبت آن با چالش‌های امروز جامعه ایرانی را نیز به تصویر بکشد، مستند «مسئله حجاب» روایتگر چالش‌های مرتبط بــا نقش زنان در جامعه ایرانی طی دهه‌های گذشـته است.

استاد شهید مرتضی مطهری از اسلام‌شناسان و متفکران برجسته شیعه بود که در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ پس از پایان جلسه درس، در خیابان امین‌الدوله هدف گلوله یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان «طرفه» به شهادت رسید.

کد خبر 6093080 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • دست‌درازی به دختر خردسال توسط پدر | مادر با مفتول شوهرش را کشت!
  • روایتی از خلیج فارس با عکس‌هایی از مستند «دریای پارس»/ عکس
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم
  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده