Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@23:26:51 GMT

اولین موج برف و سرمای پاییزی در سمنان

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۸۸۶۳

اولین موج برف و سرمای پاییزی در سمنان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مصطفوی  مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: سامانه‌ای که پیش‌بینی می‌شود اواخر روز چهارشنبه وارد جو استان سمنان شود با کاهش محسوس دما و بارش‌های پراکنده همراه است.

ایرج مصطفوی نوع مخاطره اولین سامانه ناپایدار جوی پاییزی در استان سمنان را کاهش نسبی دمای هوا بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد و احتمال بارش پراکنده برف در نقاط سردسیر عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره منطقه اثر این سامانه گفت: کاهش نسبی دمای هوا در کل نقاط استان سمنان مشهود خواهد بود به طوری که دمای حداقل در ارتفاعات و نواحی سردسیر استان به حدود صفر درجه خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به احتمال بارش پراکنده برف در ارتفاعات و نواحی سردسیر، خاطرنشان کرد: احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی مخاطره جدی اولین سامانه پاییزی در استان پیش‌بینی می‌شود.

او  روز یکشنبه را زمان عبور این سامانه سرد از استان سمنان بیان و اضافه کرد: برداشت محصولات رسیده باغی و زراعی همچون ذرت، سبزی و صیفی و انتقال آن‌ها به انبار‌های مسقف و خودداری از چرای دام‌ها در ارتفاعات و مسیل‌ها برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی و سیلاب، دو توصیه مهم هواشناسی برای این مدت است.

مصطفوی اضافه کرد: پرهیز از عملیات سمپاشی و محلول پاشی، مهار سامانه‌های آبیاری بارانی، استفاده قیم برای نهال‌ها با توجه به وزش باد نسبتا شدید و تنظیم دما و رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها و سالن‌های پرورشی، دیگر توصیه‌ها برای جلوگیری از خسارت این سامانه است.

او بیان کرد: رشد ابر و بارش‌های پراکنده و در برخی نقاط به ویژه نیمه شرقی و نواحی شمال استان سمنان وزش باد نسبتا شدید تا شدید، گاهی با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

او  با اشاره به کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان امروز به میزان ۱۹ و ۲۸ درجه سانتیگراد، گفت: سمنان روز جمعه دمای کمینه ۱۳ و بیشینه ۲۳ درجه سانتیگراد را در پیش دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: طی روز‌های آینده رضوان و شهمیرزاد با چهار درجه سانتیگراد سردترین و گرمسار و ایوانکی با ۳۰ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان خواهند بود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی بارش برف درجه سانتیگراد استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محمدی گفت: از دیروز سامانه بارشی وارد این استان شد که امروز و فردا با شدت کمتری فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: آسمان امروز استان صاف تا قسمتی ابری است و در بعدازظهر بارش پراکنده باران به وقوع می‌پیوندد.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: علاوه بر آن وزش باد شدید نیز تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت اغلب مناطق استان را فرا می‌گیرد.

محمدی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشتته زنجان با دمای هفت درجه بالای صفر و گیلوان با ۲۵ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود.

به گفته کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان دمای فعلی شهر زنجان ۱۲ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش دارد.


دیگر خبرها

  • پیش بینی جوی نسبتا آرام و پایدار بر آسمان کرمان
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • آسمان کرمان دوباره آبی شد
  • وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد
  • سامانه بارشی جدید در راه خوزستان
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد
  • آسمان خوزستان مه‌آلود می‌شود/ ورود سامانه جدید بارشی به استان
  • باران همچنان میهمان کرمانیها
  • ورود سامانه بارشی جدید به زنجان
  • باران همچنان مهمان کویر کرمان است