Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:12:58 GMT

مقام روس از وضعیت کرونا در روسیه گفت

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۷۹۱۰

مقام روس از وضعیت کرونا در روسیه گفت

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، پوپووا در جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا تحت نظارت دولت روسیه گفت: در چهار هفته اخیر همه گیری کرونا در روسیه، سیر تصاعدی داشته و در هفته گذشته سرعت همه گیری این بیماری ۱۴ درصد رشد داشته است.  

وی افزود: شمار بیماران کرونایی در ۶۷ منطقه (جمهوری و استان روسیه) رشد داشته و در ۱۳ منطقه تغییر قابل توجهی نیافته و در پنج منطقه دیگر هم شمار بیماران کاهش می یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته پوپووا، در ۱۲ منطقه روسیه، سرعت همه گیری کرونا بیشتر از بقیه مناطق است و نیاز به اعمال تدابیر ویژه در این مناطق وجود دارد.  

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه، سرعت رشد همه گیری کرونا را در مسکو بیش از ۱۵ درصد خواند و استان مسکو شش درصد و سن پترزبورگ ۱۱ درصد است.  

این مقام روس همچنین گفت که برنامه هایی که شمار افراد در ان بیش از یکهزار نفر شرکت کنند در مناطق مختلف روسیه منع می شود.  

به گفته وی، فقط به دو منطقه در روسیه اجازه داده شده است که برنامه های اجتماعی (ورزشی و تفریحی) بین یکهزار تا ۳ هزار نفر برگزار کنند.

پوپووا خاطرنشان کرد که برنامه ای که در آن بیش از ۳ هزار نفر شرکت کنند در هیچ نقطه از روسیه برگزار نمی شود.   

بر اساس اطلاعات ستاد مقابله با کرونا در روسیه، در شبانه روز اخیر در این کشور ۸۸۳ نفر بر اثر کرونا جان سپرده اند.  

ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: شمار افرادی که در شبانه روز اخیر به کرونا مبتلا یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص داده شد به ۲۵ هزار و ۷۸۱ نفر رسید ...

بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در روسیه در مسکو گزارش شده است و ۴ هزار و ۲۹۴ نفر در پایتخت روسیه در شبانه روز اخیر به این بیماری مبتلا شدند و سن پترزبورگ با ۲ هزار و ۴۶۳ نفر بیمار در مکان دوم قرار دارد.  

براساس اطلاعات موجود، در روسیه در زمان حاضر بیشتر سویه های دلتا و آلفا ویروس کرونا همه گیر شده اند که از شدت سرایت بیشتری نسبت به سویه های دیگر برخوردار و خطرناک تر هستند.  

 تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر و رئیس ستاد مقابله با کرونا در روسیه به تازگی اعلام کرد دوره سخت و دشوارتر کرونا در این کشور در راه است.

به گزارش ایرنا از مسکو، گولیکووا در جلسه ستاد مقابله با کرونا تحت نظارت دولت روسیه گفت: بار دیگر دوره دشوار بیماری کرونا در روسیه فرا می‌رسد، ما شاهد افزایش همه‌گیری کرونا در کشور هستیم.

گولیکووا که سخنان وی از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه پخش می‌شد، خطاب به روس‌ها اظهار کرد: از شما می‌خواهم دقت بیشتری داشته باشید و همه تدابیر محدودکننده را رعایت کنید و به این وسیله سلامتی خود و نزدیکانتان را حفظ کنید.

برچسب‌ها کرونا مسکو روسیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مسکو روسیه کرونا مسکو روسیه ستاد مقابله با کرونا همه گیری کرونا کرونا در روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است

استفان براین معاون سابق وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست در یادداشتی که توسط وب‌گاه آسیا تایمز منتشر شده، نوشته است: فرانسه پیش‌تر اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است.

به گزارش روز دوشنبه آسیا تایمز، براین در این یادداشت با بیان اینکه این نظامیان متعلق به هنگ سوم پیاده نظام هستند که یکی از اجزای اصلی لژیون خارجی فرانسه است، افزود: این نیرو‌ها در حمایت از تیپ مکانیزه ۵۴ مستقل اوکراین در شهر اسلاویانسک مستقر شده‌اند.

بر اساس این یادداشت، این نظامیان فرانسوی که مستقیماً در یک منطقه جنگی پر زد و خورد مستقر شده‌اند، قصد دارند به نیرو‌های اوکراینی برای مقاومت در برابر پیشروی‌های اخیر ارتش روسیه در دونباس کمک کنند.

در این یادداشت آمده است که در حال حاضر ۱۰۰ لژیون خارجی فرانسوی که متخصص نگهداری و سرویس تجهیزات و ادوات توپخانه هستند به اوکراین اعزام شده‌اند، اما قرار است این تعداد در نهایت به یک هزار و ۵۰۰ لژیون خارجی افزایش پیدا کند.

بنا بر نوشته آسیا تایمز، لژیونر‌ها به مدت سه سال در ارتش فرانسه خدمت می‌کنند و پس از آن می‌توانند تابعیت فرانسه را درخواست کنند. همچنین افسران ارشد لژیون خارجی همگی فرانسوی هستند، اما درجه دار‌ها و نیرو‌های دیگر همگی از اتباع خارجی هستند.

آسیا تایمز ادامه داد: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درحالی اوایل هفته جاری بار دیگر احتمال اعزام نیرو‌های ناتو از اروپا به اوکراین را رد نکرد که این اظهارات وی از سوی گروه‌هایی در انگلیس، فرانسه، مجارستان، ایتالیا و اسلواکی مورد انتقاد قرار گرفت و دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز اظهارات مکرون را بسیار خطرناک خواند.

رئیس جمهور فرانسه پیش‌تر در اظهاراتی گفت که چنانچه روسیه موفق به شکستن خطوط نبرد در اوکراین شود و درصورت درخواست کی‌یف، وی مساله اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌داند و آن را رد نمی‌کند.مکرون که در این زمینه با هفته نامه انگلیسی اکونومیست مصاحبه می‌کرد به صراحت گفت: من هیچ چیزی را (در جنگ اوکراین) دور از نظر نمی‌گیرم، چرا که با فردی مواجه هستیم که وی هیچ چیزی را منتفی و دور از نظر نمی‌گیرد.

درحالی مکرون نسبت به قصد خود مبنی بر اعزام نیرو به اوکراین سخن می‌گوید که وی ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سخنانی از آمادگی کشورش برای گفتگو با دیگر کشور‌های اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه خبر داد.وی گفته بود فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد، اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند.

رئیس‌جمهور فرانسه که کشورش حدود ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع از اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر