Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:20:10 GMT

فعالان بخش خصوصی برای رفع مشکلات پای کار بیایند

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۸۱۶۶

فعالان بخش خصوصی برای رفع مشکلات پای کار بیایند

ابوالفتح ابراهیمی دوشنبه شب در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تبریز افزود: آنچه هم اکنون نیاز است وجود اتحاد و وفاق در بین بخش های مختلف جامعه برای رفع مشکلات است، عملیاتی سازی طرح های مطالعاتی نیز می تواند در رفع مشکلات موثر باشد.

وی اظهار کرد: به اندازه کافی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی شاهد طرح های مطالعاتی بوده ایم و هم اکنون وقت آن است که این مطالعات به مرحله اجرا درآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی مشکلات موجود در بیشتر بخش ها و به خصوص بخش کشاورزی را در مرحله مدیریت و اجرا دانست و گفت: بخش کشاورزی به عنوان یک بخش راهبردی برای تمام بخش ها مطرح بوده و باید در این بخش شاهد به اجرا درآمدن نتایج تحقیقات و پژوهش های انجام شده باشیم و بیش از این در این راستا تعلل نکنیم.

ابراهیمی وجود تعامل سازنده بین فعالان بخش خصوصی با یکدیگر و همچنین با بخش های دولتی را ضروری دانست و گفت: در شرایط کنونی، باید فعالان بخش خصوصی خود دست به کار شده و تا جایی که در توان دارند، در رفع مشکلات به یکدیگر یاری رسانند که این موضوع در برخی استان ها اجرایی شده و نتایج خوبی به همراه داشته است که امیدواریم این روحیه تعامل و همکاری در آذربایجان شرقی نیز بیش از گذشته تقویت شود.

نائب رییس اتاق تبریز همچنین با تاکید بر ضرورت انتخاب استانداری با روحیه و توان یاری بخشی به بخش خصوصی استان و حوزه تولید و تجارت، گفت: مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی باید پا به پای یکدیگر برای رفع مشکلات اقتصادی در استان تلاش کرده و برای حل این مشکلات، مطالباتی از مسئولان کشوری داشته باشند.

لزوم اجرای کشاورزی قراردادی در قالب کشت غالب برای هر منطقه

رییس کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی تبریز نیز در این جلسه گفت: این جلسه با موضوع بررسی درخواست رییس صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان از بانک کشاورزی در خصوص ایجاد خطوط اعتباری مورد نظر صندوق و بررسی موضوعاتی همچون موانع و چالش های موجود در اجرای طرح های کلان و اقتصادی با در نظر گرفتن چالش های پیش رو و راهکارهای تجاری سازی اقتصادی و کشاورزی از طریق توسعه کشاورزی قراردادی و راهکارهای موجود برای تبدیل کشاورزی از تولید محوری به تجارت محوری برگزار می شود.

قاسم قویدل با اشاره به موضوع لزوم ایجاد خطوط اعتباری مورد نظر صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: از بانک کشاورزی استان می خواهیم تمام توان خود را برای محقق کردن این موضوع به کار بگیرد که اتاق بازرگانی نیز برای تحقق این موضوع در کنار شما بوده و در صورت لزوم می توانیم این موضوع را با نمایندگان استان نیز در میان گذاشته و از طریق مرکز این موضوع را حل کنیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر ضرورت حل مشکل نهاده های دامی گفت: ذبح دام های ماده موضوعی است که در آینده می تواند مشکل آفرین باشد و باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

قویدل همچنین بر لزوم اجرای کشاورزی قراردادی در قالب کشت غالب برای هر منطقه تاکید کرد و گفت: در این حالت موضوع سورتینگ و فروش محصولات کشاورزی شکل جامع تر و سهل الوصول تری به خود می گیرد.

وی همچنین از تشکیل کارگروهی به منظور پیگیری و تدوین برنامه مدون در راستای دستورات جلسه کمیسیون و طرح جمع بندی مباحث این کارگروه ها در جلسات آینده کمیسیون خبر داد.

برچسب‌ها تبریز توسعه اقتصادی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز توسعه اقتصادی کشاورزی تبریز توسعه اقتصادی کشاورزی فعالان بخش خصوصی اتاق بازرگانی بخش کشاورزی رفع مشکلات بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۸۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛مدیرکل بازرسی خاطرنشان کرد: آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین از سوی ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر آن تأکید شده، راهبرد حمایت از تولید و صنعت گران است و حضور ما در راستای جامه عمل پوشاندن به همین تأکیدها و حمایت حداکثری از تولید و اشتغال است.

محمد تقی حاجی مشهدی از تولید کنندگان خواست در صورت عدم رفع مشکلات و موانع موضوع را به اطلاع اداره کل بازرسی اعلام تا در اسرع وقت پیگیری شود .

وی گفت: ما امروز از دو واحد صنعتی و کشاورزی در چهارباغ  بازدید کردیم مشکلاتی را مطرح که بعضی از این موارد مطرح شده استانی است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به جد پیگیری و تا حصول نتیجه اقدام خواهیم کرد و بعضی از موارد مثل تامین ارز که کشوری است و با سازمان مکاتبه تا از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

وی از تداوم این بازدید ها تا انتهای سال خبر داد و گفت : ما امروز صحبت های صاحبان صنعت  را شنیدیم توسعه کارخانه ، افزایش ولتاژ ، و تامین ارز مورد نیاز که در مورد برق قرار شد اداره کل برق البرز تا ظرف هفته آتی مشکل ولتاژ و برق مورد نیاز کار خانه را تامین و در مورد ارز اداره کل بازرسی و صمت البرز اهتمام جدی برای تامین آن داشته باشند و توسعه شرکت هم از الویت هایی است که در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل بازرسی استان در ادامه گفت: کمک به توسعه صنعت و تولید بعد از مبارزه با فساد اصلی‌ترین اولویت اداره کل بازرسی استان است.

او افزود: با بازدید از واحد‌های تولیدی مشکلات و موانع پیش رو به درستی احصا و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید بهره گرفته می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ