Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:48:58 GMT

در تولید فولاد و سایر مصالح ساختمانی خودکفا هستیم

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۹۰۳۹

در تولید فولاد و سایر مصالح ساختمانی خودکفا هستیم

ایسنا/اصفهان مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: انتظار نیست کشوری که در تولید فولاد و سیمان و سایر مصالح ساختمانی خودکفا است و هیچ وابستگی به خارج ندارد در بخش ساختمان مشکلی داشته باشد.

منصور یزدی زاده در حاشیه بازدید از غرفه های نمایشگاه متالکس ۲۰۲۱ اظهار کرد: ذوب آهن اصفهان به واسطه نیروی انسانی متخصص، متعهد و تجربه کاری ارزشمند در مسیر بالندگی خوش درخشیده است و قدم در مسیری گذاشته که دیگران به سختی می توانند به آن ورود کنند و یا توانش را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصداق بارز این جمله تولید ریل در ذوب آهن اصفهان است که به عنوان دروازه ورود به تولید محصولات صنعتی و دارای ارزش افزوده بالا  محسوب می شود.  

وی افزود: تولید آرک TH۳۶، میلگردآلیاژی، ریل UIC۵۴  و ... نیز از جمله دستاوردهای اخیر این شرکت مادر صنعتی به شمار می روند و حاصل تلاش و کوشش شبانه روزی کارکنان این شرکت سبب شده ذوب آهن اصفهان مصمم تر از گذشته در مسیر رشد بالندگی حرکت کند و به سهم خودش در اقتصاد کشور نقش آفرین باشد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: ریل در ذوب آهن اصفهان بر اساس نیاز خطوط کشور تولید می شود و هم اکنون این تولید فراتر از نیاز کشور است، بنابراین بازاریابی آن برای صادرات به کشورهای دیگر در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه برنامه دولت برای احداث یک میلیون واحد مسکونی اقدام بسیار ارزشمندی است زیرا مسکن همواره از جمله دغدغه های هموطنان است، خاطر نشان کرد: انتظار نیست کشوری که در تولید فولاد و سیمان و سایر مصالح ساختمانی خودکفا است و هیچ وابستگی به خارج ندارد در بخش ساختمان مشکلی داشته باشد. در این خصوص می توان یک اتاق فکر در بدنه دولت ایجاد کرد و تمام دست اندرکاران این بخش در آن حضور فعال داشته باشند تا موانع پیش روی این طرح توسط تولیدکنندگان بررسی شده و برطرف شود. در این زمینه به یک وحدت بین بخش ها نیاز داریم.

یزدی زاده در پاسخ به این سوال که قیمت گذاری دستوری چه تاثیری بر روند احداث یک میلیون واحد مسکونی دارد، گفت: قیمت گذاری دستوری فولاد یک سنگ بزرگ پیش پای تولیدکنندگان این محصول ارزش آفرین در داخل و خارج از کشور است، بنابراین نیاز است قبل از هرگونه تصمیم گیری برای صنعت فولاد در اتاق فکری که عنوان شد همه صحبت ها شنیده شود و سپس تصمیم گیری کنند زیرا با قیمت گذاری دستوری تولید نمی تواند دوام زیادی داشته باشد و اهداف بخش مسکن محقق نمی شود.

وی گفت: قیمت ها در کدال کاملاً مشخص است و عرضه و تقاضا به صورت اتوماتیک قیمت محصولات را مشخص می کند. هیچ گونه محدودیتی در تولید فولاد وجود ندارد و مازاد عرضه داریم، بنابراین بهترین مکانیزم برای قیمت فولاد همان مکانیزم عرضه و تقاضا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فولاد مسكن ذوب آهن اصفهان تولید فولاد ذوب آهن اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۹۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های

به گزارش صدای ایران،زاکانی، شهردار تهران در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی گفت: آن شرکت تامین کننده مالی است، خط یک، دو و سه مترو ما تامین کننده اش یک بخش نظامی چینی است. اصلا این موضوعیت ندارد، بخاطر این است که توجه و دقت ندارند.

وی افزود: شرکت‌ها شرکت‌های مشهور چینی هستند، که حتی وزارت صمت گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، قابلیتش آنقدر بالاست. فقط برای فلان جای عالم میفرستند، در کشور‌های از ما بهترون.

شهردار تهران در ادامه گفت: ما در آنجا با تک تک آنها جلسه گذاشتیم و قیمت را بین آنها رقابتی کردیم و قیمت‌ها را پایین آوردیم، اما با آن ویژگی‌های ثابت.

دیگر خبرها

  • بدل کارلوس در اصفهان دیده شد! (عکس)
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • تکیه خاتون آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه گرد
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد