Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر عتباتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حمایت از سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی و رفع مشکلات تولید واحدهای راکد و نیمه راکد که مورد تاکید رییس قوه قضاییه نیز است در آذربایجان غربی با جدیت هرچه تمامتر دنبال می شود.

وی اضافه کرد: با مشارکت و همکاری کارآفرینان و فعالان اقتصادی ، واحدهای راکد ، نیمه راکد و مشکل دار استان شناسایی و تا جایی که ظرفیت قانونی اجازه می دهد تلاش مان بر این است که مشکلات این واحدها را حل کرده تا به مرحله تولید و اشتغالزایی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه دستگاه قضا در زمینه اقتصادی از تمام ظرفیت این دستگاه جهت حل معضلات واحدهای تولیدی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی استفاده خواهد کرد افزود: بخشی از مشکلات حال حاضر جامعه و آسیب های اجتماعی به خاطر بیکاری و نبود منبع درآمدی مناسب است که خانواده ها را به سمت بزهکاری سوق می دهد که با حل مشکلات این واحدهای تولیدی می توان قدم مثبتی در رفع این مشکل در جامعه برداشت.

عتباتی ادامه داد: در همین راستا مشکل قضایی که برای کارخانه قند مهاباد بروز کرده بود طی ۲ ماه گذشته در دیوان عدالت اداری مرتفع شده و مشکل پسماند سه واحد تولیدی حوزه غذایی ارومیه نیز که منجر به تعطیلی آن شده بود همچنین ۲ واحد تولید فولاد و ذوب آهن استان نیز برطرف شده است.

وی اضافه کرد: تعیین تکلیف اراضی و نیز مراقبت از اراضی ملی و واگذار کردن آن به کارآفرینان اقتصادی سالم و حفظ بیت المال از جمله مواردی است که دستگاه قضایی آذربایجان غربی برنامه های مناسبی برای آن در نظر گرفته است.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد: تمامی مسوولان دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل در امور سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در این بخش با هدف جذب سرمایه‌گذاران، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی باید دست به دست هم داده تا زمینه تحقق شعار سال در استان بیش از پیش فراهم شود.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود ، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه با همکاری دستگاه قضایی در آن آغاز شده‌است.

براساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ، ۳۰ درصد از  ۲۱۰ واحد تولیدی صنعتی بزرگ در این استان غیرفعال است؛ همچنین براساس اعلام شرکت شهرک‌های صنعتی از ‌هزار و ۴۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان هم اکنون هزار و ۵۰ واحد فعال است.

برچسب‌ها مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید آذربایجان غربی اشتغال زایی قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید آذربایجان غربی اشتغال زایی قوه قضاییه آذربایجان غربی واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۸۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین

حجت الاسلام علی مصطفوی رییس کل دادگستری استان قزوین پس از انتصاب در پست جدید رییس کل دادگستری استان گفت: کسی که به ما پناه می‌آورد و دست یاری از ما می‌خواهد، دستگاه قضایی هرگز دست رد به او نمی‌زند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی هرگز این ادبیات را به کار نمی‌برد که قبلا با ما مشورت نگرفتی و در این شرکت سرمایه گذاری کردی، به هرحال عده‌ای از روی غفلت و عده‌ای از روی طمع به این رفتار مبادرت کردند که باید اهل صبر و حوصله باشند تا مشکلات آنها به زودی مرتفع شود.

حجت الاسلام مصطفوی اضافه کرد: در این اوضاع اقتصادی شاید ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان رقم بالایی نباشد، اما برای عده‌ای همین ارقام نیز مهم است که باید با همدلی همه نیرو‌ها به حل این مشکلات اقدام کرد.

این مسئول بیان کرد: موضوع اخیری که در استان رخ داده نباید خودمان را در حل این چالش ضعیف نشان ندهیم، به هرحال اتفاقی است که رخ داده و ممن یقین دارم که این مشکل در آینده نه چندان دور مشکل حل خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده و سبب شده اراضی ملی، بیت المال و حریم رودخانه تصرف شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان