Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهای اخیر و با عبور تقریباً تمام استان‌های کشور از قله پیک پنجم کرونا هم اکنون تعداد شهرستان‌های قرمز از ۲۹ به ۱۶ کاهش یافته است، از سوی دیگر مطابق آمار، موارد ابتلا و فوتی با اندکی نوسان در مهرماه کاهشی بوده و در مقابل روند واردات و تزریق واکسن افزایشی است.

باوجود همه این شرایط اما هشدارها نسبت به احتمال وقوع موج ششم بسیار جدی است؛ طبق آمارها روند ابتلا و مرگ و میر بعضاً در برخی مناطق با شیب آرامی رو به افزایش است؛ به همین دلیل و علیرغم افزایش میزان تزریق واکسن برخی صاحب نظران مدام هشدار می‌دهند اگر مردم ماسک نزنند و از اجتماعات و دورهمی‌ها و سفرهای مربوط به تعطیلات پیش‌ رو پرهیز نکنند به‌زودی شاهد اوج گرفتن مجدد کرونا خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته‌های سوری رئیس کمیته اپیدمیولوژی کشوری در کشور  هنوز بین میزان واکسیناسیون و رسیدن به‌ ایمنی جمعی فاصله زیادی وجود دارد. یعنی گرچه سرعت تزریق واکسن بالا رفته ولی هنوز تا رسیدن به ایمنی جمعی با واکسینه شدن کامل ۸۰ درصد جمعیت فاصله زیادی وجود دارد.

به علاوه اینکه حتی اگر به این میزان واکسیناسیون هم برسیم ویروس برای ادامه حیاتش سعی می‌کند تغییر چهره داده تا بقای خودش را تضمین کند و در نتیجه بروز سویه‌های جدید کرونا اجتناب ناپذیر خواهد بود.

به اعتقاد این مقام مسئول و رئیس کمیته اپیدمیولوژی کشوری کووید-۱۹ با انجام سفر چند اتفاق می‌افتد، اولا معمولاً سیستم ایمنی بدن در سفر کاهش پیدا می‌کند، چون نظم معمول زندگی به‌ هم می‌خورد و همین شانس ابتلا را بالا می‌برد. ثانیاً چون  ما هنوز نمی‌دانیم چه درصدی از افرادِ سفرکرد، واکسن زده‌اند یعنی هنوز مدیریت هوشمند پاندمی را نداریم، این مسئله باعث می‌شود تعداد زیادی از افرادی که سفر کرده‌اند باعث آلودگی دیگران شوند.

در همین حال و همزمان با شروع تعطیلات هفته دوم مهرماه، ترافیک در برخی جاده‌های منتهی به شهرهای شمالی سنگین گزارش شده است. روز گذشته هم رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران از ترافیک سنگین در محور هراز خبر داده است.

نکته دیگری که وجود دارد این است که اسامی هیچ کدام از شهرهای شمالی و پرتردد در لیست شهرهای قرمز کرونایی نیست و احتمالا محدودیت‌هایی که برای سفر به شهرهای قرمز وضع شده بود به صورت سختگیرانه قبلی اجرا نمی‌شود.

از سوی دیگر رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌گویند آمارهای نزولی در استان‌های شمالی بسیار شکننده است و هر گونه سهل‌انگاری می‌تواند ما را وارد پیک‌جدید کند.

بر این اساس به نظر می‌رسد غفلت از جلوگیری و ایجاد محدودیت برای سفرهای احتمالی تعطیلات هفته جاری به پشتوانه و اتکای آمار بالای واکسیناسیون خطایی راهبردی است که در نهایت منجر به وقوع پیک ششم کرونا می‌شود؛ لذا این انتظار وجود داشت که برای تعطیلات پیش رو چه سریعتر تدابیر مقتضی اتخاذ و ابلاغ شود.

۴۷۲۳۳

کد خبر 1561041

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟

تعطیلات رسمی بخشی حیاتی از بافت فرهنگی و اجتماعی هر ملتی است و فراهم‌کردن زمانی برای دوری از کارهای روزمره بسیار ضروری است.

به گزارش ایسنا، کشورها با توجه به فرهنگ خود تعطیلاتی دارند که برای مراسم مذهبی، روزهای ملی، یادبود یا روزهایی برای بزرگداشت برخی رویدادهای تاریخی خاص در منطقه است. تعطیلات رسمی معمولاً در قوانین ملی مشخص می‌شوند و به عنوان روزهای غیر کاری هستند. اگرچه معمول است که افراد در این روزها کار کنند و اغلب نرخ ساعتی بالاتر یا یک روز تعطیل اضافی دریافت می‌کنند.

تفاوت بسیاری در تعداد تعطیلات رسمی در کشورهای مختلف وجود دارد و در این گزارش کشورهایی با بیشترین و کمترین تعطیلات بررسی شده است.

کشورهایی با بیشترین آمار روزهای تعطیل نپال با تعطیلات رسمی ۳۹ روزه

فرهنگ متنوع نپال مانند میانمار،  به بسیاری از تعطیلات عمومی مذهبی و غیر مذهبی این کشور کمک می‌کند. جمعیت ۳۰ میلیون نفری آن را هندوها تشکیل می‌دهند که اکثریت هستند. با این حال، نپال همراه با تعداد قابل توجه تعطیلات رسمی خود دارای یک هفته کاری ۶ روزه استاندارد است و اکثر مشاغل دولتی و خصوصی فقط در روزهای شنبه تعطیل می‌شوند.

میانمار با تعطیلات ۳۲ روزه

آرایش چندفرهنگی میانمار به آن کمک می‌کند تا جایگاه اول این فهرست را حفظ کند. این کشور نه تنها بیشترین تعطیلات رسمی را در بین کشورهای آسیایی، بلکه در جهان دارد. جمعیت ۵۳ میلیون نفری این کشور آسیای جنوب شرقی شامل بیش از ۱۳۰ گروه قومی است که مجموعاً به بیش از ۱۰۰ زبان صحبت می‌کنند.

ایران با تعطیلات رسمی ۲۶ روزه

اکثر تعطیلات رسمی ایران بر اساس روزها و رویدادهای مهم در تقویم اسلامی است. از آنجایی که ایران از هر دو تقویم هجری شمسی و قمری استفاده می‌کند، تاریخ‌های معینی برای تعطیلات رسمی آنها وجود دارد.

سریلانکا با تعطیلات رسمی ۲۵ روزه

سریلانکا با جمعیتی بالغ بر ۲۲ میلیون نفر، محل زندگی زبان‌ها، فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف است. به این ترتیب، بسیاری از تعطیلات رسمی سریلانکا مذهبی هستند.

بنگلادش با تعطیلات رسمی ۲۲ روزه به عنوان کشوری است که تعطیلات رسمی زیادی دارد.

مصر با تعطیلات رسمی ۲۲ روزه شناخته می‌شود البته برخی از خدمات مانند آرایشگاه‌ها در روز دوشنبه به جای روز واقعی تعطیلات عمومی خاص تعطیل می‌شوند.

کامبوج با تعطیلات رسمی ۲۱ روزه و هند با تعطیلات رسمی ۲۱ روزه نیز از جمله کشورهایی با بیشترین آمار روزهای تعطیل است.

مالزی با تعطیلات رسمی ۲۱ تا ۲۵ روزه که با توجه به ایالت متفاوت است. البته برخی دیگر از کشورهایی که تعطیلات رسمی زیادی را دارند عبارتند از چین، هنگ‌کنگ، پاکستان، ترکیه و تایلند است.

کدام کشورها کمترین تعداد تعطیلات رسمی را دارند؟

برخی از کشورها تعطیلات رسمی زیادی ندارند. به عنوان مثال، مکزیک کمترین تعطیلات را در بین کشورهای بزرگ دارد. مکزیک تنها هشت روز تعطیل رسمی را هر سال به رسمیت می‌شناسد. چند کشور دیگر نیز وجود دارند که کمتر از ۱۰ تعطیلات دارند.

طبق گزارش ورد پاپولیشن، سوئیس با تعطیلات رسمی هفت تا ۱۵ روزه، اکوادور با تعطیلات رسمی ۸ تا ۹ روزه و انگلستان با تعطیلات رسمی ۸  روزه، کانادا با تعطیلات رسمی ۸ تا ۱۲ روزه، برزیل با تعطیلات رسمی ۹ روزه، تایوان با تعطیلات رسمی ۹ روزه، بلژیک با تعطیلات رسمی ۱۰ روزه و جمهوری ایرلند با تعطیلات رسمی ۱۰ روزه  از جمله این کشورها هستند و کارمندان آنها ممکن است به اندازه سایر کشورها مرخصی نگیرند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • «روز کارگر» تعطیل رسمی است
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • کسانی که اعتمادبه‌نفس آن‌ها نمایشی است، این رفتارها را دارند