Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:42:05 GMT

دلنوشته ای برای آخرین فرستاده

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۷۶۷۹

دلنوشته ای برای آخرین فرستاده

به گزارش ایرنا، ای که با آمدنت، زمین، طلوع عشق را باور کرد و بدی ها، عصبیت ها و تیرگی ‏های جهالت، در روشنای گفتارت محو شد.

با قدوم مبارکت بشر جان تازه گرفت، زنان عزت، مظلومان فریادرس و ستمدیدگان کورسوی امیدی برای رهایی از چنگال ظلم یافتند که جز خدا در برابر هیچ کس و هیچ چیز سر به سجده نگذارند.

حضورت پایانی بر همه جهالت های دوران عرب و خرافه پرستی و بت پرستی بود و وجود مبارکت چراغ هدایتی برای همه جهان، نوری که با ملکوتی شدنت خاموش نگشته و شعله های درخشان و تابانش اذهان غفلت زده را در اعصار و روزگار از بی خبری، بیدار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نام ‌و نشانت همه نور است، نوری که هیچ ظلمت و تاریکی نمی تواند کتمانش کند و راه پر فروغت را به بیراهه نسبت دهد.

تو سرمنشا همه خوبی ها و فضایل نیکویی و چه غریبانه غم فراغ و غربت و تنهایی ات همچنان در گوش زمان فریاد می کند و عاشقانت را بی تاب.

تو ریسمان محکم و حبل المتین الهی هستی و راه نجاتی برای بشر که از ظلمت و نادانی و جهل خود را برهاند.

باشد که در پرتو رحمت و حقانیت تو جهان، چشمانش را به نور موعود برای برقراری حکومت عدالت تو بگشاید.

پیامبر اعظم(ص)، چشمه جوشان نور و رحمت عالمیان

روزهای پایانی ماه صفر مصادف با رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در روز ۲۸ صفر است، پیامبری که منادی رحمت و نور امید مظلومان بود و سرآغاز نبوتش از جامعه بدوی عرب حجاز تا قرن‌ها بعد از اسلام جهان را فرا گرفت.

جوانی امین و درستکار که محبوبیت خاصی در بین قوم عرب خود داشت و به واسطه همین امانتداری و پاکیش مورد احترام و عزت بزرگان قومش بود.

پس از سالها، وقتی در چهل سالگی خداوند جبرئیل امین را برای بشارت نبوتش فرستاد، این جوان امی به اذن الهی با نور قرآن قلب و وجودش هدایت شد و بشارت نبوتش سرآغازی بود برای تشکیل حکومت اسلامی.

پیامبر یکه و تنها بی هیچ یار و یاوری تنها به مدد علی ده ساله و خدیجه بانو، همسر وفادارش و عمویش توانست ندای حق طلبی و آزادی خواهی خود را به گوش مردم برساند.

کم‌کم یاران وفادارش یک به یک از بین ستم دیدگان و مظلومین گرد هم آمدند و سالهای سخت و اندوه بار مبارزه  با بت پرستی و بشارت اسلام با همه رنج ها و مشقت هایش یک به یک سپری شد.

در همه این ایام هرچه بیشتر زمان سپری شد، حقانیت دین الهی اش برای شمار زیادی از مردم  روشن شد.

جایگاه و مقام پیامبر اسلام (ص) با گذشت سالها در بین مردم جهان بیشتر نمود عینی پیدا کرد و همه حق شناسان به حقانیت دین و رسالت نبوی ایشان پی بردند.

 پیامبر مکرم اسلام، مجموعه فضائل همه انبیاء و اولیا الهی است که به تنهایی توانسته است سرنوشت عالمی را تعیین کند زیرا که خداوند پس از ایشان هیچ نبی و پیامبری برگزیده است. 

ویژگی های بارز و ارزنده در پیامبر اعظم مجموعه از علم همراه اخلاق، حکومت همراه حکمت، عبادت خدا همراه با خدمت به خلق، جهاد همراه با رحمت، عشق به خدا همراه با عشق به مخلوقات خدا هست.

محمد نبی(ص)، نمونه کاملی است که خداوند در عالم وجود، موجودی کامل تر از او نیافریده و مایه فخر و مباهات مسلمین بشمار می رود زیرا که او مبشر است، بشارت دهنده به نور و صداقت ، درستی و راستی و بشر را از راه جهالت و عصبیت و نادانی و خرافه پرستی به راه روشن انسانیت، مهربانی و آزادگی  وخوبی رهنمون است.

 وجود مبارک پیامبر اعظم در عرصه بین المللی، نقطه وحدت عقاید و عواطف همه ملت های مسلمان است و دینش بهترین و کامل ترین دین انبیای الهی بشمار می رود.

حضرت محمد مصطفی (ص) نقطه مشترک همه امت اسلامی در عقیده و عاطفه بشمار رفته و  تبلور عینی همه ارزشها، اعتقادات و جهان بینی اسلامی و بهترین الگو برای مسلمانان و جهانیان است.

برچسب‌ها ایلام رحلت حضرت رسول اکرم شهادت امام حسن مجتبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام رحلت حضرت رسول اکرم شهادت امام حسن مجتبی ایلام رحلت حضرت رسول اکرم شهادت امام حسن مجتبی پیامبر اعظم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم تبریز ۸ نفر را مصدوم کرد

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شادی نیا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ظهر امروز حادثه انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم بعد از عوارضی بستان آباد به سمت تبریز، بعد از تونل شیبلی به دیسپچ مرکز ارتباطات اورژانس استان اعلام و چهار دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه که در اثر انحراف رخ داد ۸ نفر مصدوم در پی داشت، مصدومین بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی، چهار نفر از آنها به بیمارستان بستان آباد و چهار نفر بعدی به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز منتقل شدند.

کد خبر 6094569

دیگر خبرها

  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم تبریز ۸ نفر را مصدوم کرد
  • ‌معلم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ + فیلم
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  •  برنامه ریزی و حسن تدبیر را در اولویت قرار دهید
  • حسن تدبیر دانشجویان عمره‌گزار را در اولویت قرار دهید
  • ضرورت اولویت قرار دادن حسن تدبیر دانشجویان عمره‌گزار
  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی