Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@21:21:46 GMT

مشارکت ايران در تکميل جاده تاتو ارمنستان

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۸۶۹۳

خبرگزاری آریا- تکمیل جاده تاتو که تنها کمتر از 15 کیلومتر آن باقی مانده است به معنای رسیدن ایران به ارمنستان بدون نیاز به جمهوری آذربایجان است.
به گزارش خبرگزاری آریا، «خیرالله خادمی» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل به همراه هیات فنی و مهندسی کشورمان برای تصمیم‌گیری درخصوص مشارکت ایران در ساخت جاده تاتو ارمنستان در این کشور بسر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمهوری آذربایجان از حدود یک ماه گذشته، مقررات سختگیرانه‌ای را نسبت به کامیون‌های ایرانی وضع کرده است. از مسیر حدود 400 کیلومتری مرز نوردوز تا ایروان، جمهوری آذربایجان بر کمتر از 20 کیلومتر مسیر ادعای مالکیت دارد و اخیرا کامیون‌های ایرانی برای عبور از این 20 کیلومتر با مشکلاتی از جمله پرداخت عوارض و مالیات مواجه شده‌اند.
هیات ایرانی به ارمنستان سفر کرده است تا با مشارکت در تکمیل جاده تاتو، مسیر دیگری جایگزین جاده گوریس – قاپان کند. تکمیل جاده تاتو که تنها کمتر از 15 کیلومتر از آن باقی مانده، به این معنا است که ایران بدون نیاز به ورود به جمهوری آذربایجان به ارمنستان می‌رسد و از آنجا به روسیه و اروپا متصل می‌شود. ارمنستان قصد دارد که با ایمن‌سازی و تنظیم رویه جاده فرعی، این مسیر را بازگشایی کند تا جاده اصلی طراحی و در مدت زمان کوتاه اجرا شود.
گفتنی است که این مسیر از خطوط حیاتی برای تجارت و ترانزیت ایران به اروپا و اتصال اروپا به چین محسوب می‌شود. از این رو، ایران برای ساخت و تکمیل هر چه سریع‌تر مسیر مستقیم ایران به ارمنستان اعلام آمادگی کرده است و به زودی مسیر باقیمانده از جاده تاتو در خاک ارمنستان با مشارکت ایران تکمیل می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران تاتو ارمنستان جمهوری آذربایجان جاده تاتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: از اقدامات اساسی ما در توسعه استان توجه به زیر ساخت‌های جاده ایی منطقه سیستان است و یکی از بزرگ‌ترین طرح های در دست اجرای این اداره جاده زابل به زاهدان است.
عطاءالله اکبری در ادامه گفت:یکی از جاده‌هایی با تکمیل جاده زابل به زاهدان مستقیم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت منطقه مرزی میلک است که شهرستان زهک در مسیر آن قرار دارد.
وی افزود:بزرگراه زهک به زابل ۱۶ کیلومتر آن تکمیل و پنج کیلومتر نهایی آن در حال اجراست و پیشرفت خوبی دارد و همچنین تقاطع غیرهمسطح زهک با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد هم اکنون در حال اجراست و پیش بینی میشود تا شش ماه آینده تکمیل و به بهره برداری برسند.

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • ضرورت تکمیل جاده شلمزار، ناغان به کارون۴
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند
  • اهمیت و ضرورت های راه آهن ایران ارمنستان
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال