Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اولین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور چهارشنبه این هفته تشکیل می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح جهش تولید مسکن در کشور در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: در این رابطه بخش خصوصی، نماینده پیمانکاران، دانشگاه‌های کشور، و خیلی از وزارتخانه‌ها همه درگیر هستند تا با ارائه راهکار‌های متناسب بتوانیم 4 میلیون مسکن را در کشور بسازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: خوشبختانه کار شروع شده و بانک مرکزی تسهیلات 360 هزار میلیارد تومانی را برای بانک‌های عامل مشخص کرده است.
این نماینده مجلس از برگشت 38 هزار میلیارد تومان از خط اعتباری به بانک مسکن خبر داد و تصریح کرد: قبلاً نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن مهر در قالب یک خط اعتباری از بانک مرکزی گرفتیم که نزدیک به 38 هزار میلیارد تومان از این مبلغ به بانک مسکن برگشت داده شده است این مبلغ به صندوقی که برای جهش تولید مسکن طراحی شده واریز خواهد شد.
اقای رضایی کوچی درگیر شدن خیلی از نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها در این طرح را از عوامل مهم تولید مسکن دانست و اضافه کرد: در گذشته متولی ساخت مسکن وزارت راه و شهرسازی بود یعنی سایر وزارتخانه‌ها در این مهم درگیر نبودند، اما در قانون پیش بینی شده که شورای عالی مسکن تشکیل شود یعنی شخص رییس جمهور و معاون اول وی و وزیر راه بعنوان معاون و دبیر شورا همچنین وزرای جهاد کشاورزی، صمت، نفت و خیلی از دستگاه‌های اجرایی در این شورا حضور خواهند داشت تا در بحث تصمیم گیری و ساخت مسکن خلایی نداشته باشیم.
وی افزود: طی 2 روز آینده شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور تشکیل خواهد شد و این نشان می‌دهد که دولت در اجرای این طرح بسیار جدی و مصمم است.
اقای رضایی کوچی ادامه داد: مسکن نیاز کشور است و با این طرح دهک‌های پایین جامعه می‌توانند صاحب مسکن شوند و کمک زیادی هم به اقتصاد جامعه می‌شود.
وی در ادامه درباره افزایش قیمت وگرانفروشی بلیت در برخی دفاتر پروازی نیز گفت:براساس جلسه امروز صبح چهار دفتر پلمب و پنج دفتر تعلیق شدند و آن دسته از مردم که بیشتر از مبالغ تعیین شده پرداخت کردند می‌توانند به سازمان هواپیمایی مراجعه کنند یا تماس بگیرند.
اقای رضایی کوچی درباره مشکل پرداخت ودیعه مسکن از سوی بانک‌ها و مشکلات سامانه آن نیز تاکید کرد: این موضوع را امروز به وزیر راه منتقل می‌کنیم و بزودی حل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شورای عالی مسکن هزار میلیارد رضایی کوچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

بر اساس این گزارش، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر روز سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه روز گذشته این شورا تصویب شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به قم سفر می‌کند / عملکرد بانک‌های استان در این سفر بررسی می‌شود
  • اجتماع امام رضایی‌ها در کرج برگزار می‌شود
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد