Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نمایندگان مردم در همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن سالگرد رحلت پیامبر گرامی اسلام به بیان شخصیت بی‌نظیر و الهی ایشان پرداختند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، پیامبر گرامی اسلام پیام‌رسان جهانی و رحمتی برای تمام عالم هستند سخن درمورد ایشان سخت و فقط می‌توان قطره‌ای از این دریای بی‌کران را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسول اکرم(ص) در سال یازدهم هجرت در آخرین سفر حج از رحلت خود خبر دادا و امت را آگاه کردند. 28 صفر سالگرد رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن محتبی(ع) است، امامی که با درایت سیاسی و صلح با معاویه زمینه را برای قیام امام حسین(ع) و زنده نگه داشتن اسلام فراهم کرد.

در این باره آیت‌الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: خداوند شخصیت رسول اکرم(ص) را در قرآن کریم معرفی و همچنین در روایات تاریخی هم ایشان دارای یک شخصیت بی‌نظیر بوده و حتی قبل از زمان بعثت به عنوان محمد امین شناخته شده‌اند و از نظر صفات اخلاقی مورد اعتماد عموم مردم بودند.

شخصیت الهی و بی‌نظیر پیامبر اکرم(ص)

وی اظهارداشت: در آیه 4 سوره قلم خطاب به پیامبر می‌فرماید: "وَإِنَّکَ لَعَلىٰ خُلُقٍ عَظیمٍ "به درستی تو دارای اخلاق با عظمتی"، کسی که بتواند با این خلق محمدی از بین امتی که هیچ تمدنی در بین آن‌ها نبود و افراد با سواد بسیار کم بودند از سوی پروردگار در ظرف 23 سال از سن 40 تا 63 سالگی این همه خدمت و مردم را به اسلام دعوت کند دارای شخصیت الهی و بی‌نظیری است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان بیان کرد: حضرت محمد(ص) رسول خدا است و رسول در لغت عرب یعنی فرستاده شده و سفیر، کسی که از سوی پرورگار برای هدایت مردم فرستاده شده و به قدری عظمت دارد که قرآن کریم خطاب به رسول اکرم(ص) می‌ فرماید " وَمَا کَانَ اللَّهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَأَنْتَ فِیهِمْ ۚ وَمَا کَانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَهُمْ یَسْتَغْفِرُونَ" ولی خدا تا تو (پیغمبر رحمت) در میان آنها هستی آنان را عذاب نخواهد کرد و نیز مادامی که به درگاه خدا توبه و استغفار کنند باز خدا آنها را عذاب نکند.

وی در ادامه به بیان خصوصیات امام حسن(ع) پرداخت و افزود: امام حسن بعد از امیرالمومنین، امام دوم شیعیان و دارای شخصیت بسیار با عظمتی بودند و همچنین امام، امام حسین(ع) هم بودند، یعنی در زمانی که امام حسن(ع) امامت داشتند امام حسین مطیع امر امام زمانشان بودند و ما هم باید در زمان غیبت مطیع رهبری و مرجع تقلیدی که به عنوان رهبر معرفی شده باشیم.

موسوی با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت امام رضا(ع) به بیان حدیث نیشابوری ایشان که سندی طلایی است پرداخت و گفت: حضرت رضا(ع) در این حدیث می‌فرمایند: «کلمه لااله‌الا‌الله (کلمه‌ توحید) قلعه محکم من است؛ هر که آن را بگوید (معتقد به آن باشد)،‌ داخل قلعه من شده است و هر که داخل قلعه من بشود، از عذاب من ایمن شده است که با ایشان با قرائت این حدیث که به سلسله المذهب مشهوراست، فلسفه سیاسی شیعه را تشریح کرد.

اگر آیات قرآن بر کوه نازل می‌شد از هم می‌شکافت

در ادامه آیت‌الله طه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از همدان، اظهار داشت: مسئله بار سنگین رسالت پیامبر خاتم و نبوت ایشان ایجاب می‌کند که رسول خدا از نظر توانمندی جسمی، روحی و اخلاقی در عالی‌ترین سطح باشند و خداوند آن بار سنگین را به عهده ایشان گذاشته است.

وی تصریح کرد: حتی فرشته وحی هم نمی‌توانست بعضی آیات سنگین را انتقال دهد و رسول خدا باید مستقیما به عهده می‌گرفت و لذا هنگامی که وحی را دریافت می‌کردند بیهوش می‌شدند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن کریم در آیه 5 سوره زمل می فرماید "إِنَّا سَنُلْقِی عَلَیْکَ قَوْلاً ثَقِیلاً " که در اینجا سنگین بودن آیات قران را تاکید و در آیات مختلف به این موضوع اشاره کرده است به طوری که در جایی دیگر می‌فرماید این آیات اگر بر کوه نازل می‌شد از هم می‌شکافت و انسانی که بتواند بار سنگین این آیات را تحمل کند انسان باعظمتی است.

عضو فقهای شورای نگهبان: اخلاص در عمل سیره پیامبر(ص) به جامعه اسلامی برای دوری از کینه استسبک زندگی پیامبر اسلام(ص) بهترین الگو برای مسلمانان است4 نگرانیِ پیامبر (ص) در آخرین روزهای زندگی

وی در پایان بیان کرد: پیامبر اکرم به ایمان و سرنوشت انسان‌ها اهمیت می‌دادند و برای نجات مردم حریص بودند و همه زحمات را بر خود همراه می‌کردند تا بتوانند آن‌ها را راهنمایی کنند.

انتهای پیام/741/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسول اکرم ص امام حسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، امیرحجت مرادی، مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان در گفت‌وگویی از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم «ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌های این دوره شامل حفظ جزء۳۰، حفظ سه،  پنج، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) است؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، سه جزء و پنج جزء به‌صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد. 

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
  انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟