Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی زمانی روز سه‌شنبه به مناسبت ۲۸ صفر، رحلت پیامبر اکرم (ص) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از حضرت زهرا (س) نقل شده که رحلت پیامبر اکرم (ص) پیامدهای متعددی با خود به همراه داشت که باید همواره مورد توجه ما قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ایجاد ضعف و سستی در میان مردم، تفرقه و اختلاف، بی حرمتی به حریم پیامبر، آشکار شدن خط نفاق و دورویی، پررنگ شدن فعالیت فرصت طلبان و کم رنگ شدن دین و معنویت از عمده مسایلی بود که پس از رحلت آن پیامبر عظیم الشان از سوی دشمنان اسلام در بین مسلمانان پدیدار گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی، مهمترین پیامد پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) را آشکار شدن خط نفاق و دورویی و ایجاد تفرقه بین مسلمانان برشمرد و اظهار داشت: اگرچه تمامی اتفاقات رحلت آن حضرت را باید در جای خود مورد بررسی قرار داد، اما  مهمترین آن ایجاد تفرقه و نفاق است که باعث شد تا صدمات زیادی به دین اسلام وارد شود.

این کارشناس حوزه مسایل دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: فقدان حضور آن حضرت پس از رحلت باعث شده بود تا برخی از دشمنان اسلام کار قرآن و اسلام را تمام شدنی بدانند، در حالی که تنها رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) پایان یافته بود و تازه مفهوم نبوت در اصول دین آغاز به کار می‌کرد.

وی، تدبیر و آگاهی مسلمانان را در شکست دسیسه دشمنان اسلام بسیار مهم برشمرد و یادآور شد: سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) در ۲۸ صفر به ما هشدار می‌دهد که همیشه مراقب دشمنان اسلام باشیم و بدانیم که عده‌ای همواره به دنبال تفرقه افکنی در بین صفوف مردم هستند.

مدرس مسایل دینی و مذهبی دانشگاه پیام نور قزوین یادآور شد: متاسفانه امروز در جامعه ما با وجود حضور رهبری فرزانه و عالم به مسایل روز، شاهد هستیم که عده‌ای سعی دارند با ایجاد تفرقه و نفاق اهداف اصلی جمهوری اسلامی را کمرنگ جلوه دهند، درحالی که این توطئه‌ها با فرامین رهبری خنثی می‌شود.

زمانی خاطرنشان کرد: همه ما مسلمانان وظیفه داریم با آگاهی و بصیرت نسبت به سخنان و سنگ اندازی‌های دشمنان اسلام با تدبیر عمل کرده و اجازه ندهیم سیر رشد و صعود متعالی دین اسلام به تعویق بیافتد.

مدرس مسایل دینی و مذهبی دانشگاه پیام نور قزوین تاکید کرد: ۲۸ صفر بهترین فرصت برای بازخوانی تاریخ صدر اسلام است تا بار دیگر درک کنیم که دشمن همیشه و در تمامی صحنه ها حضور داشته و همواره نیز سعی در تفرقه ساختن صفوف مسلمانان دارد.

برچسب‌ها جامعه مسلمانان رحلت حضرت رسول اکرم استان قزوین پیامبر اکرم قرآن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه مسلمانان رحلت حضرت رسول اکرم استان قزوین جامعه مسلمانان رحلت حضرت رسول اکرم استان قزوین پیامبر اکرم قرآن رحلت پیامبر اکرم دشمنان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم

حاج عبدالله والی، مسئول کمیته امداد امام خمینی و نماینده امام در منطقه محروم بشاگرد بود که با هدف انسان سازی و فقرزدایی به بشاگرد هرمزگان رفت و در مدت ۲۳ سال در آنجا خدمات ارزنده‌ای را انجام داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است