Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از alalam؛ یکی از زیباترین تمدن‌های امپراطوری روم که متعلق به قرن هفتم قبل از میلادبوده،  «Leptis magna» نام دارد. این تمدن در شهر طرابلس، پایتخت لیبی واقع شده است.

براساس گزارش‌ها  یونسکو این تمدن را از سال  ۱۹۸۲ در فهرست میراث جهانی لیبی طبقه بندی کرده، اما این گنجینه تاریخی و گرانبها به عنوان میراث جهانی آفریقا شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالبی که درباره «Leptis magna» وجود دارد این است که با وجود ویرانی‌های زیاد در رتبه بندی گردشگری لیبی، مقام اول را دارد.

براساس گزارش‌ها  از ساخت این بنا هزاران سال می‌گذرد و با توجه به شرایط اقلیمی برخی از ستون های این بنا باقی مانده است. طبق گفته سایت بازدید کنندگان  بازدید کنندگان  «Leptis magna» در مقایسه با چند دهه گذشته بیشتر شده است. عمر حدیدان، مهندس عمران این کشور، گفت: "این بنا به دلیل صحنه‌های باستان شناسی شهر زیبایی است، جایی که قرن‌ها پیش هنگامی که وارد لپتیس مگنا می‌شوید و دوباره تاریخ را مطالعه می‌کنید، احساس می‌کنید. "

عزالدین فقیه گفت: "هیچ علاقه‌ای به شهر باستان شناسی وجود ندارد، اگرچه دولت باید تمام توجه خود را به این شهر معطوف کند، اگر به درستی به آن نزدیک می‌شد، به یکی از منابع درآمد ملی در لیبی تبدیل می‌شد."

ویرانه‌های Leptis Magna علاوه بر این که یک بازار مهم و حیاتی برای تولید محصولات کشاورزی بوده، با سبک‌های معماری رومی مشخص می‌شد و معماران تاکنون نتوانسته اند توضیحات منطقی در مورد مکانیسم ساخت آن به دلیل وجود آن ارائه دهند.

بیشتر بخوانید

ویدئویی از مراسم انتقال اجساد مومیایی فراعنه به موزه تمدن مصر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان یونسکو امپراطوری روم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی سیستانی ها ٰ؛ آب هیرمند سیستان را اینگونه زیبا کرد | تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین، به دنبال بارندگی های اخیر در کشور افغانستان، بخش کمی از سیلاب و دشتمال وارد منطقه سیستان شده و به دشت خشکیده آن جان دوباره بخشیده است، اگرچه این روزها موقت و زودگذر است اما خوشحالی مردم را به دنبال داشته است.

سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان کد خبر 848329 منبع: فارس برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان باران افغانستان رود هيرمند

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویر هولناک جدید از بقایای آتش‌سوزی در گیلان | اینجا دیگر ویرانه است!
  • غروب زیبا از فراز ییلاق سوباتان، رو به دریای خزر
  • تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های آتش‌سوزی در گیلان
  • غریوب زیبا از فراز ییلاق سوباتان، رو به دریای خزر
  • ویرانه برجای‌مانده از آتش‌سوزی روستای گردشگری
  • تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های آتش‌سوزی در ماسوله چوبی
  • نجات يک رأس بره آهو در شهرستان خوسف
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • شادی سیستانی ها ٰ؛ آب هیرمند سیستان را اینگونه زیبا کرد | تصاویر