Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@08:36:02 GMT

فتحعلی اویسی درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۸۴۹۷

 فتحعلی اویسی بازیگر قدیمی صبح امروز در بیمارستان درگذشت. او چندی پیش در بیمارستان بستری و به کما رفته بود.

مدیر روابط عمومی معاونت سیما (حمیدخواجه نژاد) در گفت و گویی با ایسنا خبر درگذشت این بازیگر پیشکسوت کشورمان را تایید کرد.

او گفت: طبق پیگیری ها، از سوی بیمارستان اعلام شد که متاسفانه آقای فتحعلی اویسی صبح امروز (سه شنبه) درگذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحعلی اویسی بازیگر و کارگردان در مجموعه های تلویزیونی «بدون‌شرح»، «شهر قشنگ»، «کمربندها را ببندیم»، «دارا و ندار»، «زیرزمین»، «باغچه مینو» و ... به ایفای نقش پرداخته بود.

اویسی زادهٔ ۲۱ دی ۱۳۲۴ و فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس امریکا در سال ۱۳۵۳ بود. او در همان سال به ایران بازگشت و آغازِ فعالیت سینمایی‌اش، بازی در فیلم «قدغن» از علیرضا داوودنژاد در سال ۱۳۵۷ بود.

او پس از اتمام تحصیل عضو سیمای جمهوری اسلامی ایران شد و در دهه ۱۳۶۰ در فیلم‌های بسیاری بازی کرد و چند فیلم را هم کارگردانی کرد. اویسی در اوایل دهه هفتاد دوباره به کارگردانی روی آورد و سومین فیلم بلندش «مریم و میتیل» را ساخت که فیلم موفقی بود.

فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون بسیار فعال بود. در سینما هم بازی ماندگار او در فیلم‌های «ناخدا خورشید» (ناصر تقوایی، ۱۳۶۵)، «سرب» (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۷)، «هی جو» (منوچهر عسگری نسب، ۱۳۶۷)، «بانو» (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۰)، «جهان پهلوان تختی» (علی حاتمی و بهروز افخمی، ۱۳۷۶) و «مومیایی ۳ »(محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۸) در یادها مانده‌است.

بازی او در 2 سریال تلویزیونی "شهر قشنگ" در یادها ماند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت ۱۴ نفر بر اثر واژگونی مینی‌بوس در جاده سنندج _ سقز

مسئول اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث شهرستان سقز از ارائه خدمات فوریتی پزشکی به ۱۴ مصدوم ناشی از واژگونی خودرو مینی‌بوس در مسیر جاده سنندج نزدیک گردنه کریم‌آباد صاحب این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سقز، محمد عزیز اویسی اظهار کرد: به دنبال تماس حاضران در صحنه در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر امروز مبنی بر واژگونی خودرو مینی‌بوس در مسیر جاده سنندج نزدیک گردنه کریم آباد صاحب، چهار دستگاه آمبولانس پایگاه جاده‌ای صاحب و ایرانخواه، پایگاه منطقه سه شهری و هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از رسیدن به صحنه و معاینه ۱۴ مجروح این حادثه، اقدامات درمانی اولیه برای مجروحان انجام و جهت اقدامات درمانی بیشتر به بیمارستان شفا سقز منتقل شدند.

مسئول اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث شهرستان سقز، احتیاط را شرط اول ایمنی دانست و خاطرنشان کرد: احتیاط در رانندگی نشانه ترس یا کم تجربگی نیست و لازم است در حین رانندگی با در نظر گرفتن تمام جوانب، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کرد.

اویسی اضافه کرد: مینی‌بوس مذکور از شهر همدان عازم شهر بانه در استان کردستان بود.

کد خبر 748450

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۱۴ نفر بر اثر واژگونی مینی‌بوس در جاده سنندج _ سقز
  • برای کار التماس نمی‌‌کنم
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • مرگ تلخ پزشک زن؛ او پلن خودکشی‌اش را گفت اما مسخره شد!
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی؛ مرگ یا خودکشی؟
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟ / جزئیات درگذشت یک پزشک زنِ متخصص روماتولوژی
  • درگذشت یک پزشک زن بیمارستان شریعتی/ مرگ یا خودکشی؟